II GRUPA-21.04.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA-21.04.2020 została wyłączona

Witamy 🙂

Dziś: Księżniczki i rycerze:)

1. Dorośli przeczytają Wam wiersz:

J. Kulmowa: ,,Teatr żywy”.

A w teatrze
wszystko inaczej.
Tu naprawdę żyje to, na co patrzę.
Aktor,
Co króla gra,
wcale nie jest za szybą ze szkła.
Ta aktorka
Widzi mnie na pewno,
chociaż jest złotowłosą królewną.
I ten książę,
piękny jak westchnienie,
jest o krok ode mnie – choć na scenie.
Więc nie wierzę,
Że jak wyjdą za kulisy,
to królewna czarnowłosa będzie,
książę – łysy.
Bo jeżeli nie za szkłem,
nie na taśmie,
to ta bajka musi być
tutaj właśnie.
Dla mnie,
przy mnie
dzieją się te dziwy.
Kocham teatr, bo jest inny.
Żywy.

http://www.mamydzieci.pl/

2. Wysłuchajcie piosenki o teatrze:

3. Teraz dowiecie się jak powstaje spektakl?

4.Bon ton w teatrze:

5. „Znajdź bilet”
Dziecko stoją w  rogu pokoju. Dorosły proponuje zabawę. Chodzenie pod dyktando rodzica w celu znalezienia biletu, np.: trzy kroki w prawo, kucnij, stań ba lewej nodze itp.

6. „Gdzie jest bilet?”
Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie, jedno zamyka oczy, drugie kładzie bilet z przodu, z tyłu, z boku (prawa, lewa strona). Dziecko otwiera oczy i musi szybko odpowiedzieć, gdzie leży bilet.

7. „Stroje rycerskie i stroje księżniczek”

fot. pinterest.com

Potrzebne: tektury, pudełka, kolorowe papiery, farby, flamastry, taśma.

Chłopcy z tektur lub kartonów tworzą miecze i tarcze z herbem rycerskim. Mogą do tego przydać się pudełka. Jeśli poniesie wyobraźnia, mogą powstać i całe zbroje.

Dziewczynki tworzą sobie korony.

 Koronę można samemu w dość łatwy sposób wykonać. Postępujcie jedynie według instrukcji poniżej. Dekorujcie wg własnego pomysłu

Niezbędne do wykonania:

  • Brystol
  • Kredki
  • Flamastry
  • Klej biurowy
  • Cekiny
  • Papier kolorowy
  • Brokat
  • Inne dodatki do ozdoby korony
  • Zszywacz

Sposób postępowania:

  1. Rysujemy koronę na brystolu, kształt według uznania, przykłady na rysunku.
  2. Korona powinna mieć około 5×15 cm
  3. Wycinamy ją i zszywamy na rozmiar pasujący dla dziecka

Teraz pozostała nam jedynie dekoracja korony urodzinowej. Przyklejamy na nią kolorowy papier, cekiny, smarujemy klejem i posypujemy brokatem.

Różne pomysły na korony:
https://www.google.com/search?q=jak+wykona%C4%87+koron%C4%99&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiax4rKyPToAhVQxKYKHcVHAgoQ_AUoAXoECAoQAw&biw=1440&bih=758

8. „Chodzić jak księżniczka”

To bardzo prosta w zorganizowaniu zabawa. Dziewczynki muszą dojść jak najdalej  z książką na głowie. Księżniczki chodzą prosto i z gracją.

9. ,,Księżniczki mają sprawne rączki”- dziewczynki dostają miseczki wypełnione grochem i fasolką. Zabawa polega na jak najszybszym oddzieleniu od siebie nasion.

10. ,,Książęce smaki”

Na tacy przygotowujemy malutkie kawałeczki różnych produktów spożywczych (warzywa, owoce, ser, herbatniki, czekolada, itp.) i przykrywam wszystko ściereczką, aby nic nie było widać. Dziecku, zakrywamy oczy i dostaje kęs do spróbowania.

11. Karty pracy dla Was:

12. Kilka plansz do obejrzenia:

WSPANIAŁEJ ZABAWY WAM ŻYCZYMY I CZEKAMY NA EFEKTY WASZYCH PRAC!

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

Klocki

Klocki Konstrukcyjne Magnetyczne Patyczki 458 elementów Różowy ...

Słuchanie wiersza B.” Formy Klocki.”
Mamy w naszej sali
klocki kolorowe,
zbudujemy domek,
garaż albo drogę.
Najpierw jeden klocek,
potem drugi, trzeci.
Bawią się klockami
w sali wszystkie dzieci.

Rozmowa na temat wiersza.
Czym bawią się w sali wszystkie dzieci?
W jakich kolorach mogą być klocki?

Pląs – zabawa utrwalająca nazwy figur geometrycznych, rozwijająca koncentrację uwagi , ćwiczenia rytmu.

Dzieci rytmicznie mówią tekst :

Trójkąt tu , trójkąt tam

Nasz trójkącik dobrze znam .

Jak to miło i wesoło ,

Gdy trójkącik krąży w koło. (To samo: kwadrat , koło , prostokąt .)

Słuchamy i liczymy” –rodzic mówi rymowankę:

Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy,

Ten widzi, kto patrzy.

Ten słyszy, kto słucha,

Ile razy rodzic puka?

Dzieci zakrywają dłońmi oczy a rodzic puka w stolik. Dzieci liczą ile usłyszały odgłosów, wybierają kształt klocka z ustalonym wcześniej kolorze(możemy na klocek przykleić karteczkę z cyfrą ), ile usłyszały odgłosów.  Rodzic pyta za każdym razem ile razy zapukał?

 „Odpowiadamy na pytania”–dzieci udzielają odpowiedzi na pytania wybierając kolor klocka  z odpowiednią cyfrą.

-Ile słońc na niebie świeci?

-Ile w parze stoi dzieci?

-Ile kół samochódma?

-Ile nóg ma duża krowa?

-Ile rogów ma koza?

-Ile to jest dwa i dwa?

-Ile pies ogonów ma?

-Ile palców ręka ma?

Rymowanki dla dzieci

Lata osa koło nosa.
Lata mucha koło ucha.
Lata pszczoła koło czoła.
Lecą ważki koło paszki.
Lata bąk koło rąk
Chodzą mrówki koło główki.
Pełza gąsieniczka dokoła policzka.

Tu, tu sroczka kaszkę warzyła (wewnątrz dłoni dziecka pukamy swoim palcem),
dzieci swoje karmiła:
Pierwszemu dała na miseczce, (łapiemy mały paluszek dziecka)
drugiemu dała na łyżeczce,(łapiemy dziecko za drugi paluszek)
trzeciemu dała w garnuszku,(łapiemy dziecko za trzeci paluszek)
czwartemu dała w dzbanuszku, (łapiemy czwarty paluszek)
a piątemu nic nie dała (chwytamy kciuk dziecka)
i frrrrrr… do lasu poleciała (nagle zabieramy rękę i pokazujemy, jak odlatuje sroczka).

 

(W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce – zaczynając od kciuka):

Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.

Daria Ziejewska, Anna Bugajska