Pac, gruszka!- 15.10.2020r., gr.IV

      Możliwość komentowania Pac, gruszka!- 15.10.2020r., gr.IV została wyłączona

Witajcie kochani w czwartek 15 października!

Kochane przedszkolaki, drodzy rodzice,
Są gesty, za które dziękuje się ze szczególną przyjemnością.
Pamięć o Dniu Edukacji Narodowe ma dla nas duże znaczenie.
Każde życzenia spływające do nas wczoraj wywoływały uśmiech na naszej twarzy.
Suma tych uśmiechów tworzyła szczególną aurę tego dnia.
Za to pragniemy bardzo podziękować- za te ciepłe słowa,
które są jak małe promyki słońca.

Joanna Szcześniak, Beata Kukieła, Jadwiga Duch- Malinowska

 

Teraz serdecznie zapraszamy Was na dzisiejsze zajęcia podczas, których towarzyszyć
nam będą aktywności muzyczno-ruchowe.

1. „Kto powie”- ćwiczenie uważnego słuchania wiersza oraz przeliczania owoców.
Rodzic kolejno wskazuje owoce, które są wymienione w utworze (można użyć prawdziwych owoców jeśli posiadamy je w domu).

„Kto powie”
Marta Czerkawska

Przez sad idzie mały Maciuś,
śmieje się do słonka,
a tu pac! –czerwone jabłko
rzuca mu jabłonka.

Podniósł jabłko idzie dalej,
a wtem obok dróżki,
pac, pac –co to? Stara grusza
zrzuciła dwie gruszki.

Podniósł Maciuś zielone gruszeczki,
bardzo jest szczęśliwy,
znów pac, pac, pac –trzy śliweczki
spadły z gęstej śliwy.

Niesie Maciuś jabłko, śliwki,
gruszki co się złocą.
Kto z was powie Maciusiowi, ile ma owoców?

Pytania do wiersza:

  • Jak miał na imię chłopiec?
  • Przy jakich drzewach stawał Maciuś?
  • Ile zebrał jabłek?
  • Ile zebrał gruszek?
  • Ile zebrał śliwek?
  • Ile zebrał wszystkich owoców? (przy pytaniach wymagających liczenia, dzieci przeliczają owoce na ilustracjach).

Kolejny raz rodzic czyta wiersz, a dziecko musi za każdym razem  klasnąć w dłonie, gdy usłyszy słowo pac.

2. Nadszedł czas na rytmiczną rozgrzewkę w podskokach. Każdy z Was doskonale zna tekst piosenki na rozpoczęcie jak również ćwiczenia, które za chwilę wykonacie. Zaproście do wspólnej zabawy wszystkich domowników.

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

4. „Rysujemy owoce”- zabawa rytmiczna z rymowanką. Dzieci rysują palcem w powietrzu
i pokazują to, o czym recytuje rodzic (rodzic recytuje rymowankę w różnym tempie).

Rysujemy owoce
Marlena Szeląg

Rysujemy jabłka, śliwki oraz gruszki 
Dzieci rysują trzy koła rożnej wielkości.
sprytne w rysowaniu są nasze paluszki.
Delikatnie uderzają opuszkami palców jednej dłoni o opuszki palców drugiej dłoni.
Duże jabłko, śliwka mała…
Rysują palcem duże i małe koło.
Gdzie się gruszka nam schowała?
Pokazują zdziwienie za pomocą miny i gestu dłoni.

5.” Roztańczone gruszki”- nauka piosenki.

  1. Z drzewa gruszki pospadały
    O je jej, o je jej
    W pary szybko się dobrały
    Hej, hej, hej – hej, hej, hejRef:
    O je jej, o je jej
    Hej, hej, hej –  hej, hej, hej
    O je jej, o je jej
    Hejo, hejo, hejO je jej – o je jej
    Hej, hej, hej –  hej, hej, hej
    O je jej – o je jej
    Hejo, hejo, hej
  2. Potem razem zatańczyły
    Hop la, la – hop la, la
    I wysoko podskoczyły
    Hop sa sa – hop sa, sa

Ref:
O je jej, o je jej
Hej, hej, hej –  hej, hej, hej
O je jej, o je jej
Hejo, hejo, hej

O je jej –  o je jej
Hej, hej, hej –  hej, hej, hej
O je jej –  o je jej
Hejo, hejo, hej

6. Ustaw w odpowiedniej kolejności.

źródło: przedszkolankowo.com

Dziś już z Wami się żegnamy i na jutrzejsze zajęcia serdecznie zapraszamy.

Beata Kukieła, Joanna Szcześniak