KOCHANI, DZIŚ KOLEJNE PROPOZYCJE ZWIĄZANE Z WIOSNĄ:
1) Pani Wiosna przeczytała wiersz Jana Brzechwy pt. „Wiosenne porządki”- odpowiada na pytania; uważnie słucha.
Teraz kolej na Ciebie – posprzątaj w domku tak, jak potrafisz 🙂 – wykonuje czynności takie jak sprzątanie. PO SPRZĄTANIU NIE ZAPOMNIJ UMYĆ RĄK!
2) Załóż wiosenną hodowlę szczypiorku lub ziemniaka- dziecko wykonuje własne eksperymenty
3) Powiedz Mamusi/Tatusiowi/Babci coś miłego, Niech twoje słowa rozgrzeją ich serca jak wiosenne słoneczko- nazywa i rozpoznaje wartości.
Wiersz mogą Wam przeczytać rodzice: http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_w05.html lu możecie go wysłucha i obejrzeć
Jak wyhodować szczypiorek i ziemniaka znajdziecie tu:
https://rytmynatury.pl/jak-wyhodowac-szczypiorek-tak-dla-z…/
http://frajdap.blogspot.com/2016/04/ziemniak-z-parapetu.html
NIE ZAPOMNIJCIE O HIGIENIE I PANUJĄCEJ SYTUACJI:
4) Bajka logopedyczna ,, Wiosenny poranek Misia Kłapouszka.’’
Pewnego wiosennego poranka Miś – Kłapouszek obudził się z zimowego snu. Przeciągnął się, ziewnął – ( przeciągamy się, ziewamy – szeroko otwierając usta). Wyjrzał ze swojego legowiska ( wysuwanie języka z jamy ustnej), spojrzał w górę ( kierowanie języka w kierunku nosa ). – Świeciło piękne, wiosenne słońce. ,, To już prawdziwa wiosna’’ – zawołał miś. ,, Pójdę na spacer, poszukam moich przyjaciół.” Miś Kłapouszek maszerował i nucił piosenkę ( la – la – la – unoszenie i mocne ,, przyklejanie’’ języka do wałka dziąsłowego za górnymi ząbkami. Na drzewach wesoło świergotały ptaszki ( fiju – fiju , ćwir- ćwir), a nad polami fruwały wrony ( kra – kra –kra). Dookoła zaczynała zielenić się trawka i pojawiały się pierwsze wiosenne kwiaty. ,, Jak pięknie pachną’’ – zawołał Miś Kłapouszek ( głęboki wdech noskiem i długi wydech buzią). Nad stawem misio spotkał żabki ( kum – kum kum, rech- rech – rech –rech ), na polanie ujrzał swojego przyjaciela – konika Karuska (kląskanie). – ,, Cześć Karusku!’’ – zawołał Miś Kłapouszek i uśmiechnął się (szeroki uśmiech.) – ,, Witaj misiu’’ ( iiihaa- iiihaa) – zarżał z radości konik.,, Bardzo długo spałeś a tu wiosna dookoła, z pewnością jesteś bardzo głodny i burczy ci w brzuszku.’’ (brrrrr, brrrrrrr – dzieci starsze.) – ,, Tak, jestem bardzo głodny .’’ zawołał miś i oblizał się na wspomnienie zeszłorocznego miodku ( oblizywanie warg dookoła – buzia szeroko otwarta. ) ,,Miodek był bardzo gęsty i bardzo słodki ‘’ – wspominał miś ( oblizywanie językiem górnych dolnych ząbków przy szeroko otwartej buzi.) Nagle zerwał się wiatr . Wiał raz słabiej, raz mocniej ( wdech noskiem , wydech – dmuchanie na kartki papieru z różnym natężeniem , dzieci starsze artykułują sz… sz… sz… ) Niebo zasnuły ciemne chmury i zaczął padać deszcz ( plum – plum, kap – kap). Mis pożegnał się szybko z konikiem Karuskiem i zaczął biec do domku ( szybkie odbijanie czubka języka o wałek dziąsłowy za górnymi ząbkami.) Kiedy dotarł do domku poprawił swoje legowisko ( oblizywanie dna jamy ustnej za dolnymi ząbkami , odetchnął zmęczony ( ufff- ufff) i usnął, mrucząc i śniąc o miodku ( włączanie rezonansu nosowego – mmm… mmm…)
ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ
Czego rośliny potrzebują do wzrostu?
Wiosna to czas wzmożonego kwitnienia i życia wszelkich roślin. Czego potrzebują do wzrostu? Do tego zagadnienia przygotowałam kartę pracy. Zadaniem dzieci jest wyciąć elementy kwiatka i nazwać symbole na jego płatkach, które jednocześnie są wymogami do wzrostu rośliny. Dodałam też pewien zaskakujący być może dla niektórych „składnik” – bycie miłym dla roślin. Nie od dzisiaj wiadomo, że rośliny lepiej rosną, kiedy się o nie dba i je szanuje, a nawet do nich mówi czy śpiewa 🙂
Zobaczcie drogie dzieci czy wasze rośliny mają to czego im potrzeba, zaobserwujcie jak one rosną gdy zmienia się temperatura.
Podczas wiosny, nie może zbraknąć wiosennych piosenek!
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw#action=share
Troszkę gimnastyki w te wiosenne dni.
Proponujemy również grę- GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA
Daria Ziejewska, Anna Bugajska