II GRUPA- 21.05.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 21.05.2020 została wyłączona

Witamy serdecznie.

Dziś proponujemy:

1. Wysłuchajcie  wiersza J. Tuwima  „Murzynek Bambo”

Spróbujcie ułożyć historyjkę do wiersza:

2. Piosenka : „Murzynek malutki”- spróbujcie nauczyć się piosenki.

Murzynek malutki oczka ma błyszczące (pokazujemy na oczka)
Kręcą mu się loczki, (pokazujemy na włoski zakręcając je)

do góry sterczące. (postawiamy je)
Buzia cała czarna jak ta czekolada(pokazujemy buzie)
Murzynek malutki po murzyńsku gada.

Filifili fa, filifili fa
Filifili fa, filifili fa

Choć do mnie Murzynku, daj mi rączki swe
Zrobimy kółeczko, zabawimy się. (robimy kółeczko z rodzicami lub rodzeństwem)

3. Określcie cechy charakterystyczne wyglądu murzynka- Afrykanina: kolor skóry, włosy, ubiór.

4. Określcie miejsca zamieszkania murzynków- Afrykanów oraz zwierząt kojarzonych z tym kontynentem:

– Afryka- kraj w którym jest zawsze ciepło i nie pada tam nigdy śnieg.

– mieszkają w lepiankach: budowla mieszkalna, albo gospodarcza wykonana z niewypalanej gliny, mułu.

– jakie pożywienie kojarzy się z Afryką?; banany

5. Zapraszam Was  na spotkanie z egzotycznymi zwierzętami: lew, słoń

 Poznacie  zwierzęta egzotyczne – podzielcie nazwy zwierząt na sylaby, przeliczcie sylaby.

6. Pora na masażyk afrykański:

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)

A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy(uderzanie pięściami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła.( rysowanie trójkąta).

7. „Afrykańska spódniczka”.

Wytnijcie  pasek brystolu o długości równej waszemu obwodowi pasa. Następnie potnijcie bibułę na paski o szerokości np. 3 cm. Przyklejcie kolorowe paski bibuły do brystolu. Spódniczka gotowa 🙂

Chłopcy mogą wykonać pióropusz:

8. ” Ja podczas zabawy” – wykonywanie rysunku dla kolegi z Afryki.

Wyobraźcie sobie, że gdzieś daleko, np. w Afryce, mieszka dziecko, które chciałoby Was poznać. Ale nie zna naszego języka i Wy nie znacie jego języka.

–  W jaki sposób możecie mu opowiedzieć o sobie?

Możecie opowiedzieć o sobie poprzez rysunek, np. przedstawiający Waszą rodzinę spędzającą wspólny czas albo siebie podczas zabawy na podwórku, w domu itp.

9.  A na koniec coś pysznego:

10.Dodatkowe karty pracy:

 

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

11. Kilka zabaw ruchowych:

– Kwiaty rosną – kwiaty więdną.

Kiedy kwiaty rosną, unosimy się na paluszkach w górę, wysoko. Kwiaty więdną, przechodzimy do przysiadu.

– Bierzemy jakiś mały kwiatuszek. Stajemy na jednej nodze, a na nodze ugiętej kładziemy kwiatek. Staramy się utrzymać równowagę tak, aby kwiatek nie spadł na podłogę. Następnie zmieniamy nogi.

– Prostujemy nogi na siedząco, a kwiatuszki kładziemy między stopami. Wspierając się na opartych o podłogę dłoniach, unosimy nogi do góry.

Tutaj macie zdjęcie zawodów:

Zastanówcie się proszę: Kim chcielibyście być w przyszłości? Jaki zawód chcielibyście wykonywać?

Zabawy ruchowe z dzieciństwa mamuś i tatusiów. (Które zabawy podobają Wam się najbardziej?)

  • Raz, dwa, trzy – baba jaga patrzy – Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.
  • Ciuciubabka – Dziecko, które jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Maluchy śpiewają znaną piosenkę, a ciuciubabka próbuje ich złapać.
  • Kolory – Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostałe siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego kolegi, wymieniając przy tym różne kolory. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.
  • Balonik – „Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę, no i… bach!”. To świetna zabawa, uwielbiana przez maluchy obojga płci.
  • Gra w klasy – Narysuj na chodniku kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach, aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.
  • Stoi różyczka – Kolejna zabawa dla najmłodszych dzieci, która cieszy od wielu pokoleń. Śpiewajcie (wiadomo jaką) piosenkę i bawcie się!

Zestaw nr 2 – Skoki mniejsze i większe

  • Skoki przez drabinkę – Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
  • Skoki przez linkę – To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.
  • Kto wyżej – Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
  • Spacerek – Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

Zestaw nr 3 – Zabawy z piłką

  • Jaś – Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie piłkę. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić piłkę. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i piłka upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie ją. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci piłkę, zamienia się miejscem z dzieckiem, które właśnie rzucało.
  • Podawanie piłki górą – Dzieciaki siedzą w rozkroku na ławeczce, jedno za drugim tyłem do siebie. Pierwsze dziecko podaje górą pikę następnemu, a ono przekazuje ją kolejnemu, aż do samego końca.
  • Celowanie – Ustawiamy na środku placu dużą piłkę (najlepiej do koszykówki). Metr od niej rysujemy linię, na której stają rzucające dzieci. Każde dziecko otrzymuje małą piłkę, którą stara się trafić w dużą. Po dwóch kolejkach staramy się zwiększyć odległość.

Źródło: https://przedszkole2.koscian.pl/

Kilka kart pracy do wyboru:

A. Bugajska i D. Ziejewska