II GRUPA-26.03.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA-26.03.2020 została wyłączona

CZAS NA WIOSENNE MUZYKOWANIE

1) Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka – co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i wykonaj wiosenny koncert :-).
2) „Wiosna – pierwsze oznaki w przyrodzie – nowy film edukacyjny dla dzieci po polsku – abczabawa”. Obejrzyj krótki filmik edukacyjny i spróbuj zapamiętać jak najwięcej nazw wiosennych ptaków lub kwiatów

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Jaka jest Twoja ulubiona oznaka wiosny?
3) Zjedz ulubiony owoc lub warzywo–  zadbaj o zdrowie

Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?
4) Zrób śmieszna minkę. Poproś mamusię/tatusia, aby spróbowała zrobić taką samą. Stańcie razem przed lustrem i popatrzcie na siebie podczas wykonywania zabawy- będzie duuuuuuuuuużo śmiechu!

5) Poćwicz z logopedii!

Filmy o instrumentach muzycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lYhttps://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ

Wykonajcie grzechotkę:

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9whttps://www.youtube.com/watch?v=kl9lXIhjlr8https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lYhttps://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ

25._skojarzenia_obrazkowe__pory_roku

Anna Smolarek, Edyta Gagracz

 

Ruch to zdrowie, to wie każdy i dlatego na rozgrzewkę:

  • dzieci spacerują po dywanie, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej siadają na krześle, stają na jednej nodze, kładą się na brzuchu, itp.

 

Monika Sobkowiak, Jak wspierać rozwój przedszkolaka, str. 56, Warszawa 2019

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

 

Autor: Dorota Świdurska, pedagog, fizjoterapeuta

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:

  • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
  • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pię Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
  • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.

Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie

  • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
  • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.
  • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).

Miłej zabawy:)

Żródło: https://panimonia.pl/

A. Bugajska i D. Ziejewska