Nasze obowiązki… 02.06.2020 r. – grupa III i IV

      Możliwość komentowania Nasze obowiązki… 02.06.2020 r. – grupa III i IV została wyłączona

Witamy Was serdecznie 2 czerwca. Mamy nadzieję, że wczorajszy dzień spędziliście w wyjątkowy  i niepowtarzalny sposób 🙂 Możecie się podzielić swoimi wrażeniami, przesyłając zdjęcia do naszych fotogalerii. Dziś „porozmawiamy” o obowiązkach. Ale nie martwcie się, będzie również czas na zabawę 🙂

1. Na początek posłuchajcie wiersza autorstwa Agaty Widzowskiej-Pasiak pt. „Gdybym”.

Gdybym
Gdybym była żyrafą,
śpiewałabym za szafą.
Gdybym była kotkiem,
bób zmieniłabym w szprotki.
Gdybym była lwicą,
warczałabym za donicą.
Gdybym była barankiem,
dzwoniłabym pod gankiem.
Gdybym była kangurem,
w kieszeni miałabym dziurę.
Gdybym była słoniem,
trąbiłabym na balkonie.
A gdybym była sobą,
byłabym fajną osobą!

Odpowiedzcie teraz na następujące pytania:
– Kto jest bohaterem wiersza?
– Kto mówi „gdybym”?
– Jakie postaci mógłby naśladować bohater i co wtedy by robił?

Przyjrzyjcie się obrazkom zwierząt. Nazwijcie je i spróbujcie naśladować według własnego pomysłu.

(żródło: www.pixabay.com/pl)

2. „Moja dzisiejsza zabawa to…”
Kochani, przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom. Zastanówcie się w co bawią się dzieci. Na podstawie ilustracji wybierzcie dla siebie zabawę na dziś.

(żródło: www.chomikuj.pl)

3. „Nasze obowiązki”.
Wszystkie przedszkolaki wiedzą, że po czasie zabawy nadchodzi również czas obowiązków. Zastanówcie się:
– Jakie zmiany można zauważyć w Waszym domu/pokoju po skończonej zabawie?
– Co należy zrobić kiedy skończycie się bawić?
– Czy wiecie co to jest obowiązek?
– Jakie macie obowiązki w domu?
Kochani,posprzątajcie po zabawie, jaką na dziś wybraliście dla siebie, a następnie posłuchajcie piosenki i zastanówcie się w czym możecie pomagać jeszcze rodzicom.

(żródło: www.youtube.pl)

4. „Tańczący balonik”.
Do kolejnej zabawy potrzebny będzie balon. Przy muzyce P. Czajkowskiego Marsz z baletu Dziadek do orzechów podbijajcie balonik, tak by nie upadł na podłogę.

(źródło: www.chomikuj.pl)

5. Drodzy rodzice, przeczytajcie swoim dzieciom wiersz pt.: „Skacząca piłka” autorstwa Ewy Małgorzaty Skorek. Zadaniem przedszkolaków będzie naśladowanie skaczącej piłki, powtarzając za rodzicem zgłoskę „la”. Wiersz ten służy do usprawniania narządów mowy. Wielokrotne powtarzanie sylaby la usprawnia czubek języka oraz utrwala prawidłową artykulację głosek l i a.

Skacząca piłka
Mała Ala piłkę ma.
Piłka skacze:
– La, la, la,
– La, la, la.
Ala Ani piłkę da.
Piłka skoczy:
– La, la, la,
– La, la, la.
Ładnie fika piłka ta.
Piłka tańczy:
– La, la, la,
– La, la, la.
Piłkę łapie mała Ala.
Piłka skacze:
– La, la la,
– La, la la.
Czy ktoś wdzięku więcej ma,
od tej piłki:
– La, la, la?
– La, la, la.

6. Poniżej prezentujemy utwór o nastroju wesołym i smutnym. Muzyka podpowie Wam kiedy macie poruszać się i wyrażać ruchem i miną radość, wesoły nastrój, a kiedy smutek. Przed przystąpieniem do zabawy przypomnijcie sobie , jak poruszają się ludzie weseli, a jak smutni, jakie mają miny.

(źródło: www.pixbay.com.pl)

(źródło: www.chomikuj.pl)

7. Karty pracy do wyboru.

Karty z książeczek:
– KP2.33 – 3 latki
– KP2.41 – 4 latki

 

Beata Kukieła, Joanna Szcześniak, Justyna Jaśkiewicz