JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?- 6.11.2020- II GRUPA

      Możliwość komentowania JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE?- 6.11.2020- II GRUPA została wyłączona

Mamy piątek 🙂 Nie tracimy czasu, zaczynamy!

  1. Odsłuchajcie nagrania lub odczytanie wiersza Juliana Tuwima „O Grzesiu kłamczuchu i jego Cioci”

O Grzesiu kłamczuchu i jego Cioci

– Wrzuciłeś, Grzesiu, list do skrzynki, jak prosiłam?

– List, proszę Cioci? List? Wrzuciłem, Ciociu miła!- Nie kłamiesz Grzesiu? Lepiej przyznaj się kochanie!

– Jak Ciocię kocham, proszę Cioci, że nie kłamię! – Oj Grzesiu, kłamiesz! Lepiej powiedz po dobroci!

Ja miałbym kłamać? Niemożliwe, proszę Cioci!

– Wuj Leon czeka na ten list więc daj mi słowo.

– No słowo daję! I pamiętam szczegółowo: List był do wujka Leona,

A skrzynka była czerwona,

A koperta.. no taka… tego… Nic takiego nadzwyczajnego,

A na kopercie nazwisko I Łódź,

i ta ulica z numerem,

I pamiętam wszystko: Ze znaczek był z Belwederem,

A jak wrzucałem ten list do skrzynki, To przechodził tatuś Halinki,

I jeden oficer tez wrzucał, Wysoki – wysoki,

Taki wysoki, ze jak wrzucał to kucał.

I jechała taksówka… i powóz…

I krowę prowadzili… i trąbił autobus,

I szły jakieś trzy dziewczynki,

Jak wrzucałem ten list do skrzynki…

Ciocia głową pokiwała,

Otworzyła szeroko oczy ze zdumienia:

– Oj Grzesiu, Grzesiu! Przecież ja ci wcale nie dałam Żadnego listu do wrzucenia!…

2. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

O co Ciocia poprosiła Grzesia?

•Gdzie Grześ miał wrzucić list?

•Do kogo był zaadresowany list?

•Co według Grzesia znajdowało się na kopercie? Czego tam brakowało?

•Jak zdaniem Grzesia wyglądała skrzynka pocztowa, do której chłopiec wrzucił list?

•Czy Grześ faktycznie wysłał list do wuja Leona?

3. Rozwiążcie z rodzicami zagadki:

Może być kolorowa,
może być z kwiatami,
na niej życzenia lub pozdrowienia.
Co to? Zgadnijcie sami. (kartka pocztowa)

Co to za miły pan
z torbą wypchaną chodzi sam.
Roznosi listy i telegramy,
na które wszyscy bardzo czekamy. (listonosz)

Na nim pocztowy znaczek,
do środka zapisane kartki wkładamy.
Dokładnie piszemy adres
i do skrzynki wrzucamy. (list)

Tam nadasz telegram,
paczkę i list polecony.
Możesz z niej zadzwonić
w różne świata strony. (poczta)

Duża czerwona,
wisi lub stoi.
Wrzucać do niej listów
nikt się nie boi. (skrzynka pocztowa)

4. Zaprojektuje własny znaczek pocztowy:

5. Zagrajcie z rodzicami w grę:

6. W jaki sposób możemy kontaktować się z osobami mieszkającymi daleko? – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń.

– mowa,

– telefon,

-sms,

-list,

-maile,

-gesty,

-mimika,

-znaki,

-książka,

-gazeta

7. „Co mówię” – zabawa słuchowa

Rodzic wypowiada słowa dzieląc je na sylaby lub na głoski, dzieci je odgadują
o-s-a
m-a-m-a
b-a-l-o-n
ta-ta
a-pa-rat

li-sto-nosz

kom-pu-ter itp.

Na zakończenie tygodnia- niespodzianka  „Tuwim dla dzieci” 🙂

Miłego weekendu Kochani !

Pozdrawiamy,

Anna Smolarek, Anna Bugajska