„Kolorowa łąka” w gr. I – 12.05.20

      Możliwość komentowania „Kolorowa łąka” w gr. I – 12.05.20 została wyłączona

Dzień dobry, Kochani!

Dziś będzie u nas kolorowo, bo mowa o kolorowej, wiosennej łące. Na początek rozgrzewka: rozwiążcie kilka zagadek. (Dzieci podają rozwiązania zagadek, dzieląc słowa na sylaby).
• W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)
• Ma sto biało-różowych płatków wokół żółtego środka.Każdy odgadnie, że to…(stokrotka)
• Lata nad kwiatami i sam wygląda jak kwiat. Co to za owad? Czy ktoś już zgadł? (motyl)
• Latają, bzykają i miodek nam dają. (pszczoły)

1. Ćwiczenia w książce, s. 55.

• Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. (Rodzic czyta tekst, a dzieci podają nazwy
obrazków).
• Rozmowa na temat tekstu.
− Gdzie wybrały się dzieci?
− Jakie ptaki zobaczyły?
− Jakie zobaczyły owady?
− Czyj kopiec widziały?
− Jakie kwiaty zrywały dzieci?
− Co jeszcze robiły na łące?


2. Liczymy biedronki – policz, ile kropek ma każda biedronka. Jeśli chcesz, wytnij wybrane biedronki, dorysuj brakującą ilość kropek albo dopasuj ilość kropek do cyfry (ostatnia karta).

3. Karta pracy, cz. 2, s. 42.
Obejrzyjcie obrazek przedstawiający łąkę. Odszukajcie wśród naklejek obrazków pięciu
pszczół. Naklejcie je nad łąką.

A może trochę potańczycie z chustką Improwizacje ruchowe z szyfonową (mama na pewno ma;-) przy utworze A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna?

4. Posłuchajcie teraz wiersza I. R. Salach Łąka.
Łąka tylu ma mieszkańców, zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka, tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały, obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci, więc zatańczmy z nimi chwilę.
• Ilustracja ruchowa wiersza.
Dzieci wcielają się w wybrane zwierzę lub roślinę z łąki. Naśladują ich ruchy podczas ponownej
recytacji wiersza przez rodzica.

5. Rozmowa na temat wiersza: Jakie zwierzęta spotykamy na łące? Jakie rośliny rosną na łące?
• Obejrzcie zdjęcia kwiatów spotykanych na łące, np. koniczyny, mniszka lekarskiego, jaskra, maku, chabra… Zwróćcie uwagę na ich kolory.

6. Karta pracy, cz. 2, s. 43.
Dokończcie kolorowanie obrazka. Policzcie na nim kwiaty i zwierzęta.


7. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy plastycznej Łąka wiosną – z wykorzystaniem techniki kolażu (dla chętnych)
Dzieci zamalowują kartkę papieru zieloną farbą w różnych odcieniach, szybkimi, urywanymi pociągnięciami pędzla, tak aby powstała trawa (pozostawiają na chwilkę do wyschnięcia). Wycinają z różnych czasopism elementy charakterystyczne dla łąki – zdjęcia, obrazki, roślin, zwierząt. Przyklejają wycięte elementy na pomalowanej kartce, dorysowują kredkami lub mazakami to, co według nich powinno się tam znaleźć.

8. Na koniec posłuchajcie ciekawej opowieści o łące sympatycznego skrzata Borówki

Do jutra, Kochani!!!
K. Ratajczyk & A. Bugajska