Przedszkole PrzedszkoleMożliwość komentowania „Przyjacielem być” w gr. I – 22.05.20 została wyłączona
Witajcie, kochane przedszkolaki!!!
Dzisiaj o tym, co to znaczy być przyjacielem.
1. Na początek popracujemy z wierszem J. Koczanowskiej Przyjaciel. Posłuchajcie, jak pięknie recytuje go Ania:
Nie musisz mieć przyjaciół stu, nie musisz mieć dziesięciu, wystarczy byś jednego miał, a to już wielkie szczęście. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto zawsze cię zrozumie, gdy dobrze jest – to cieszy się, gdy źle – pocieszyć umie. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto nigdy nie zawiedzie, a poznasz go, bo z tobą jest gdy coś się nie powiedzie.
− Kto to jest przyjaciel? − Jaki jest przyjaciel? − Jak zachowuje się przyjaciel wobec Was? − Czy można mieć wielu przyjaciół? Czy tylko kilku?
2. Teraz otwórzcie naszą książkę na stronie 59.
Powiedzcie, co się dzieje na ilustracjach. Czy Lenka i Mikołaj się przyjaźnią? Co to znaczy „przyjaźnić się, mieć przyjaciela”?
2. Posłuchajcie opowiadania J. A. Hockuby O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela.
3. Karta pracy, cz. 2, s. 52. Obejrzyjcie obrazki w opowiadaniu. Odpowiedzcie na pytania.
− Kogo szukał zajączek? − Czy moherowy szalik chciał zostać jego przyjacielem? Dlaczego? − Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał być przyjacielem zajączka? Dlaczego? − Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka? − Kto chciał zostać jego przyjacielem?
4. Karta pracy, cz. 2, s. 53. Narysujcie w pustym polu przyjaciela zajączka.
A może skusicie się jeszcze na inną pracę? Namalujcie farbami lub pastelami (albo wyklejcie z kółeczek origami z kolorowego papieru) swojego przyjaciela z grupy przedszkolnej, z ulicy… a może z innego kraju?
6. Na koniec posłuchajcie nieprzemijającej piosenki z naszego dzieciństwa: