Mój dom… 04.05.2020 r. – gr. III i IV

      Możliwość komentowania Mój dom… 04.05.2020 r. – gr. III i IV została wyłączona

Witamy po majówce! Mamy nadzieję, że spędziliście ją miło i aktywnie 🙂 Zapewne jesteście ciekawi jaką tematykę poruszymy na dzisiejszych zajęciach. Otóż temat dzisiejszych zajęć to „Mój dom”. Dom to bardzo ważne miejsce w życiu każdego z nas. Miejsce do którego wracamy po ciężkim dniu, miejsce gdzie czeka na nas kochająca rodzina, miejsce w którym odpoczywamy, przeżywamy radości i smutki. Również zwierzęta mają swoje domy, w których tak jak ludzie szukają schronienia, odpoczynku i poczucia bezpieczeństwa.

1. Na początek zapraszamy do małej rozgrzewki. 
Posłuchajcie piosenki, a następnie włączcie ją jeszcze raz i spróbujcie naśladować ruchy.
Dla utrwalenia warto najpierw przećwiczyć „pokazywankę” bez podkładu muzycznego.

Głowa, ramiona, kolana, pięty,
kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
oczy, uszy, usta,nos.

(źródło: www.youtube.pl)

2. Oto kolejne zadanie dla Was drogie przedszkolaki.
Posłuchajcie fragmentu wiersza „Dom” autorstwa Anny Bernat.
Zastanówcie się jak mogą wyglądać domy zwierząt?
Czy lubicie swój dom?
Jakie miejsce lubicie w nim najbardziej?

Dom
Zwierzęta kochają i łąkę i las,
a ryby swą rzekę jak nikt.
Ptaki tu drzewa mają,
by wracać do gniazd,
a kwiaty w ogrodzie swój świat (…)
Na ziemi jest wiele i wiosek, i miast.
Jak wiele, któż zliczy je, kto?
Jedno miejsce jest nasze, by przeżyć swój czas,
o miejscu tym mówi się DOM.
Na ziemi, to każdy z nas wie,
jest miejsce, gdzie dobrze mu jest!

3. Przyjrzyjcie się obrazkom ilustrującym powyższy wiersz. Wskażcie łąkę, jeża, las, ryby, rzekę, ptaki, drzewa, gniazdo, kreta, ogród, wieś, miasto, dom, jelenia. 

(źródło”: www.pixbay.com)

4. Nazwijcie zwierzęta i ich domy. Jeżeli macie taką możliwość wydrukujcie ilustracje i stwórzcie puzzle 🙂

5. Duży i mały dom – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Drogie dzieci, posłuchajcie piosenki „To jest mój dom, tu mieszkam ja”. Następnie przy jej dźwiękach spacerujcie po pokoju. Kiedy muzyka przestanie grać na hasło: „małe domy” przykucnijcie i ułóżcie ręce nad głową tworząc daszek. Kiedy ponownie usłyszycie muzykę zacznijcie spacerować. Na przerwę w muzyce i hasło: „duże domy” stańcie na palcach i również zróbcie daszek nad głową.
Wskazówka dla rodziców – rodzic steruje muzyką i wydaje polecenia: „małe domy”, „duże domy”.

(źródło: www.chomikuj.pl)

6. Przyjrzyjcie się ilustracjom przedstawiającym pomieszczenia znajdujące się w domu. Czy wiecie jak nazywają się te pomieszczenia?

7. Opisz wygląd domów znajdujących się na ilustracjach (kolor, wielkość). Który z nich podoba Ci się najbardziej? W którym mieszkała księżniczka?

(źródła: www.muraldecor.com, www.pixbay.com, www.thaneeya.com, www.e2read.wordpress.com, www.quickanddirtytips.com, www.illustrators.ru)

8. Znajdź 5 różnic.

9. Karty pracy do wyboru.

10. Praca plastyczna „Domek”.

Krok 1. Przygotowujemy rolkę po papierze toaletowym.

Krok 2. Z kolorowego papieru tworzymy stożek.

Krok 3.  Łączymy rolkę i stożek za pomocą kleju i tworzymy daszek.

Krok 4. Wycinamy okienka i drzwi z kolorowego papieru.

Krok 4. Przyklejamy okna i drzwi. Dorysowujemy elementy mazakiem.

Mile widziane wszelkie modyfikacje według Waszego pomysłu.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy udanej zabawy 🙂 P.S. Nie zapomnijcie o zabawie na świeżym powietrzu 🙂

Joanna Szcześniak, Beata Kukieła, Justyna Jaśkiewicz