„Przyjacielem być” w gr. I – 22.05.20

      Możliwość komentowania „Przyjacielem być” w gr. I – 22.05.20 została wyłączona

Witajcie, kochane przedszkolaki!!!

Dzisiaj o tym, co to znaczy być przyjacielem.

1. Na początek popracujemy z wierszem J. Koczanowskiej Przyjaciel. Posłuchajcie, jak pięknie recytuje go Ania:

Nie musisz mieć przyjaciół stu, nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał, a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś, kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się, gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś, kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest gdy coś się nie powiedzie.

− Kto to jest przyjaciel?  − Jaki jest przyjaciel? − Jak zachowuje się przyjaciel wobec Was?
− Czy można mieć wielu przyjaciół? Czy tylko kilku?

2. Teraz otwórzcie naszą książkę na stronie 59.

Powiedzcie, co się dzieje na ilustracjach. Czy Lenka i Mikołaj się przyjaźnią? Co to znaczy „przyjaźnić się, mieć przyjaciela”?

2.  Posłuchajcie opowiadania J. A. Hockuby O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela.

3. Karta pracy, cz. 2, s. 52. Obejrzyjcie obrazki w opowiadaniu. Odpowiedzcie na pytania.

− Kogo szukał zajączek?
− Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego?
− Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał być przyjacielem zajączka? Dlaczego?
− Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka?
− Kto chciał zostać jego przyjacielem?

4. Karta pracy, cz. 2, s. 53. Narysujcie w pustym polu przyjaciela zajączka.

A może skusicie się jeszcze na inną pracę? Namalujcie farbami lub pastelami (albo wyklejcie z kółeczek origami z kolorowego papieru) swojego przyjaciela z grupy przedszkolnej, z ulicy… a może z innego kraju? Szczerząca się emotikona U+1F600

6. Na koniec posłuchajcie nieprzemijającej piosenki z naszego dzieciństwa:

Miłego i pogodnego weekendu!!!

K.Ratajczyk & A. Bugajska