II GRUPA- 14.04.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 14.04.2020 została wyłączona

DBAMY O ZIEMIĘ.

Dzień dobry kochani!

Święta, święta i po świętach…a my mamy propozycje zabaw na dziś:

  1.  Obejrzyj bajkę edukacyjną i odpowiedz na pytania:

O czym była bajka?
Czy plaża była czysta? Co zanieczyszczało plażę?
Dlaczego zwierzaki postanowiły segregować śmieci?
A czy wy w domu segregujecie śmieci? Jakie rzeczy oddzielacie od śmieci zmieszanych?

2. „Rzuty do kosza”- zgnieć w kulki gazety, przygotuj kosz (pojemnik, karton… to co masz pod ręką w domu). Ściskaj gazetę raz jedną , raz drugą ręką. Rzucaj kulkami z gazet do kosza!

3. Obejrzyj pojemniki do segregacji odpadów. Jak myślisz, po co segregujemy odpady?

Źródło: https://www.facebook.com/planszomania.materialy.edukacyjne/

4. Posegreguj odpady:

file:///C:/Users/Dell/Desktop/Rymowanki-zgadywanki-załącznik_-karty-odpadow.pdf

file:///C:/Users/Dell/Desktop/Kosze-na-śmieci-do-wierszowanki-zgadywanki.pdf

5.

MICHAŁA RADY NA ODPADY

6. Zabawy słuchowe- co słyszysz na końcu wyrazu?

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

Mamy dla Was takie propozycje zajęć na dzisiejszy dzień. Na początek dzielimy na sylaby nazwy przedmiotów:

 

Wytłumaczmy dzieciom, co może robić przyjaciel przyrody. Możemy przypomnieć w jaki sposób przyrodzie pomagamy:

– nie łamiemy gałązek drzew

– nie chodzimy po trawnikach

– nie wszystkie kwiaty możemy zrywać

– zimą możemy dokarmiać ptaki

– nie śmiecimy w lasach

– w lasach zachowujemy się cichutko, aby nie straszyć zwierząt

– opiekujemy się zwierzętami domowymi, itd.

Możecie wykonać sobie odznakę przyjaciela przyrody. Sami lub z rodzicami ją zaprojektujcie. Ozdabiamy odznakę tak, jak potrafimy a później zapraszamy do dzielenia się Waszymi pomysłami na stronie. Prześlijcie nam zdjęcia swoich pięknych prac.

Jeśli nie mamy pomysłu na taką odznakę to podpowiadamy Wam, że można zrobić ją tak:

– wycinamy koła o średnicy około 10 cm i robimy w nich dziurkę aby przewlec sznurek na którym będzie powieszona odznaka,

– na kołach rysujemy zwierzę, roślinę lub motyw kojarzący się z ochroną naszej planety,

– ozdabiamy kolorując, wypełniając kulkami bibuły lub według Waszych pomysłów. Odznaki mogą być podobne do kolorowanek poniżej.

 

Po pracy naśladujemy drzewa na wietrze. Dobrze poruszać się do melodii. Znajdźcie sobie piosenkę, której lubicie słuchać i ruszamy się tak, jak ona nam podpowiada: wolniej, szybciej, mniej lub bardziej dynamicznie. Udanej zabawy.

Po zabawie zapraszamy na dwór jeśli będzie ładna pogoda. Poćwiczcie tam tak jak lubicie i pograjcie w to, w co lubicie grać. Udanej zabawy.

A. Bugajska i D. Ziejewska