Środa 29 kwietnia
Dzień dobry dzieci i drodzy rodzice. Zanim zdradzimy naszą propozycję na dzisiaj na dobry początek gimnastyka do wierszyka:
Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.
Wymach rączek w tył, do przodu
i rannego nie czuć chłodu.
(źródło:https://logomowa.pl/)
Rozgrzani ? to zaczynamy:
1. Kot
Ewa Małgorzata Skorek
Miły pyszczek, uszka małe,
Tu dwa oczka, a tu wąsy daję.
Wyprężony grzbiet, nogi.
Teraz ogon długi.
Oto kot, co myszki lubi.
KOT
- O kim był wierszyk i kto jest na obrazku? – oczywiście KOT
2. Poszukaj teraz wyrazu KOT:
KOT
PIES KOT KOZA KOT OWCA
KOTEK KOT KROWA KOT
KOT KOCUR KOT KURA
- Czy potrafisz policzyć wszystkie wyrazy KOT ?
- Jeżeli udało Ci się policzyć jesteś mistrzem.
3. Czy znasz jakiegoś kota, który występuje w bajce? Jest ich wielu, ale my zajmiemy się dzisiaj takim, który chodził w butach.
Koty nie noszą ubrań,
Lecz ten jest wyjątkowy.
Codziennie chodzi w butach,
bo to jest kocur bajkowy.
A oto on:
(źródło: https://goingapp.pl/)
Jest bohaterem bajki, którą napisał Charles Perrault. Przyjrzyjcie mu się uważnie. Czy Wasze koty chodzą w butach i kapeluszu? Oczywiście, że nie bo świat bajkowy różni się od rzeczywistości. Sprawdźcie czy macie w domu książeczkę Kot w butach. Wybierzcie z domowej biblioteczki kilka książek, pooglądajcie je i spróbujcie ocenić, która jest najgrubsza, najcieńsza, największa, najmniejsza, a która jest Waszą ulubioną?
4. Obejrzyjcie teraz bajkę:
Drodzy rodzice zapytajcie swoje dziecko co zapamiętało z bajki. Co było na początku, co wydarzyło się później i jak się bajka zakończyła.
5. Pora na zabawy kotków – rodzic mówi hasło – dziecko wykonuje czynność
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek biega (dziecko porusza się na czworaka)
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek się przeciąga
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek pije mleczko
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotki się oblizują
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotki miauczą
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotki robią koci grzbiet
- Raz, dwa, trzy mama (tata) patrzy – kotek zwija się w kłębek – ilość haseł dostosowujemy do zainteresowania dziecka zabawą
6. Patrz kolejno na każdy obrazek i staraj się zauważyć różnicę czym kolejny różni się od poprzedniego, spróbuj liczyć obrazki: pierwszy drugi, trzeci… co po kolei ubierał kot?
(źródło: https://blizejprzedszkola.pl)
7. Czy wiesz z jakich bajek pochodzą ci bohaterowie, które przedmioty do nich pasują, który cień należy do kota w butach?
(źródło: https://ksiegarnia-edukacyjna.pl)
8. Poćwicz spostrzegawczość: ( można, ale niekoniecznie trzeba drukować karty pracy wystarczy jeżeli dziecko wskaże paluszkiem na ekranie komputera).
9. Poćwicz liczenie.
10. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej na temat: „Kot w butach” ( może zainspirują Was poniższe obrazki)
(źródło: http://daskalia.eu)
(źródło: http://www.kociesprawy.pl/)
Dziękujemy za spędzony z nami czas. Zapraszamy na jutro.
Beata Kukieła, Justyna Jaśkiewicz, Joanna Szcześniak