Kolorowe książeczki… 29.04.2020r- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Kolorowe książeczki… 29.04.2020r- gr. III i IV została wyłączona

Środa 29 kwietnia

Dzień dobry dzieci i drodzy rodzice. Zanim zdradzimy naszą propozycję na dzisiaj na dobry początek gimnastyka do wierszyka:

Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.
Wymach rączek w tył, do przodu
i rannego nie czuć chłodu.

(źródło:https://logomowa.pl/)

Rozgrzani ? to zaczynamy:

1. Kot
Ewa Małgorzata Skorek

Miły pyszczek, uszka małe,
Tu dwa oczka, a tu wąsy daję.
Wyprężony grzbiet, nogi.
Teraz ogon długi.
Oto kot, co myszki lubi.

KOT

  • O kim był wierszyk i kto jest na obrazku? – oczywiście KOT

2. Poszukaj teraz wyrazu KOT:

                                   KOT

PIES         KOT          KOZA           KOT       OWCA

KOTEK         KOT          KROWA       KOT

KOT            KOCUR             KOT           KURA

  • Czy potrafisz policzyć wszystkie wyrazy KOT ?
  • Jeżeli udało Ci się policzyć jesteś mistrzem.

3. Czy znasz jakiegoś kota, który występuje w bajce? Jest ich wielu, ale my zajmiemy się dzisiaj takim, który chodził w butach.

Koty nie noszą ubrań,

Lecz ten jest wyjątkowy.

Codziennie chodzi w butach,

bo to jest kocur bajkowy.

A oto on:

(źródło: https://goingapp.pl/)

Jest bohaterem bajki, którą napisał Charles Perrault. Przyjrzyjcie mu się uważnie. Czy Wasze koty chodzą w butach i kapeluszu? Oczywiście, że nie bo świat bajkowy różni się od rzeczywistości. Sprawdźcie czy macie w domu książeczkę  Kot w butach. Wybierzcie z domowej biblioteczki kilka książek, pooglądajcie je i spróbujcie ocenić, która jest najgrubsza, najcieńsza, największa, najmniejsza, a która jest Waszą ulubioną?

4. Obejrzyjcie teraz bajkę:

Drodzy rodzice zapytajcie  swoje dziecko co zapamiętało z bajki. Co było na początku, co wydarzyło się później i jak się bajka zakończyła.

5. Pora na zabawy kotków – rodzic mówi hasło – dziecko wykonuje czynność

  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek biega (dziecko porusza się na czworaka)
  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek się przeciąga
  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek pije mleczko
  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotki się oblizują
  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotki miauczą
  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotki robią koci grzbiet
  • Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek zwija się w kłębek – ilość haseł dostosowujemy do zainteresowania dziecka zabawą

6. Patrz kolejno na każdy obrazek i staraj się zauważyć różnicę czym kolejny różni się od poprzedniego, spróbuj liczyć obrazki: pierwszy drugi, trzeci… co po kolei ubierał kot?

(źródło: https://blizejprzedszkola.pl)

7. Czy wiesz z jakich bajek pochodzą ci bohaterowie, które przedmioty do nich pasują, który cień należy do kota w butach?

(źródło: https://ksiegarnia-edukacyjna.pl)

8. Poćwicz spostrzegawczość: ( można, ale niekoniecznie trzeba drukować karty pracy wystarczy jeżeli dziecko wskaże paluszkiem na ekranie komputera).

9. Poćwicz liczenie.

10. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej na temat: „Kot w butach” ( może zainspirują Was poniższe obrazki)

(źródło: http://daskalia.eu)

(źródło: http://www.kociesprawy.pl/)

Dziękujemy za spędzony z nami czas. Zapraszamy na jutro.

Beata Kukieła, Justyna Jaśkiewicz, Joanna Szcześniak