Zadania dla gr I. 20.04.2020

      Możliwość komentowania Zadania dla gr I. 20.04.2020 została wyłączona

Witamy Was serdecznie po weekendzie. W tym tygodniu spróbujemy Wam przybliżyć piękno teatru. Mięliście już przyjemność oglądać występy teatralne, może teraz czas na Was w roli aktorów. Od dziś jesteście aktorami, a oprócz Was na scenie będą grać rodzice lub rodzeństwo.

Na początku porozmawiają kwiaty i owady, spróbujcie sobie wyobrazić taką rozmowę. Dzieci wybierają sobie sylwetę kwiatu lub owada, nazywają ją. Rodziców też zapraszamy do zabawy. Jeśli dziecko wybrało kwiat, to Państwo wybieracie owada. Teraz „kwiaty rozmawiają z owadami”.

Zabawy klockami, to kolejna propozycja na dziś. Budujemy to, na co mamy ochotę.

Pamiętajcie poćwiczyć, najlepiej na świeżym powietrzu.

– Jesteśmy bocianami na łące. Co robią bociany kiedy chodzą? Wysoko unoszą kolana 😉

– Próbujemy podskakiwać na jednej nodze.

– Chodzimy tyłem w siadzie podpartym.

Przy dźwiękach muzyki bawimy się piłeczkami.

 

Zaproście do tego zadania rodziców, spróbujcie razem pobawić się do tego wiersza:

Inscenizowanie wiersza H.Bechlerowej Makówkowy teatrzyk

Makówkowy teatrzyk – jest tu na co popatrzeć!

Makówkowa rodzina przedstawienie zaczyna.

Jest tata, Mak wąsaty, i mama w chustce w kwiaty,

i córeczki w sukienkach: duża, mała, maleńka.

Makówkowa rodzina właśnie taniec zaczyna.

Już tata Mak z wąsami macha w górze rękami

i kłania się, i śpiewa, jak to się mak zasiewa.

Do rodziny mówi tak: – Razem ze mną siejcie mak!

Sieje mak razem z tatą mama w chustce w kwiaty

i córeczki w sukienkach: duża, mała, maleńka.

Kończy się przedstawienie! Słuchamy zapatrzeni…

Jest cisza, spokój taki, jakby kto posiał makiem.

 

Zapraszamy na wspólny rodzinny teatrzyk:)

Mamy jeszcze kilka pytań do powyższego tekstu:

– Kto występował w przedstawieniu?

– Jak wyglądali członkowie rodziny Pana Maka?

– Co robili członkowie tej rodziny?

Rodzice mogą dzieciom wyjaśnić znaczenie słów: „Cisza jak makiem zasiał”.

 

Teraz będą nam potrzebne sylwety wróbli, znajdziecie je tutaj:

Wiersz E. M. Skorek Ile wróbli?

Siedzi na drucie wróbelek mały.

Przyfrunął drugi i plotkowały.

Teraz niech dzieci pięknie poćwiczą

i na wydechu ptaszki policzą:

– Jeden, dwa.*

Do wróbli owych przyfrunął trzeci.

Ile jest wróbli? Policzcie, dzieci.

– Jeden, dwa, trzy.*

A już za chwilę nowy tu siedział.

Ile jest wróbli? Kto będzie wiedział?

– Jeden, dwa, trzy, cztery.*

Piąty wróbelek do ptaków leci.

Ile jest ptaszków? Czy wiecie, dzieci?

Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.* (…)

*Dzieci słuchają wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzają liczebniki, licząc do pięciu.

Praca plastyczna – pokolorujcie:

A. Bugajska i K. Ratajczyk