Witamy Was kochani w ten cudowny dzień!
Dziś DZIEŃ DZIECKA 🙂
Idzie misio…Idzie słonik…
Idzie lalka…No i konik…
Wszyscy razem z balonami…
Z najlepszymi życzeniami…
Moc uśmiechu i radości
Niech w Waszych serduszkach zawsze gości!
Spędźcie ten dzień ze swoimi rodzicami na wspólnej zabawie.
1. Wysłuchajcie piosenki:
2. Obejrzycie film o prawach dzieci :
3. Wysłuchajcie wiersza I. Suchorzewskiej Chwalipięta czytanego przez rodzica:
Patrzcie! Mam sukienkę w prążki, granatowe, piękne wstążki…
A wy nie!
Mam pierścionek i korale, aż pięć misiów i dwie lale…
A wy nie!
Mam akwarium i chomika, i zegarek, który cyka…
A wy nie!
I mam jeszcze szklane, nowe kulki różnokolorowe…
A wy nie!
Tak się chwali, tak się chlubi (nikt w przedszkolu jej nie lubi).
Tak się chwali jak najęta!
Czemu? Bo jest chwalipięta. A wy nie!
Co to znaczy, że ktoś się chwali? Czy to ładnie się chwalić?
4. Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza.
− Czym chwaliła się dziewczynka?
− Jak nazywamy osobę, która się tak chwali?
− A czy wy się chwalicie?
5. Spróbujcie nauczyć się pomocą dorosłej osoby rymowanki:
My się nigdy nie chwalimy,
bo to brzydkie jest.
Chwalipięty! Nie! Nie! Nie!
6. Wykonajcie wybrane przez siebie karty pracy:
7. Czas na zabawę z balonami:
więcej zabaw znajdziecie pod linkiem:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/04/zabawy-z-balonami-10-pomyslow-dla-dzieci/
8. Teraz wykorzystamy balon do kilku mini-eksperymentów związanych z powietrzem.
Wspólnie z rodzicami odpowiedzcie na pytanie:
Co nas otacza?
Skąd wiemy, że powietrze jest, skoro go nie widać, nie słychać, nie możemy do dotknąć?
Za pomocą balona udowodnicie istnienie powietrza:)
„Czy powietrze można poczuć?” – dzieci obserwują, jak rodzic wypuszcza powietrze z balonu na leżące na dywanie bibułki. Można też wypuszczać powietrze na dłonie dzieci.
„Czy powietrze można usłyszeć?” – rodzic wypuszcza z balona powietrze ściskając jego szyjkę tak, aby powstał dźwięk.
„Czy powietrze można zobaczyć?” – rodzic zakłada szyjkę napompowanego balona na słomkę do napoju (cały czas trzymając szyjkę, aby nie uszło powietrze) i wkłada ją do słoika z wodą. Następnie puszcza szyjkę balonu, a powietrze dostaje się do wody tworząc pęcherzyki.
Dzięki tym doświadczeniom dzieci przekonają się, że chociaż powietrze nie ma koloru, zapachu, nie możemy go dotknąć – ono istnieje.
9. Pora na bardzo trudne zadanie 🙂
Prześlijcie nam fotorelacje, jak Wy spędziliście DZIEŃ DZIECKA 🙂
10. Czas na gimnastykę:
11. Pobawcie się z mamą/tatą 🙂
Życzymy Wam wspaniałego dnia 🙂
Anna Smolarek, Daria Ziejewska,