GRUPA I i II- 01.06.2020

      Możliwość komentowania GRUPA I i II- 01.06.2020 została wyłączona

Witamy Was kochani w ten cudowny dzień!

Dziś DZIEŃ DZIECKA 🙂

Idzie misio…Idzie słonik…
Idzie lalka…No i konik…
Wszyscy razem z balonami…
Z najlepszymi życzeniami…
Moc uśmiechu i radości
Niech w Waszych serduszkach zawsze gości!

Spędźcie ten dzień ze swoimi rodzicami na wspólnej zabawie.

1. Wysłuchajcie piosenki:

2. Obejrzycie film o prawach dzieci :

3. Wysłuchajcie wiersza I. Suchorzewskiej Chwalipięta czytanego przez rodzica:

Patrzcie! Mam sukienkę w prążki, granatowe, piękne wstążki…

A wy nie!

Mam pierścionek i korale, aż pięć misiów i dwie lale…

A wy nie!

Mam akwarium i chomika, i zegarek, który cyka…

A wy nie!

I mam jeszcze szklane, nowe kulki różnokolorowe…

A wy nie!

Tak się chwali, tak się chlubi (nikt w przedszkolu jej nie lubi).

Tak się chwali jak najęta!

Czemu? Bo jest chwalipięta. A wy nie!

Co to znaczy, że ktoś się chwali? Czy to ładnie się chwalić? 

4. Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza.

− Czym chwaliła się dziewczynka?

− Jak nazywamy osobę, która się tak chwali?

− A czy wy się chwalicie?

5. Spróbujcie nauczyć się pomocą dorosłej osoby rymowanki:

My się nigdy nie chwalimy,

 bo to brzydkie jest.

 Chwalipięty! Nie! Nie! Nie!

6. Wykonajcie wybrane przez siebie karty pracy:

7. Czas na zabawę z balonami:

więcej zabaw znajdziecie pod linkiem:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/04/zabawy-z-balonami-10-pomyslow-dla-dzieci/

8. Teraz wykorzystamy balon do kilku mini-eksperymentów związanych z powietrzem.

Wspólnie z rodzicami odpowiedzcie na pytanie:

Co nas otacza?

Skąd wiemy, że powietrze jest, skoro go nie widać, nie słychać, nie możemy do dotknąć?

Za pomocą balona udowodnicie  istnienie powietrza:)

„Czy powietrze można poczuć?” – dzieci obserwują, jak rodzic wypuszcza powietrze z balonu na leżące na dywanie bibułki. Można też wypuszczać powietrze na dłonie dzieci.

„Czy powietrze można usłyszeć?” – rodzic wypuszcza z balona powietrze ściskając jego szyjkę tak, aby powstał dźwięk.

„Czy powietrze można zobaczyć?” – rodzic zakłada szyjkę napompowanego balona na słomkę do napoju (cały czas trzymając szyjkę, aby nie uszło powietrze) i wkłada ją do słoika z wodą. Następnie puszcza szyjkę balonu, a powietrze dostaje się do wody tworząc pęcherzyki.

Dzięki tym doświadczeniom dzieci przekonają się, że chociaż powietrze nie ma koloru, zapachu, nie możemy go dotknąć – ono istnieje.

9. Pora na bardzo trudne zadanie 🙂

Prześlijcie nam fotorelacje, jak Wy spędziliście DZIEŃ DZIECKA 🙂

10. Czas na gimnastykę:

11. Pobawcie się z mamą/tatą 🙂

Życzymy Wam wspaniałego dnia 🙂

Anna Smolarek, Daria Ziejewska,