Dziś moi drodzy „Kolorowa łąka”:)
1. Rozwiązywanie zagadek z rodzicami:
Dzieci podają rozwiązania zagadek w formie podzielonych rytmicznie słów (na sylaby).
- W kropki ma spódnicę,
chętnie zjada mszyce. (biedronka)
- Ma sto biało-różowych płatków wokół żółtego środka.
Każdy odgadnie, że to... (stokrotka)
- Lata nad kwiatami
i sam wygląda jak kwiat.
Co to za owad?
Czy ktoś już zgadł? (motyl)
- Latają, bzykają
i miodek nam dają. (pszczoły)
2. Łąka pełna owadów – ćwiczenia w liczeniu. Ćwiczenia w książce, s. 55.
- Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego. (Rodzic czyta tekst, a dzieci podają nazwy obrazków).
- Rozmowa na temat tekstu.
- https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=56
− Gdzie wybrały się dzieci?
− Jakie ptaki zobaczyły?
− Jakie zobaczyły owady?
− Czyj kopiec widziały?
− Jakie kwiaty zrywały dzieci?
− Co jeszcze robiły na łące?
3. Karta pracy, cz. 2, s. 42.
Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę. Odszukanie wśród naklejek obrazków pięciu pszczół. Naklejenie ich nad łąką
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_karty_pracy_cz2/mobile/index.html#p=44
4. Wysłuchajcie wiersza I. R. Salach Łąka.
Łąka tylu ma mieszkańców, zwierząt, roślin kolorowych. Tu motylek, a tam pszczółka, tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały, obok niego idzie mrówka. Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka. Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle. Zapraszają wszystkie dzieci, więc zatańczmy z nimi chwilę.
5. Porozmawiajcie na temat wiersza:
Jakie zwierzęta spotykamy na łące?
Jakie rośliny rosną na łące?
6. Karta pracy, cz. 2, s. 43.
Kończenie kolorowania obrazka. Liczenie na nim kwiatów i zwierząt.
7. Wysłuchaj piosenki o łące:
8. Wiosenna łąka:
lub
https://pracaplastyczna.pl/mobile/index.php/inne/187-kolorowe-cudaki
9. Wiosenne domino:
10. Obejrzyjcie filmy:
11. Kilka dodatkowych kart pracy:
Anna Smolarek, Edyta Gagracz
1.Rozwiązywanie zagadek słownych i wskazywanie danego mieszkańca łąki. Przeliczanie i dzielenie wyrazów na sylaby.
– Latają nad łąką w czerwonej sukience, a na sukience jest kropka przy kropce. ( biedronki)
– Ponad łąką lecą w świat , a skrzydełka mają jak kolorowy kwiat.
( motyle)
– Mają żółte i czarne paseczki, latają nad łąką i głośno bzyczą.
( pszczoły)
– Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie . ( żabki)
– Dziób czerwony, długie nogi, żabki ze strachu schodzą mu z drogi.
( bocian)
2. Słuchanie wiersza I. Salach „Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców,
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek a tam pszczółka
tutaj kwiatek- O! Różowy!
Z kopca wyszedł mały krecik,
Obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.
3. Rozmowa na temat wiersza; nazywanie zwierząt występujących w utworze: motyl, pszczoła, kret, mrówka, biedronka
4. Pląs „Kaczuszka”
Kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma skrzydełko,
kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma skrzydełka,
kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka z jedną nóżką,
kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma dwie nóżki,
kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma kuperek,
kaczuszka, kaczuszka, kaczuszka ma też dziób.
5.Praca plastyczna Kolorowy motyl Wykonanie motyla ze spinacza do bielizny: spięcie skrzydeł wyciętych z kolorowego bloku klamerką do bielizny; ozdabianie skrzydeł motyla według inwencji twórczej dzieci kulkami z plasteliny.
Daria Ziejewska, Anna Bugajska