II GRUPA- 11.05.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 11.05.2020 została wyłączona

WITAJCIE KOCHANI PO WEEKENDZIE.

W TYM TYGODNIU „WIOSNA NA ŁĄCE”, A DZIŚ „Grasz w zielone?”

 

1. Na początek zabawa ruchowa  „Ślimak”.

Dzieci kładą się na brzuchu z wyprostowanymi i złączonymi nogami.

Na hasło: Ślimak, pokaż rogi – podnoszą głowę i ręce nad podłogę, przykładając zwinięte w pięść dłonie do skroni i prostując palce wskazujące – pokazują rogi.

Na hasło: Ślimak odpoczywa – kładą dłonie na podłodze i opierają na nich brodę, wracają do pozycji wyjściowej.

Na hasło: Ślimak spaceruje– przesuwają się do przodu, pomagając sobie tylko rękami.

2.  Wysłuchajcie wiersza czytanego przez osobę dorosłą W. Broniewskiego Gramy w zielone.

– Proszę o zielone! – zaklekotał bociek do zielonej żabki, co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk pod wodę:

– Miłe mi, bocianie, moje życie młode.

Rosły w błocie modre

niezapominajki

i boćkowi rzekły:

– Znamy takie takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem,

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem!

3. Porozmawiajcie na jego temat:

− O co prosił bociek żabkę?

−  Co zrobiła żabka?

−  Co powiedziały niezapominajki?

−  Jakie znacie rośliny, przedmioty, zwierzęta w kolorze zielonym?

4. Ćwiczenie w  Waszej książce, s. 54.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazku. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) ich nazw.

5.  Narysuj ślimaka lub pomaluj farbami/wyklej plasteliną 🙂

6. Wysłuchaj piosenki:

7.  Obejrzyj fil edukacyjny o ślimaku:

9. Zakodowany obrazek. Ciekawe co się na nim ukryło?”

10. „Grasz w zielone?- memo oraz domino:

11.  Żaba z talerzyka papierowego:

Słońce i żaba – twórczość z papierowych talerzyków

12. Kilka dodatkowych kart pracy:

 

Anna Smolarek, Edyta Gagracz

Opowieść ruchowa.

W ten piękny słoneczny dzień wybierzemy się na łąkę. Rozpoczynając wędrówkę zauważamy, że świeci słońce, wieje lekki wiatr a w oddali widać przelatujące bociany. Zatrzymujemy się na chwile i próbujemy chodzić jak bocian. Wyciągamy daleko nogi, dostojnie stawiamy kroki i wysoko unosimy kolana. Po chwili stajemy na jednej nodze, wyciągamy ramiona w bok i wypatrujemy żab. Ponieważ bociek stoi i szuka żab, to my się w te żabki zamienimy i nie damy się złapać bociankowi;) Skaczemy z miejsca na miejsce – prostując nogi z przysiadu do wyskoku w górę, powracamy do przysiadu i tak kilka razy. Nagle naszym oczom ukazują się trzy motylki, każdy piękny i kolorowy. Poruszamy rękami, jak motyle skrzydłami – delikatnie. Spacerujemy dalej i próbujemy naśladować innych mieszkańców łąki. Może spotkamy jakieś owady?

 

Masaż relaksacyjny: „Spacer biedronki”
Biedroneczka mała po trawce biegała. – delikatnie poruszamy palcami w różnych kierunkach po plecach,
Nóżkami tupała, – naprzemiennie uderzamy w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. – masujemy plecy obiema rękami,
Potem się ślizgała – przesuwamy zewnętrzną stroną dłoni do góry, wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła – rysujemy rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. – delikatnie uderzamy pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukamy palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła – rysujemy obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła. – przesuwamy złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

Spacer ślimaków – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
„Ślimaki” na czworakach poruszają się w różnych kierunkach. Na hasło „rozglądamy się” zatrzymują się, przechodzą do leżenia przodem, nogi pozostają na dywanie, unoszą się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spoglądają w różne strony. Na hasło „ślimaki odpoczywają” kładą się na boku i odpoczywają

„Ślimakowe masażyki” – dzieci dobierają się parami lub zapraszamy rodzica, siadamy jedno za drugim. Dziecko siedzące z przodu zamyka oczy, a dziecko siedzące z tyłu otwartymi dłońmi powoli rysuje na plecach partnera marsz dwóch ślimaków , a następnie palcem dużą muszlę ślimaka . Po chwili zamieniają się rolami.

Wybieramy karty pracy:

Ile tutaj znajduje się myszek, maków i biedronek?

A. Bugajska i D. Ziejewska