2.06 Liczymy- grupa I i II

      Możliwość komentowania 2.06 Liczymy- grupa I i II została wyłączona

1. Opowiadanie pt. O Wojtusiu, który nie dbał o porządek.

Opowiadanie można przedstawić przy pomocy pacynki lub w formie teatrzyku.

B. Forma: O Wojtusiu, który nie dbał o porządek

Wojtuś nie szanował swoich zabawek. W jego pokoju panował zawsze bałagan. Porozrzucane samochody i klocki. Poplamione, z powyrywanymi kartkami książki leżały w różnych miejscach. Nie pomagały żadne uwagi rodziców, którzy bardzo się martwili, że ich syn nie potrafi utrzymać porządku. Pewnego razu kiedy Wojtuś zasnął, zabawki postanowiły się wyprowadzić. Ukryły się na strychu w ogromnej skrzyni, do której już od dawna nikt nie zaglądał. Została tylko książka z obrazkami, ponieważ nie mogła się wydostać spod olbrzymiej sterty ubrań, która ją przygniotła.
Rano z pokoju Wojtusia dobiegł głośny płacz. Przybiegła cała rodzina. Kiedy tylko otworzyli drzwi, od razu wiedzieli co się stało.
Myślę, że jest sposób na to, żeby zabawki wróciły – mamusia pogładziła Wojtusia po głowie.Chłopiec przestał płakać.
Jaki? One mnie nie lubią. Już nigdy do mnie nie wrócą.
Nagle zauważył wystający róg książki. Delikatnie wyciągnął ją spod ubrań. – Przepraszam – szepnął cichutko.
Mamusiu posklejamy jej kartki. Zaraz wygumuję ślady kredek. Nie pozwolę ci odejść – przemawiał tuląc książkę do siebie.
Tego dnia Wojtuś nie próżnował. Cała rodzina ze zdziwieniem obserwowała jak sprząta w swoim pokoju. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku marzył tylko o jednym – żeby zabawki wróciły. W nocy śniło mu się, że na półkach pojawiły się samochody. Po dywanie toczyła się kolorowa piłka, a miś z pajacykiem bardzo się dziwili, że w pokoju panuje taki porządek. Na szafce stały równo ustawione książki, a w pojemniku kolorowe klocki zachęcały do zabawy.
Wczesnym rankiem kiedy słońce zajrzało do pokoju Wojtusia ze zdziwienia aż zastukało w szybę okna. Wszystkie zabawki siedziały na swoich miejscach. W pokoju było zupełnie inaczej niż zwykle. Wszędzie panował porządek.
Wojtuś usiadł na łóżku i….. nie wierzył własnym oczom.
Jesteście, na prawdę jesteście. To nie sen. Bardzo was przepraszam. Obiecuję, że już zawsze będę o was dbał i nigdy nie pozwolę wam odejść.

2. Rozmowa na temat treści opowiadania.

3.„Liczymy zabawki”- Ćwiczenia matematyczne.

*R -rodzic

R. zaprasza dzieci do uporządkowania zabawek leżących na dywanie. Przed R. i wszystkimi dziećmi leżą cztery obręcze/wyznaczone miejsca ,np. brzegi dywanu. R. umieszcza w obręczach po jednej zabawce, np. Piłkę, lalkę, samochód, misia i prosi dzieci o powkładanie do obręczy takich samych zabawek. R. wskazuje kolejne zabawki w obręczach i liczy je razem z dzieckiem. Po przeliczeniu R. mówi, ile piłek, lalek, samochodów i misiów jest w obręczach. Kolejnym etapem zabawy jest zmienianie układów zabawek w obręczach, np. rząd, szereg, koło i ponowne liczenie ich od dołu do góry i z góry na dół, od strony lewej do prawej i od prawej do lewej. Przeliczanie do 5,10  określanie czy w obręczach jest tyle samo zabawek, stosowanie określenia „tyle samo”.

4 . Rozmowa z dziećmi na temat określenia „tyle samo”, sprawdzenie rozumienia przez dzieci tego określenia. Przed każdym dzieckiem leży obręcz. Wkładanie do obręczy tyle zabawek ile ma R. w swojej, żeby było tyle samo.

5. Zobacz czy się wszystko zgadza.

6.Wytnij i wklej

7. Dopasuj

Karta pracy Liczenie i dopasowywanie liczb do 10 - Pluszowe misie

8. Policz

Karta pracy Policz i pokoloruj Zwierzęta z zoo

A po więcej kart pracy możemy zajrzeć tutaj.

https://www.twinkl.pl/resource/po-cfe-c-1763-powrot-do-szkoly-powtorka-z-matematyki-karta-pracy

9. Przypomnijmy sobie jakie mamy kształty.

Bawimy się i uczymy online- figury geometryczne – Przedszkole nr.2 ...

10.Wycinanie kształtów ze starych gazet.

11. Relaksacja- słuchanie odgłosów natury.

Daria Ziejewska, Anna Bugajska