Witajcie kochani po weekendzie! W tym tygodniu będziemy bawić się w TEATR.
Propozycje na dziś- „MAKÓWKOWY TEATRZYK”.
- Wysłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica:
Makówkowy teatrzyk – jest tu na co popatrzeć!
Makówkowa rodzina przedstawienie zaczyna.
Jest tata, Mak wąsaty, i mama w chustce w kwiaty,
i córeczki w sukienkach: duża, mała, maleńka.
Makówkowa rodzina właśnie taniec zaczyna.
Już tata Mak z wąsami macha w górze rękami
i kłania się, i śpiewa, jak to się mak zasiewa.
Do rodziny mówi tak:
– Razem ze mną siejcie mak!
Sieje mak razem z tatą mama w chustce w kwiaty
i córeczki w sukienkach: duża, mała, maleńka.
Kończy się przedstawienie! Słuchamy zapatrzeni…
Jest cisza, spokój taki, jakby kto posiał makiem.
Prezentacja1 Makówkowy teatrzyk
2. Porozmawiajcie na temat przedstawienia.
− Kto występował w przedstawieniu?
− Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka?
− Co robili?
Rodzice z pewnością wyjaśnią Wam znaczenia słów: cisza jak makiem zasiał.
3. Na podstawie wiersza, dorysujcie makówkowej rodzinie oczy, miny, ręce, nogi oraz ubrania.
Możesz również skorzystać z gotowych materiałów typu: oczka ruchome i druciki kreatywne itp. oraz wykonajcie scenę.
https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/1415-teatrzyk
https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/1000-pudelkowy-teatrzyk
4. Wykonajcie wspólnie ćwiczenia matematyczno-oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek Ile wróbli?
Słuchając wiersza, w miejscach oznaczonych gwiazdką powtarzajcie za rodzicem liczebniki, licząc do pięciu.
Siedzi na drucie
wróbelek mały.
Przyfrunął drugi i plotkowały.
Teraz niech dzieci
pięknie poćwiczą
i na wydechu ptaszki policzą:
– Jeden, dwa.*
Do wróbli owych przyfrunął
trzeci. Ile jest wróbli?
Policzcie, dzieci.
– Jeden, dwa, trzy.*
A już za chwilę
nowy tu siedział.
Ile jest wróbli?
Kto będzie wiedział?
– Jeden, dwa, trzy, cztery.*
Piąty wróbelek
do ptaków leci.
Ile jest ptaszków?
Czy wiecie, dzieci?
– Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.*
5. A może tradycyjna zabawa ruchowa z rodzicami ? :
Skrzyżujcie ręce i chwyćcie się za dłonie. Ciągnij delikatnie raz jedną, raz drugą rączkę malca, naśladując piłowanie deski. Recytuj rytmicznie: „Siała baba mak./Nie wiedziała jak./A dziad wiedział,/nie powiedział,/a to było tak!”.
6. Wypowiedzcie się na temat kwitnącego maku, makówki i ziarenek maku.
– Jak wygląda kwitnący mak?
– Jak wygląda makówka?
7.Spróbujcie wykonać ćwiczenia logopedyczne i oddechowe – zdmuchiwanie
„ziarenek maku” z tacki (kaszy manny), ściąganie ust w
dzióbek.
8. Makówka-główka czyli zabawa w rymy.
A teraz pobawimy się w rymowanie. Macie dwie plansze z rymami czyli wyrazami, które podobnie brzmią. Nazywajcie je głośno a usłyszycie podobieństwo😀.
A potem sami poszukajcie rymujących się par.
9. A na koniec malowanie farbami maku i rysowanie po śladzie.
MIŁEJ ZABAWY 🙂
ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ
Zapraszamy do kolorowania:
Pamiętajcie poćwiczyć, najlepiej na świeżym powietrzu.
– Jesteśmy bocianami na łące. Co robią bociany kiedy chodzą? Wysoko unoszą kolana 😉
– Próbujemy podskakiwać na jednej nodze.
– Chodzimy tyłem w siadzie podpartym.
Przy dźwiękach muzyki bawimy się piłeczkami.
Teraz będą Wam potrzebne większe piłki. Jesteśmy w parze z rodzicem lub rodzeństwem, odwracamy się plecami do siebie, z szeroko rozstawionymi nogami. Podajemy sobie piłkę najpierw nad głową, a potem – między nogami.
- Podajemy sobie piłkę – rzucając, turlając, popychając stopą.
- Piłka jest między Waszymi brzuchami – poruszamy się do przodu, obracamy wokół własnej osi tak, aby piłka nie spadła.
- Rodzic odbija piłkę wysoko a Ty podskakuj wysoko. Gdy odbije piłkę nisko, dzieci podskakują nisko.
- Jak będziecie w domu to połóżcie się jeszcze z piłką i unieście piłki lekko do góry.
Poćwiczcie sprawność rączki jeśli znajdziecie wolną chwilę:
A. Bugajska i D. Ziejewska