II GRUPA- 12.05.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 12.05.2020 została wyłączona

Dziś moi drodzy „Kolorowa łąka”:)

1. Rozwiązywanie zagadek z rodzicami:

Dzieci podają rozwiązania zagadek w formie podzielonych rytmicznie słów (na sylaby).

  • W kropki ma spódnicę,

chętnie zjada mszyce. (biedronka)

  • Ma sto biało-różowych płatków wokół żółtego środka.

Każdy odgadnie, że to... (stokrotka)

  • Lata nad kwiatami

i sam wygląda jak kwiat.

Co to za owad?

Czy ktoś już zgadł? (motyl)

  • Latają, bzykają

i miodek nam dają. (pszczoły)

2.  Łąka pełna owadów – ćwiczenia w liczeniu. Ćwiczenia w książce, s. 55.

  • Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. (Rodzic czyta tekst, a dzieci podają nazwy obrazków).
  • Rozmowa na temat tekstu.
  • https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=56

−  Gdzie wybrały się dzieci?

−  Jakie ptaki zobaczyły?

−  Jakie zobaczyły owady?

−  Czyj kopiec widziały?

−  Jakie kwiaty zrywały dzieci?

−  Co jeszcze robiły na łące?

3. Karta pracy, cz. 2, s. 42.

Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę. Odszukanie wśród naklejek obrazków pięciu pszczół. Naklejenie ich nad łąką

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=44

4. Wysłuchajcie  wiersza I. R. Salach Łąka.

Łąka tylu ma mieszkańców, zwierząt, roślin kolorowych. Tu motylek, a tam pszczółka, tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały, obok niego idzie mrówka. Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka. Nad tą łąką kolorową

bal wydały dziś motyle. Zapraszają wszystkie dzieci, więc zatańczmy z nimi chwilę.

5. Porozmawiajcie na temat wiersza:

Jakie zwierzęta spotykamy na łące?

Jakie rośliny rosną na łące?

6. Karta pracy, cz. 2, s. 43.

Kończenie kolorowania obrazka. Liczenie na nim kwiatów i zwierząt.

7.  Wysłuchaj piosenki o łące:

8. Wiosenna łąka:

SPRING MEADOW

lub

https://pracaplastyczna.pl/mobile/index.php/inne/187-kolorowe-cudaki

9.  Wiosenne domino:

10. Obejrzyjcie filmy:

11. Kilka dodatkowych kart pracy:

 

Anna Smolarek, Edyta Gagracz

1.Rozwiązywanie zagadek słownych i wskazywanie danego mieszkańca łąki.               Przeliczanie i dzielenie wyrazów na sylaby.
– Latają nad łąką w czerwonej sukience, a na sukience jest kropka przy kropce. ( biedronki)
– Ponad łąką lecą w świat , a skrzydełka mają jak kolorowy kwiat.
( motyle)
– Mają żółte i czarne paseczki, latają nad łąką i głośno bzyczą.
( pszczoły)
– Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie . ( żabki)
– Dziób czerwony, długie nogi, żabki ze strachu schodzą mu z drogi.
( bocian)

2. Słuchanie wiersza I. Salach „Łąka”

Łąka tylu ma mieszkańców,

zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek a tam pszczółka

tutaj kwiatek- O! Różowy!

Z kopca wyszedł mały krecik,

Obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni

przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową

bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci

więc zatańczmy z nimi chwilę.

3. Rozmowa na temat wiersza; nazywanie zwierząt występujących w utworze: motyl, pszczoła, kret, mrówka, biedronka

4. Pląs „Kaczuszka”

Kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma skrzydełko,

kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma skrzydełka,

kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka z jedną nóżką,

kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma dwie nóżki,

kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma kuperek,

kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma też dziób.

5.Praca plastyczna Kolorowy motyl                                                                                                   Wykonanie motyla ze spinacza do bielizny: spięcie skrzydeł wyciętych z kolorowego bloku klamerką do bielizny; ozdabianie skrzydeł motyla według inwencji twórczej dzieci kulkami z plasteliny.

Daria Ziejewska, Anna Bugajska