II GRUPA- 20.04.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 20.04.2020 została wyłączona

Witajcie kochani po weekendzie! W tym tygodniu będziemy bawić się w TEATR.

Propozycje na dziś- „MAKÓWKOWY TEATRZYK”.

  1. Wysłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica:

Makówkowy teatrzyk – jest tu na co popatrzeć!

Makówkowa rodzina przedstawienie zaczyna.

Jest tata, Mak wąsaty, i mama w chustce w kwiaty,

i córeczki w sukienkach: duża, mała, maleńka.

Makówkowa rodzina właśnie taniec zaczyna.

Już tata Mak z wąsami macha w górze rękami

i kłania się, i śpiewa, jak to się mak zasiewa.

Do rodziny mówi tak:

– Razem ze mną siejcie mak!

Sieje mak razem z tatą mama w chustce w kwiaty

i córeczki w sukienkach: duża,  mała,  maleńka.

Kończy się przedstawienie! Słuchamy zapatrzeni…

Jest cisza, spokój taki, jakby kto posiał makiem.

Prezentacja1 Makówkowy teatrzyk

2. Porozmawiajcie  na temat przedstawienia.

− Kto występował w przedstawieniu?

− Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka?

− Co robili?

Rodzice z pewnością wyjaśnią Wam znaczenia słów: cisza jak makiem zasiał.

3. Na podstawie wiersza, dorysujcie makówkowej rodzinie oczy, miny, ręce, nogi oraz ubrania.
Możesz również skorzystać z gotowych materiałów typu: oczka ruchome i druciki kreatywne itp.  oraz wykonajcie scenę.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/1415-teatrzyk

https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/1000-pudelkowy-teatrzyk

4. Wykonajcie wspólnie ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek Ile wróbli?

Słuchając wiersza,  w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzajcie za rodzicem liczebniki, licząc do pięciu.

Siedzi na drucie

 wróbelek mały.

 Przyfrunął drugi i plotkowały.

 Teraz niech dzieci

 pięknie poćwiczą

  i na wydechu ptaszki policzą:

 – Jeden, dwa.*

  Do wróbli owych przyfrunął

trzeci. Ile jest wróbli?

Policzcie, dzieci.

 – Jeden, dwa, trzy.*

A już za chwilę

nowy tu siedział.

Ile jest wróbli?

Kto będzie wiedział?

 – Jeden, dwa, trzy, cztery.*

Piąty wróbelek

do ptaków leci.

 Ile jest ptaszków?

Czy wiecie, dzieci?

– Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.*

5. A może tradycyjna zabawa ruchowa z rodzicami ? :

Skrzyżujcie ręce i chwyćcie się za dłonie. Ciągnij delikatnie raz jedną, raz drugą rączkę malca, naśladując piłowanie deski. Recytuj rytmicznie: „Siała baba mak./Nie wiedziała jak./A dziad wiedział,/nie powiedział,/a to było tak!”.

6. Wypowiedzcie  się na  temat kwitnącego maku, makówki i ziarenek maku.

– Jak wygląda kwitnący mak?

– Jak wygląda makówka?

7.Spróbujcie wykonać ćwiczenia logopedyczne i oddechowe – zdmuchiwanie
„ziarenek maku” z tacki (kaszy manny), ściąganie ust w
dzióbek.

8. Makówka-główka czyli zabawa w rymy.

A teraz pobawimy się w rymowanie. Macie dwie plansze z rymami czyli wyrazami, które podobnie brzmią. Nazywajcie je głośno a usłyszycie podobieństwo😀.

A potem sami poszukajcie rymujących się par.

9. A na koniec malowanie farbami maku i rysowanie po śladzie.

kolorowanka mak

MIŁEJ ZABAWY 🙂

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

 

Zapraszamy do kolorowania:

 

Pamiętajcie poćwiczyć, najlepiej na świeżym powietrzu.

– Jesteśmy bocianami na łące. Co robią bociany kiedy chodzą? Wysoko unoszą kolana 😉

– Próbujemy podskakiwać na jednej nodze.

– Chodzimy tyłem w siadzie podpartym.

Przy dźwiękach muzyki bawimy się piłeczkami.

Teraz będą Wam potrzebne większe piłki. Jesteśmy w parze z rodzicem lub rodzeństwem, odwracamy się plecami do siebie, z szeroko rozstawionymi nogami. Podajemy sobie piłkę najpierw nad głową, a potem – między nogami.

  • Podajemy sobie piłkę – rzucając, turlając, popychając stopą.
  • Piłka jest między Waszymi brzuchami – poruszamy się do przodu, obracamy wokół własnej osi tak, aby piłka nie spadła.
  • Rodzic odbija piłkę wysoko a Ty podskakuj wysoko. Gdy odbije piłkę nisko, dzieci podskakują nisko.
  • Jak będziecie w domu to połóżcie się jeszcze z piłką i unieście piłki lekko do góry.

Poćwiczcie sprawność rączki jeśli znajdziecie wolną chwilę:

A. Bugajska i D. Ziejewska