Witajcie kochani we wtorek 9 czerwca!
Podczas wczorajszych zajęć rozmawialiśmy o zwierzętach leśny i nadal pozostajemy w tematyce zwierząt jednak bardziej egzotycznych. Dziś poznamy zwierzęta żyjące w różnych zakątkach świata, a które być może mieliście okazję zobaczyć w ogrodzie zoologicznym. Na początek jednak przywitajmy się:).
Dzisiaj wtorek
Znowu mamy,
Na zajęcia zapraszamy,
Uściśnijmy sobie dłonie,
Bo wesoło nam w tym gronie.
1.”Wycieczka do ZOO”-poproście rodziców o przeczytanie opowiadania o ZOO i spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści.
Pytania do tekstu:
- Gdzie tata zabrał Anię na wycieczkę?
- Jakie zwierzęta spotkała Ania w zoo?
- Które zwierzę najbardziej spodobało się Ani i dlaczego?
- Co to jest zoo?
- Czy byliście w zoo? Jeśli tak, to jakie zwierzęta widzieliście?
2. „Masażyk ZOO”- rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka według opisu umieszczonego
w nawiasach.
„ZOO”
Bolesław Kołodziejski
Tutaj w ZOO jest wesoło.
Tutaj małpki skaczą w koło, (skoki dłonią po okręgu)
Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie pleców wewnętrzną stroną dłoni)
Biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)
Żółwie wolno ścieżką kłapią, (powolne przekładanie dłoni za dłonią do pleców)
W wodzie złote rybki chlapią, (pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)
Szop pracz , takie czyste zwierzę,
Ciągle sobie coś tam pierze. (pocieranie dłońmi pleców)
Struś dostojnie w koło chodzi,
Śpieszyć mu się nie uchodzi, (powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)
A w najdalszej części zoo
Dwa leniwce się gramolą ( wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)
Wolno wchodząc na dwa drzewa,
Gdzie się każdy z nich wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)
I zapada w sen głęboki…
(źródło: Plac Zabaw, WSiP)
3. „Wirtualna wycieczka po ZOO Safari w Borysewie”
4, „Skąd się biorą zwierzęta w zoo?”
5. „W krainie zwierząt egzotycznych” – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta zagadkę, a dziecko wypowiada nazwę zwierzęcia, którego dotyczy zagadka. Następnie wskazuje zwierzę na ilustracji.
1.Sroga mina, wielka grzywa,
kto już wie jak się nazywa?
Główną z moich kocich ról
jest panować jak król.
2. Jest szary, powolny, wielki
i uszy ma w kształcie wachlarzy.
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem,
je dużo i dużo też waży.
3. Kot ogromny, pręgowany.
Bywa w cyrku – tresowany.
4. W paski czarno-białe suknię nałożyła
i wszystkim znajomym dumnie ogłosiła:
Już się kryć nie muszę w sawannie przed nikim,
bo i tak mnie mylą ze zwykłym konikiem.
5. Na tygrysy, lwy i szczury,
krokodyle oraz żmije ona zawsze
patrzy z góry, bo ma bardzo długą szyję.
6. Siedzi w klatce kolorowa
i powtarza różne słowa.
choć to ptakom nie wypada,
ona ludzkim głosem gada.
7. Z zabaw i figli zwierzak ten znany,
lubi też bardzo zajadać banany.
8. Nie chodzi, a pełza, syczy groźnie wciąż ,
nie zbliżaj się do niego, bo to właśnie…
9. Jest szybki, zwinny, giętki i cały w plamki i cętki.
Biega najszybciej na świecie…
Co to za kocur? Już wiecie?
(źródło: http://sowkowezacisze.blogspot.com/)
6. „Parada zwierząt”- zabawa ruchowa. Rodzic wspólnie z dzieckiem wypowiada wyliczankę. Dziecko wypowiadając słowa i dotykając po kolei obrazków wybiera zwierzę, które będzie naśladować dźwiękiem i ruchem.
Na me oczy.
Na me uszy.
Teraz w sali się poruszy…. (np. słoń, wąż itd.)
7. „Jak powinniśmy zachować się w zoo?”- ważne rady i zasady dla dzieci i rodziców.
8. Zadania z książeczek i nie tylko:
- 3- latki: Wyprawka nr 41
- 4-latki: Karta pracy str. 44
- Zadania dla chętnych:
Pozdrawiamy Was serdecznie
Justyna Jaśkiewicz, Joanna Szcześniak, Beata Kukieła