Z wizytą w zoo… 09.06.2020r.- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Z wizytą w zoo… 09.06.2020r.- gr. III i IV została wyłączona

Witajcie kochani we wtorek 9 czerwca!

Podczas wczorajszych zajęć rozmawialiśmy o zwierzętach leśny i nadal pozostajemy w tematyce zwierząt jednak bardziej egzotycznych. Dziś poznamy zwierzęta żyjące w różnych zakątkach świata, a które być może mieliście okazję zobaczyć w  ogrodzie zoologicznym. Na początek jednak przywitajmy się:).

Dzisiaj wtorek 
Znowu mamy,
Na zajęcia zapraszamy,
Uściśnijmy sobie dłonie,
Bo wesoło nam w tym gronie.

1.”Wycieczka  do  ZOO”-poproście  rodziców  o przeczytanie  opowiadania  o  ZOO i spróbujcie odpowiedzieć  na pytania dotyczące jego treści.

Pytania do tekstu:

  • Gdzie tata zabrał Anię na wycieczkę?
  • Jakie zwierzęta spotkała Ania w zoo?
  • Które zwierzę najbardziej spodobało się Ani i dlaczego?
  • Co to jest zoo?
  • Czy byliście w zoo? Jeśli tak, to jakie zwierzęta widzieliście?

2. „Masażyk ZOO”- rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka według opisu umieszczonego
w nawiasach.

„ZOO”
Bolesław Kołodziejski

Tutaj w ZOO jest wesoło.
Tutaj małpki skaczą w koło, (skoki dłonią po okręgu)
Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie pleców wewnętrzną stroną dłoni)
Biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)
Żółwie wolno ścieżką kłapią, (powolne przekładanie dłoni za dłonią do pleców)
W wodzie złote rybki chlapią, (pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)
Szop pracz , takie czyste zwierzę,
Ciągle sobie coś tam pierze. (pocieranie dłońmi pleców)
Struś dostojnie w koło chodzi,
Śpieszyć mu się nie uchodzi, (powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)
A w najdalszej części zoo 
Dwa leniwce się gramolą ( wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)
Wolno wchodząc na dwa drzewa,
Gdzie się każdy z nich wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)
I zapada w sen głęboki…

(źródło: Plac Zabaw, WSiP)

3. „Wirtualna wycieczka po ZOO Safari w Borysewie”

4, „Skąd się biorą zwierzęta w zoo?”

5. „W krainie zwierząt egzotycznych” – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta zagadkę, a dziecko wypowiada nazwę zwierzęcia, którego dotyczy zagadka. Następnie wskazuje zwierzę na ilustracji.

1.Sroga mina, wielka grzywa,
 kto już wie jak się nazywa?
Główną z moich kocich ról 
jest panować jak król.

2. Jest szary, powolny, wielki
 i uszy ma w kształcie wachlarzy.
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem,
je dużo i dużo też waży.

3. Kot ogromny, pręgowany.
Bywa w cyrku – tresowany.

4. W paski czarno-białe suknię nałożyła
i wszystkim znajomym dumnie ogłosiła:
Już się kryć nie muszę w sawannie przed nikim,
bo i tak mnie mylą ze zwykłym konikiem.

5. Na tygrysy, lwy i szczury,
krokodyle oraz żmije ona zawsze 
patrzy z góry, bo ma bardzo długą szyję. 

6. Siedzi w klatce kolorowa 
i powtarza różne słowa.
choć to ptakom nie wypada,
ona ludzkim głosem gada.

7. Z zabaw i figli zwierzak ten znany, 
lubi też bardzo zajadać banany.

8. Nie chodzi, a pełza, syczy groźnie wciąż ,
nie zbliżaj się do niego, bo to właśnie…

9. Jest szybki, zwinny, giętki i cały w plamki i cętki.
Biega najszybciej na świecie…
Co to za kocur? Już wiecie?

(źródło: http://sowkowezacisze.blogspot.com/)

6. „Parada zwierząt”- zabawa ruchowa. Rodzic wspólnie z dzieckiem wypowiada wyliczankę.  Dziecko wypowiadając słowa i dotykając po kolei obrazków wybiera zwierzę, które będzie naśladować dźwiękiem i ruchem.

Na me oczy.
Na me uszy.
Teraz w sali się poruszy…. (np. słoń, wąż itd.)

(źródło: Plac Zabaw, WSiP)

 7. „Jak powinniśmy zachować się w zoo?”- ważne rady i zasady dla dzieci i rodziców.

8. Zadania z książeczek i nie tylko:

  • 3- latki: Wyprawka nr 41
  • 4-latki: Karta pracy str. 44
  • Zadania dla chętnych:

Pozdrawiamy Was serdecznie

Justyna Jaśkiewicz, Joanna Szcześniak,  Beata Kukieła