Zabawy dla gr.I – 02.04.20

      Możliwość komentowania Zabawy dla gr.I – 02.04.20 została wyłączona

Witajcie, Kochani!

Jesteśmy ciekawe, ilu z Was widziało ostatnio „na żywo” kurę, krowę, świnkę albo kaczkę? Bo gospodarze, niestety, hodują ich coraz mniej i coraz trudniej będzie je poobserwować:( Jeśli nie widzieliście, nie martwcie się! Mamy dla Was kilka filmików edukacyjnych ze zwierzętami gospodarskimi:

A teraz rozwiążcie kilka zagadek:

Dzisiejsze zabawy z dzieckiem proponujemy zacząć od rozwiązania zagadek (można wykorzystać ilustrację zwierząt z wiejskiego podwórka).

Rodzic czyta treść zagadki. Dziecko podaje rozwiązanie słowne i wskazuje na obrazku odpowiednie zwierzę.

Pasie się na łące i długo przeżuwa, mówi: mu, mu, mu i … się nazywa. (krowa)

Mruczy, miauczy, prycha, czasem pije mleko, czasem myszy szuka. (kot)

Chodzi po podwórku i grzebie łapkami. Kiedy zniesie jajko ko, ko, ko się chwali. (kura)

Małe, żółte kuleczki – dzieci kokoszeczki. (kurczątka)

Chodzi po podwórku, kukuryku – woła. Ma wspaniały ogon to jego ozdoba. (kogut)

Zadaniem domowym jest narysowanie kredkami lub namalowanie kredkami dowolnego zwierzątka z rozwiązanej zagadki (samemu lub z rodzicem). Czekamy na zdjęcia:)!

Zabawa matematyczna „Układamy przedmioty według określonych cech”

(Prosimy o przygotowanie np. 5 szt. wyciętych z gazety lub papieru kwiatów różniących się wielkością;  sznurki (5 szt) – tasiemki lub paski papieru różniące się długością.

Rodzic zwraca się do dziecka :

Zobacz, mamy kwiaty, które różnią się wielkością. Czy potrafisz ustawić je od najmniejszego do największego? Ile jest wszystkich kwiatów? (Dziecko segreguje kwiaty wg wielkości i przelicza ich ilość). I np. w ogródku rosło 5 kwiatów, ale 2 zwiędły. Ile kwiatów zostało? Na oczach dziecka demonstrujemy działanie: kładziemy 5 kwiatów, potem zabieramy 2 i liczymy, że zostało 3, itp.

– Następnie mamy sznurki (lub paski) różniące się  znacznie długością. Czy potrafisz wskazać i ułożyć sznurki od najkrótszego do najdłuższego? (Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, porównuje długość sznurków poprzez przykładanie do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego).

Dowolny taniec przy piosence „Stary Donald farmę miał” (dostępne w Internecie).

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze na podstawie wiersza J. Porazińskiej Wiejska muzyka. Prosimy dziecku przeczytać wiesz.

Kaczka kwacze, kracze wrona, a gęś gęga przestraszona.

Koza meczy, owca beczy, a na płocie sroka skrzeczy.

Wróbel ćwierka, dzięcioł stuka, a kukułka w lesie kuka.

 Krótka rozmowa na temat wiersza.

Co robią zwierzęta: kaczka, wrona i gęś?

Co robią koza, owca i sroka?

Co mamy dzięki krowie?

Co robią ptaki – wróbel, dzięcioł i kukułka?

Teraz rodzic zaprasza dziecko do zabawy „Wiejska muzyka”

Rodzic mówi wiersz. Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dziecko naśladuje jego głos.

Kaczka kwacze (dziecko mówi: kwa, kwa, kwa),

kracze wrona (dziecko mówi: kra, kra, kra),

a gęś gęga (mówi: gę, gę, gę) przestraszona.

Koza meczy (mówi: meee, meee, meee),

owca beczy (mówi: beee, beee, beee),

a na płocie sroka skrzeczy (trre, trre, trre).

Wróbel ćwierka (ćwir, ćwir, ćwir),

dzięcioł stuka (stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk),

a kukułka w lesie kuka (ku-ku, ku-ku, ku-ku).

I jeszcze coś z ochrony naszej przyrody… Co jest potrzebne roślinkom, żeby rosły? Dorysuj to na kolorowankach i pięknie pokoloruj.

źródło: publikacje wyd. MAC

Udanej zabawy i do jutra!

K. Ratajczyk & A. Bugajska