Dziś pobawimy się trochę instrumentami, wiele z nich już znacie. Na początek mamy dla Was zabawę. Zajrzyjcie proszę do naszej książeczki na stronie 52. Macie również odnośnik do książeczki tutaj:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_4latek_ksiazka/mobile/index.html#p=54
Nazwijcie proszę zwierzęta przedstawione na obrazkach. Przypomnijcie sobie, jakie odgłosy wydają? Zaśpiewajcie znaną piosenkę głosami: żaby, bociana i pszczoły.
Kochani wybieramy się do sklepu. Nasza wizyta w sklepie będzie o tyle nietypowa, że nie mówimy sprzedawcy, jaki instrument chcemy. Tłumaczymy o jaki instrument nam chodzi, używając dźwięku, który on wydaje:
– dzyń, dzyń… ( pokazujemy ruch uderzenia w trójkąt)
– bum, bum… ( uderzenie w bębenek), itd.
Karta pracy, cz.2, s. 37.
Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń logopedycznych „Orkiestra”:
Na początku chodzimy, skaczemy, biegamy. Wyobrażamy sobie, że stroimy instrumenty w orkiestrze: mi, mi, mi; brzdęk, brzdęk, brzdęk; bum, bum, bum; tra, ta, ta; la, la, la. Każdy wybiera sobie przedmiot, który będzie naśladował instrument. Następnie pokazujemy, jak z instrumentów można wydobyć dźwięk, np. gnieciemy kartkę, potrząsamy koralikami, stukamy klockami o siebie, o podłogę, poruszamy samochodem po podłodze, odbijamy piłkę o podłogę… Uważnie słuchamy odgłosów, a na koniec gramy na tym instrumencie, który najbardziej nam się podobał.
Jakie dźwięki wydają instrumenty:
Powiedzcie proszę ile jest instrumentów? Jak te instrumenty się nazywają?
Zapraszam do wykonania kart pracy:
Jeśli pogoda Wam pozwoli, pospacerujcie i posłuchajcie ile muzyki jest na dworze? Ile ciekawych dźwięków nas otacza?
A. Bugajska i K. Ratajczyk