II GRUPA- 22.04.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 22.04.2020 została wyłączona

Witajcie, witajcie kochani!

Dziś „Malowany wózek”

1. Tekst piosenki:

Malowany wózek, para siwych koni
Pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni
Pojadę daleko, po ubitej dróżce
Tam gdzie stoi mała chatka na koguciej nóżce

Stanę przed tą chatką, będę z bicza trzaskał
„Wyjdźże Babo Jago, wyjdźże jeśli łaska!”
Wyszła Baba Jaga, stara, całkiem siwa
I spytała grubym głosem: „Kto mnie tutaj wzywa?”

„To ja Babo Jago przyjechałem prosić
Żebyś nie więziła Jasia i Małgosi
Bo jak nie, to powiem rzecz Ci nieprzyjemną
Będziesz miała Babo Jago do czynienia ze mną!”

„Strzeż się czarownico!” – krzyknę wniebogłosy,
Że aż Babie Jadze staną dęba włosy.
I koniki pognam, „Hop! hop!” krzyknę na nie
I pojadę do swej mamy na drugie śniadanie

2.

"MAGIA TEATRU"

Witajcie Kochani 🙂 Dziś postanowiłam podzielić się z Wami krótkim filmikiem, który stworzyłam na potrzebę warsztatów teatralnych, które ostatnio prowadziłam dla dzieci… 🙂 Był on tylko krótkim wprowadzeniem do tematu, gdyż na zajęcia te zaplanowałam głównie zabawy. Uważam, że taki sposób o wiele bardziej się sprawdza niż zamęczanie dzieci nie wiadomo jaką dawką teorii… 🙂 Może komuś się przyda podczas omawiania z dzieci edukacji teatralnej… Jeśli ktoś będzie zainteresowany tą tematyką… niebawem na moim blogu zamieszczę również scenariusz ze spotkania, wtedy będzie można się dowiedzieć więcej… 🙂 Pozdrawiam

Opublikowany przez My life, My passion, My choice Niedziela, 11 października 2015

3.

4.  Wysłuchajcie wiersza czytanego przez rodziców:

„Teatr lalek”- wiersz K. Beluch.

Jest w mym mieście teatr lalek.
Co dzień spektakl daje,
by przenosić wszystkie dzieci
w wyobraźni kraje.

Lecz gdy światła już pogasną
na ogromnej scenie,
za kurtyną lalki dają
własne przedstawienie.

Wolne już od ludzkiej ręki,
co nimi porusza,
tworzą własny spektakl z baśni
zaklętych w ich duszach.

Grają śpiewem, tańcem, gestem,
słowem i milczeniem
dla Wielkiego Widza, co je
swym ożywił tchnieniem.

Przez noc całą grają lalki,
aż zmęczone zasną,
lecz się zbudzą, gdy na scenie
światła znów pogasną.

5. „Puzzle z gazety” – przygotuj stare czasopismo z ilustracjami, nożyczki, klej i kartki z bloku. Potnij wybraną stronę z czasopisma na części (liczba elementów zależy od możliwości dziecka), zachęć dziecko do ich złożenia i naklejenia całej ilustracji na kartce z bloku. Możesz ciąć kolejne strony w coraz bardziej skomplikowany sposób (pod względem liczby elementów i ich kształtu), starszym dzieciom możesz utrudnić zabawę – zmieszać elementy z dwóch ilustracji, a także poprosić, aby same cięły strony.

6. „Po nitce do kłębka”  ‒ ułóż na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.).  Poproś, aby dziecko przeszło po linie stopa za stopą. Dla młodszych dzieci możesz przygotować ścieżkę z taśmy malarskiej (nie suwa się po podłodze i łatwo ją usunąć).

7.„Wielkie pranie” – zaproś dziecko do pomocy w układaniu prania – poproś, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Zachęć dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny), porównywania, kto ma ich więcej,  a kto mniej.

8.  Kilka kart pracy do wyboru:

9. Spróbujcie wykonać kukiełki do zabawy w domowym teatrzyku. Oto kilka propozycji:

Materiały:

  • Łyżeczka plastikowa
  • Pisak niezmywalny
  • Czerwona bibuła
  • Kawałki papieru kolorowego w różnych barwach
  • Sznurek
  • Nożyczki
  • Klej
  • Papier w złotym kolorze
  • Wstążka

Materiały:

  • pudełko
  • sznurek
  • 1 pompon
  • 2 cekiny
  • 8 pasków kolorowego papieru dł. ok. 20 cm i 1 dł. 4 cm
  • zielony i brązowy papier kolorowy
  • wycięte z papieru dłonie, stopy, oczy i usta
  • 2 czarne kwadraciki z papieru
  • 3 patyki do szaszłyka
  • klej

Do wykonania kukiełki potrzebujemy drewnianej łyżki. Na górę naklejamy włosy z włóczki, w środku łyżki naklejamy wycięte z folii samoprzylepnej oczy i usta. Wycinamy sukienkę z pianki kreatywnej. Dookoła rączki owijamy drut kreatywny tworząc ręce dziewczynki i naklejamy sukienkę.

