Zadania dla przedszkolaków 02.03.2020 r. – grupa III

      Możliwość komentowania Zadania dla przedszkolaków 02.03.2020 r. – grupa III została wyłączona

Drogie Dzieci! Drodzy Rodzice!

Witamy Was bardzo serdecznie 2 kwietnia. Czy wiecie, ze dziś na całym świecie obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu? Celem tego dnia jest podnoszenie świadomości społecznej na temat zaburzenia jakim jest autyzm. Czym jest autyzm? Jest to zaburzenie funkcjonowania mózgu. Osoby z autyzmem mają trudności z komunikowaniem się, postrzeganiem świata, zabawą i rozumieniem relacji społecznych. Symbolem Światowego Dnia Autyzmu jest kolor niebieski. Dlatego i my dziś  przyłączmy się do akcji i „zaświećmy się na niebiesko”. Prześlijcie nam zdjęcia z niebieskim akcentem w swoim ubiorze jako gest solidarności z osobami z autyzmem 🙂

 

Dziś przygotowałyśmy dla Was kolejną „porcję” zadań związanych ze zwierzętami z wiejskiego podwórka. Oto nasze propozycje.
1. Na początku wyruszymy na „wycieczkę”. Rodzicu, przeczytaj dziecku wierszyk i poproś o naśladowanie odgłosów zwierząt.

„Wycieczka”
autor: Katarzyna Kulikowska

Kiedy słonko jasno świeci,
na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa (dziecko naśladują głos kaczki)
Kotek: miau. (dziecko naśladuje głos kotka)
Kura: ko, ko, ko (dziecko naśladuje głos kury)
A piesek: hau (dziecko naśladuje głos psa)

2. „Zwierzęta i ich dzieci”/ „Zwierzęta i ich domy”. A teraz spróbujcie dopasować zwierzątko do jego mamy. Nazwijcie zwierzęta.

(źródło: www.kids-pages.com)

Dopasujcie zwierzęta do ich domów. Przyjrzyjcie się uważnie i powiedzcie, które zwierzęta nie mieszkają w gospodarstwie?

(źródło: www.kids-pages.com)

3. Obejrzyjcie film. Nazwijcie występujące w nim zwierzęta.

4. Spróbujcie ułożyć rytmy i wzory z patyczków i płatków kosmetycznych 🙂 Oto nasze propozycje.

5. Na zakończenie opowieść ruchowa.

„W wiejskiej zagrodzie”
autor: Bożena Forma

Nastał ranek. Z kurnika wychodzi domowe ptactwo. (dziecko maszeruje, naśladuje odgłosy ptactwa domowego)
– kury – ko, ko, ko
– indyki – gul, gul, gul
– kogut – kukuryku
Ptaki zatrzymują się, machają skrzydłami. (wykonywanie ruchów rękami)
Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno. (wykonanie skrętów szyi w prawa i lewą stronę)
Kogut wskoczył na płot. (wykonywanie podskoków obunóż)
Gospodarz sypie ziarno. (skłony w przód)
Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko. (przemieszczanie się na czworakach)
Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek. (przemieszczanie się na czworakach)
Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając. (przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę)
Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok. (przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku)
Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory. (chód na czworakach)

Beata Kukieła, Justyna Jaśkiewicz