Wspólnie się bawimy…- 03.06.2020r.- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Wspólnie się bawimy…- 03.06.2020r.- gr. III i IV została wyłączona

Dzień dobry w środę 3 czerwca

Witamy grupę III i IV

Poznaliście już swoje prawa i obowiązki. Dzisiaj „Wspólnie się bawimy”

(źródło: http://maluchwdomu.pl/)

1.Zapraszamy na rozgrzewkę:

Ręce w górze, ręce w dole
Na kolanach i na czole
Tupnij mocno raz i dwa
To jest nasza rozgrzewka

(dziecko ruchem odzwierciedla treść wierszyka)

2. „Pajacyk” – zabawa i ćwiczenia przy piosence.

3. „Brzydkie zwierzę” – praca malarska inspirowana wierszem.

Brzydkie zwierzę
Danuta Wawiłow

Jak mi ciocia albo wujek
Piękne farby podaruje,
Namaluję na papierze
Takie brzydkie, brzydkie zwierzę…
To jest pomysł do niczego!
Lepiej maluj coś ładnego!
Nie chcesz?… Czemu?… Nie rozumiem…
Bo ładnego ja nie umiem!

  • Jakie zwierzę namaluje bohater wiersza?
  • Jak może wyglądać brzydkie zwierzę?
  • Co może myśleć o sobie brzydkie zwierzę?

Organizujemy dla dziecka miejsce do pracy:  papier, farby i zachęcamy, żeby też spróbowało namalować brzydkie zwierzę, a może mu się uda i to zwierzę wcale nie będzie takie brzydkie ?

4. Teraz proponujemy dowolny taniec przy piosence wg pomysłów własnych. Zabawa ma na celu rozwijanie kreatywności ruchowej i usprawnianie rytmicznego poruszania się.

5. „Zburzymy wieżę” – zabawa ruchowa z elementem rzutu do celu i konstruowania. Do tej zabawy potrzebujemy różnych tekturowych pudełek np. po butach. Dziecko najpierw buduje wieżę ustawiając jedno pudełko na drugim, a gdy budowla jest gotowa, staje w pewnej odległości i celuje w wieżę woreczkiem, piłeczką lub innym małym przedmiotem tak aby ją popsuć. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

6. Wzory – zabawa sensoryczna, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Na tacę wysypujemy kaszę mannę – tyle aby zakryła dno. Dziecko wskazującym palcem kreśli różne wzory np. kształty figur geometrycznych. Rodzic może też narysować na kartce wzory do odwzorowania: linie pionowe, fale, zygzaki itp. (przez potrząsanie wyrównujemy powierzchnię kaszy i możemy rysować od początku.

(źródło: https://mojedziecikreatywnie.pl/)

7. Znana rodzicom i dzieciom zabawa „Kółko graniaste”.

8. Zachęcamy do zabaw na powietrzu:

  • „Obrazy malowane wodą” – dajemy dziecku kubek z wodą i większy pędzelek. Prosimy ,aby namalowało wodny obraz (na ścianie, chodniku). Dziecko obserwuje jak zachowuje się woda na powierzchniach pionowych, a jak na poziomych, jak paruje i obraz znika w miejscach nasłonecznionych.
  • „Gąski, gąski do domu”– zabawa inscenizowana dla całej rodziny, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, umiejętne regulowanie tonu głosu. Wyjaśniamy dziecku, że w zabawie występuje: mama-gąska, wilk i dzieci-gąski – głos każdego z nich brzmi inaczej

Mama-gąska staje po jednej stronie podwórka, po drugiej stoją dzieci-gąski, wilk staje z boku na wysokości środka pomiędzy mamą i gąskami. Mama nawołuje dzieci:

Gąski, gąski do domu! (mama-gąska nawołuje)
Boimy się! (głośno odpowiadają dzieci-gąski)
Czego? (mama-gąska nawołuje)
Wilka złego. (cicho odpowiadają dzieci-gąski)
A gdzie on jest? (mama-gąska nawołuje)
Za górami, za lasami. (cicho odpowiadają dzieci-gąski)
Co robi? (mama-gąska nawołuje)
Zęby ostrzy pazurami. (cicho odpowiadają dzieci-gąski)
Gąski, gąski do domu! (mama-gąska nawołuje)

Gdy dzieci-gąski przebiegają do mamy, wilk wyłapuje jedno z nich. Następuje zamiana ról, złapana gąska wraca do gąsek.

Dziękujemy za  spędzony z nami czas. Zapraszamy na jutro.

Beata Kukieła, Justyna Jaśkiewicz, Joanna Szcześniak