Materiały:

  • drewniana łyżka
  • włóczka
  • kokardki
  • klej magic
  • pianka kreatywna
  • folia samoprzylepna
  • drut kreatywny

Chcąc stworzyć papierowe kukiełki dzieci biorą najpierw blok kolorowy i składają go w harmonijkę. Sklejamy górną część taśmą klejącą, dół natomiast rozkładamy. Dziewczynka ma już zrobioną sukienkę. Natomiast u chłopczyka rozcinamy dolną część harmonijki do połowy i formujemy nogi. Z tyłu lalki po środku przyklejamy wykałaczkę.  Na bloku technicznym rysujemy buzie i wycinamy.  Następnie doklejamy do wykałaczki. Ostatnią czynnością jest przyklejenie prostych rąk pośrodku lalek. Kukiełki świetnie sprawdzają się do zabaw w teatr. Dzieci mogą rysować różne twarze do swojej kukiełki wesołe, smutne, zdziwione, złe itp.

Materiały

  • Blok kolorowy
  • Blok techniczny biały
  • Kredki
  • Mazaki
  • Taśma klejąca
  • Wykałaczki bądź patyczki
  • Nożyczki

Nakrętkowe zwierzaki

Potrzebne:
– kolorowe nakrętki
– plastelina
– patyczki od szaszłyków
– kolorowy papier
– piórka
– flamaster
– druciki kreatywne

Kukiełka z butelki:

WSPANIAŁEJ ZABAWY W TEATR WAM ŻYCZYMY!

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

A teraz coś, co na pewno wszyscy lubicie. Mama lub tata wykonują masaż, oczywiście potem zmiana i Wy masujecie rodziców. Przypominamy sobie masażyki:

 

Pizza

Najpierw sypiemy mąkę (Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni)
i zgarniamy ją (brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające),
lejemy oliwę (rysujemy palcem falistą linię),
dodajemy szczyptę soli (lekko je szczypiemy)..
no… może dwie, trzy.
Wyrabiamy ciasto (z wyczuciem ugniatamy boki dziecka),
wałkujemy (wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści w górę i w dół),
wygładzamy placek (gładzimy plecy) i na wierzchu kładziemy:
pomidory (delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki),
krążki cebuli (rysujemy koła),
oliwki (naciskamy palcem w kilku miejscach),
później … (dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy),
posypujemy serem (szybko muskamy po plecach opuszkami palców obu dłoni)
i… buch! do pieca (Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji).
Wyjmujemy i kroimy: (Kroimy plecy brzegiem dłoni)
dla mamusi, dla tatusia, dla babci, dla brata
dla Matyldy… a teraz (dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy).
Polewamy keczupem (kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami)
i… zjadamy… mniam, mniam, mniam.

Liście

Leci listek, leci przez świat (wędrujemy opuszkami palców po plecach dwa razy)
Gdzieś tam na ziemię cicho spadł (lekko naciskamy je w jednym miejscu).
Leci drugi, leci trzeci (szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami)
Biegną zbierać listki dzieci (stukamy wszystkimi palcami).
No, a potem wszystkie liście (głaszczemy dziecko po plecach)
Układają w piękne kiście.

Wycieczka

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark)

Lewa-prawa

Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
Prawa nóżka też je ma.
Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)

Pajączek

Wspinał się pajączek po rynnie. (wędrujemy palcami od dołu ku górze po plecach dziecka)
Spadł wielki deszcz i zmył pajączka (rozkładamy na plecach płasko obie dłonie i szybko przesuwamy je w dół)
Zaświeciło słoneczko, (masujemy plecy ruchem okrężnym)
Wysuszyło pajączka, rynnę i… (masujemy tak długo, aż poczujemy ciepło)
Wspinał się pajączek po rynnie… (zaczynamy od początku)

Placek babci

Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała. (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył,
żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony.

źródło: https://loogomowa.pl/

Kolejna propozycja to ćwiczenia buzi i języka 😉 Jeśli chcemy pięknie mówić na scenie, to należy poćwiczyć:

Poćwiczymy trochę swoje języki przez powtarzanie po rodzicach:

Król Ka-rol ku-pił kró-lo-wej Ka-ro-li-nie ko-ra-le ko-lo-ru ko-ra-lo-we-go.

Kra-sno-lu-dek ma czer-wo-ne u-bran-ko i czer-wo-ne bu-ci-ki.

Ślis-ka szo-sa, ślis-ka szo-sa, a po szo-sie Szy-mon szedł.

Zapraszamy do zabaw ruchowych:

– Maszerujemy z wysokim unoszeniem kolan.

– Podskakujemy na jednej nodze.

– Chodzimy tyłem w siadzie podpartym.

– Rozstawiamy sobie przeszkody i staramy się między nimi czworakować.

– Turlamy rodziców po dywanie, a później oni turlają nas.

Piosenki do tańca :

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

Miłej zabawy kochani.

A. Bugajska i D. Ziejewska