Nasi przyjaciele: kot i pies- 17.11.2021

      Możliwość komentowania Nasi przyjaciele: kot i pies- 17.11.2021 została wyłączona

Temat dnia: Nasi przyjaciele: kot i pies.

Dziś mam dla Was kolejną odsłonę tematyki związanej ze zwierzętami domowymi.Bohaterami dziś będą kot i pies.

1. Wzbogacimy wiedzę na temat psów oraz poznacie zasady bezpieczeństwa w kontaktach z tymi zwierzętami. Bo musicie wiedzieć, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Zdarza się jednak, że niektóre psy, zwłaszcza te źle traktowane mogą stanowić wielkie niebezpieczeństwo. Aby pies był przyjacielem człowieka trzeba zaspokajać jego potrzeby.

Co potrzebne jest pieskowi?

Pomyślcie i odpowiedzcie na pytanie. Wśród waszych odpowiedzi pewnie znalazły się: miska na jedzenie, miska na wodę, karma, legowisko, obroża, smycz, smakołyki i gryzaki.

Jakie obowiązki ma właściciel wobec psa?

Każdy, kto zdecyduje się na psa w domu powinien psa : karmić (zapewnić  karmę i czystą wodę),  wychodzić na spacery, wykonywać zabiegi pielęgnacyjne (mycie, czesanie, strzyżenie, obcinanie pazurów, dbanie o higienę jamy ustnej),  zapewnić wizyty u weterynarza (szczepienia, zabiegi profilaktyczne).

 Kilka podstawowych zasad pierwszego kontaktu z psem. Najpierw posłuchajcie tych oto rad:

  • Pies jest istotą żywą tak samo jak ty, dlatego nie dokuczaj mu, nie bij, nie ciągaj za ogon i uszy.
  • Jeśli chcesz pogłaskać psa zrób to delikatnie, najlepiej po tułowiu.
  • Nie biegnij w stronę psa, jeśli pies podchodzi do ciebie spokojnie daj mu się obwąchać, nie wykonuj gwałtownych ruchów. W ten sposób pies się z tobą zapoznaje.
  • Nie podchodź do psa, gdy je, w obawie o swoje jedzenie może stać się agresywny
  • Nie przeszkadzaj mu kiedy śpi lub bawi się swoją zabawką.
  • Unikaj zabawy z obcym psem bez wiedzy i zgody właściciela.
  • Na spacer pies powinien iść na smyczy, prowadzić go powinna osoba dorosła.
  • Poważnie traktuj tabliczki ostrzegawcze, np.: UWAGA PIES. Pamiętaj, że tu on pilnuje danego terenu.
  • Jeżeli pies na ciebie szczeka lub chce cię zaatakować nigdy nie uciekaj. Stań na baczność, złóż dłonie na karku i zagiętymi ramionami zakryj twarz. Stój spokojnie, pies obwącha cię i odejdzie.
  • Gdy pies jest agresywny przyjmij pozycję żółwia: brodę oprzyj na klatce piersiowej, rękami obejmij szyję wokół karku i wykonaj skłon do ziemi.
  • Pamiętaj nigdy nie zbliżaj się do nieznanych zwierząt.

2. Obejrzyj  bajkę edukacyjną w celu lepszego zrozumienia przedstawionych zasad.

3. Poćwicz pozycję żółwia:

4. „My jesteśmy kotki dwa”- zabawa muzyczno- naśladowcza.

1. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x – robienie uszek z dłoni i zginanie ich
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa uszka ma.– robienie uszek z dłoni i zginanie ich

2. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x– wskazywanie na swoje oczy
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa oczka ma.– wskazywanie na swoje oczy

3. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
Każdy z nas wąsiki ma. /2x– układanie z placów wskazujących wąsów
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas wąsiki ma.– układanie z placów wskazujących wąsów

4. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas pazurki ma. /2x– drapanie po dywanie
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas pazurki ma.– układanie z placów wskazujących wąsów

5. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas dwie łapki ma. /2x– pokazywanie dłoni i machanie nimi
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z dwie łapki ma.– pokazywanie dłoni i machanie nimi

5. „Koty i płoty”- zabawa dydaktyczna.

Dzieci słuchają rymowanki i naklejają kotki zgodnie z jej treścią. Na koniec utrwalają sobie pojęcia „nad i pod„, mówiąc, gdzie znajdują się poszczególne kotki.

Był sobie mały kotek, co skoczył nad płotek.
Był też i duży kotek, co schował się pod płotek. 
Teraz dwa kotki bawią się wokół płotka.
Powiedz, gdzie możemy znaleźć małego, a gdzie dużego kotka?

6. „Co kojarzy nam się z psem, a co z kotem?

7. Zabawa paluszkowa:

8. Sprawdź swoją pamięć:

9. Obejrzyj spektakl teatralny:

 

10. Posłuchajcie na dobranoc 🙂

https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,o-psach-i-kotach,40312101

11. Karta pracy.

12.  Wykonaj psa:

 

13. Wykonaj pozycję żółwia, poćwicz kilka razy i zaprezentuj ją.

Zdjęcia wysyłamy w wiadomości prywatnej do wychowawców.

Bardzo dziękuję Dzieciom za zaangażowanie w wykonywane zadania. Rodzicom za wspólną troskę o edukację dziecka.

Anna Smolarek, Anna Bugajska