Gr I i II Liczymy babki z piasku 9.06.2020

      Możliwość komentowania Gr I i II Liczymy babki z piasku 9.06.2020 została wyłączona

Witamy Was kochani!

Zapraszamy Was teraz na „Zabawy dywanowe”:

 

 

 

Zabawa „Co jest takie?”

Rodzice wypowiadają dowolne przymiotniki, np.: zimny, ciepły, wolny, szybki, pachnący… Dzieci podają nazwy rzeczy (roślin, zwierząt), które posiadają wymienioną cechę.

Ćwiczenia oddechowo – fonacyjne:

Dzieci śpiewają głoskę o na melodię znanej piosenki.

Mówią głoskę o jak najdłużej na jednym wydechu.

Mówią, na przemian, głoski: o a o a o a o a o…

Przed nami zabawa z muzyką. Przygotujcie się i słuchamy:

 Pobawimy się przy tej piosence zgodnie z poleceniami. Chwytamy za części ciała o których mowa w piosence.

Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu:

 Idziemy do piaskownicy, zabieramy ze sobą foremki, grabki, wiaderka oraz łopatki. Robimy pięć babek w pisaku, głośno liczymy swoje babki, dotykając każdej delikatnie.

Rodzice podają zadanie, a dzieci ilustrują je za pomocą babek z piasku i podają rozwiązania:

– Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dzieci robią trzy babki z piasku). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę. (Robią dodatkową babkę). Ile Ania teraz ma babek?

– Tomek zrobił dwie babki z piasku. (Dzieci robią dwie babki z piasku). Potem zrobił jeszcze trzy babki. (Robią trzy babki). Ile babek zrobił Tomek?

– Lenka zrobiła pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?

– Bartek zrobił pięć babek. (Dzieci robię pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. (Rozsypujemy cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?

Jeśli pogoda spłata nam figla, jest i na to sposób, można użyć piasku kinetycznego i w domu rozpocząć zabawę. Jeśli nie macie takiego piasku, bez problemu możecie go zrobić sami.

Przepis na piasek kinetyczny:

Teraz proponujemy kolorowanki oraz ćwiczenia grafomotoryczne:

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ślepe zaufanie:

Razem z rodzicem lub rodzeństwem tworzymy parę. Jedno z Was zamyka oczy, a drugie prowadzi je po domu. Potem zmiana ról.

Ćwiczenia słuchowe. Jakich głosek tutaj brakuje?

…alka, …iś, …ózek, …amochód, …ajac, …locki, …iłka, itd.

 

Proponujemy Wam zabawy na świeżym powietrzu, w piaskownicy, na trawie, itp.

Korzystajcie z pięknej, letniej pogody!

Anna Bugajska i Katarzyna Ratajczyk