II GRUPA- 04.05.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 04.05.2020 została wyłączona

Witajcie! W tym tygodniu „Wszystko może być muzyką”, a dziś „Trzy Małgorzatki”.1. Wysłuchajcie wiersza H. Bechlerowej Trzy Małgorzatki.

Dzień obudził w lesie kwiatki, szły do lasu Małgorzatki. Z koszykami szły.

A ile ich było? Trzy!

Pierwsza poszła dróżką w prawo, gdzie mech siwobrody.

Czarny żuk ją zaprowadził na czarne jagody.

Druga poszła dróżką w lewo, tam poziomki rosły.

Dwie wesołe wiewióreczki koszyczek jej niosły.

A ta trzecia Małgorzatka

biegnie wzdłuż strumyka.

Może w cieniu pod brzózkami znajdę borowika?

Cicho wszędzie. Muszka brzęczy, motyl trąca kwiatki. Pogubiły swoje ścieżki

wszystkie Małgorzatki.

Pierwsza poszła w las daleko, nie chce jagód szukać. Siadła w trawie i słuchała długiej bajki żuka.

A ta druga zapomniała,

gdzie poziomki rosną,

i tańczyła z wiewiórkami

pod zieloną sosną.

Trzecia bardzo się zmęczyła,

nie ma borowika.

Szła za pliszką, co wesoło

skacze po kamykach.

Wtem głos jakiś echo niesie: Stuk-puk! Stuk-puk! – słychać w lesie. Małgorzatki usłyszały, przystanęły, pomyślały…

Pomyślała każda tak:

„To na pewno jakiś znak.

Może jedna Małgorzatka

po lesie mnie szuka?

Może druga Małgorzatka

kijkiem w drzewo stuka?”

Idą, idą Małgorzatki,

wiatr szeleści z cicha. Stuk-puk! Stuk-puk! – coraz głośniej, coraz bliżej słychać.

Przez zieloną, leśną trawę,

przez mech siwy szły.

Spotkały się pod sosną

Małgorzatki trzy.

A na sośnie pod koroną

ptak! Czapeczkę ma czerwoną! Więc trzy małe Małgorzatki kłaniają się w pas:

Dziękujemy ci, dzięciole, że znalazłeś nas.

2. Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

− Ile Małgorzatek szło do lasu?

− Co chciała zbierać pierwsza, druga, a co trzecia Małgorzatka?

− Czy dziewczynki robiły to, co planowały? A co robiły?

−  Kto pomógł dziewczynkom się odnaleźć?

−  Czy dzieci powinny chodzić same do lasu?

3.  Co to jest las?

Liściaste i iglaste drzewa w nim rosną,

Wszystkie pięknie zielenią się wiosną,

Jesienią się złocą i brązowieją zimą białą pierzyną okrywają

W ich otoczeniu, różne zwierzęta mieszkają,

Swym domem to miejsce s nazywają.

Znajdziesz też tam grzyby, poziomki , jagody i borówki Wiecie o czym mowa?

Ruszcie swoje mądre główki! (LAS)

4. Ćwiczenie matematyczne „W lesie”

Przygotujcie sztućce, które zastąpią nam zwierzęta leśne: ptaki (4)- mogą być łyżki, wiewiórki (3)- widelce, jeże (2) łyżeczki.

Określ, których zwierząt jest najwięcej, a których najmniej.

O ile jest więcej wiewiórek niż jeży? O ile mniej jest jeży niż wiewiórek?

Możecie teraz układać proste rytmy. Poproś rodzica, aby ułożył wam wzór, a wy go kontynuujcie:)

5. Jak wygląda las wiosną? Spróbujcie go opisać?

6. jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie? Dopasujcie zwierzę do jego domu.

7. Odgłosy przyrody i śpiew ptaków:

8. Namaluje farbami las. Możecie go namalować na zwykłej kartce lub na dużym, szarym papierze. Może znajdą się w nim zwierzęta? 🙂

9. Zwierzęta leśne – puzzle doskonalące rozpoznawanie cyfr.

Kolejny przygotowany zestawy to proste puzzle, dzięki którym  utrwalicie wygląd cyfr. Puzzle zawierają trzy, cztery, pięć lub sześć elementów. Do pobrania poniżej:

10. Zabawa paluszkowa „Jeżuś i Igła” wg metody G. Doyla

Jeż w domu – kciuk w pięści;

Drzwi– palce jednej ręki;

Góry– kciuk wznoszony w górę i w dół;

Rozmowa jeży– zginanie i prostowanie kciuka

Były sobie dwie norki na dwóch wzgórzach. W jednej mieszkał jeż Igła, a w drugiej Jeżuś.
Pewnego razu Jeżuś postanowił odwiedzić kolegę.
Otworzył drzwi, wyjrzał na pole, zamknął za sobą drzwi i rzekł : Jaki dziś cudowny dzień!
Wybrał się więc przez wzgórza do przyjaciela.

Szedł w dół i w górę , w dół i w górę, w dół i w górę.
Gdy doszedł, zapukał : Puk , puk
Posłuchał, lecz nikt nie odpowiadał,
Zapukał jeszcze raz.
Usłyszał chrapanie, więc wrócił do domu.
Szedł w dół i w górę , w dół i w górę, w dół i w górę.
Doszedł do domu, otworzył drzwi, wszedł do środka i zamknął za sobą drzwi.

Następnego dnia Igła wybrał się w podróż do przyjaciela.
Szedł w dół i w górę , w dół i w górę, w dół i w górę.
Gdy doszedł, zapukał : Puk , puk
Posłuchał, lecz nikt nie odpowiadał,
Zapukał jeszcze raz.
Usłyszał chrapanie, więc wrócił do domu.
Szedł w dół i w górę , w dół i w górę, w dół i w górę.
Doszedł do domu, otworzył drzwi, wszedł do środka i zamknął za sobą drzwi.

Trzeciego dnia oboje wstali i postanowili się odwiedzić.
Szli w górę, w dół , w górę, w dół, w górę , w dół
I spotkali się na wzgórzu.
Pogadali, pogadali i buziaka sobie dali.
Wieczorem wracali do domków.
Szli w górę, w dół , w górę, w dół, w górę , w dół.
Otworzyli drzwi, weszli do domku i zamknęli drzwi za sobą.

11.

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

Piosenka „Maszerują dzieci drogą”

Maszerują dzieci drogą-raz, dwa, trzy

Lewą noga, prawą nogą-Ra, dwa, trzy

A nad drogą słonko świeci i uśmiecha się do dzieci raz, dwa, raz, dwa, trzy

Maszerują dzieci drogą-raz, dwa, trzy

Lewą nogą, prawą nogą-raz, dwa, trzy

Naprzód zuchy, naprzód śmiało

Będzie przygód co niemało-raz, dwa, raz, dwa, trzy

 

Zabawa „Tak, nie” –bezpieczne zachowanie w lesie…

Dojechaliśmy na skraj lasu, zanim jednak wejdziemy do niego chciałybyśmy się dowiedzieć czy wiemy, jak zachować się w lesie?-na pytania odpowiadamy 3x „tak”lub 3x „nie”

do domu można przynosić grzyby z lasu

możemy robić w lesie dużo hałasu

do lasu dzieci chodzą same

powinny trzymać za rękę tatę lub mamę

można usłyszeć jak ptak pięknie śpiewa

można niszczyć gałęzie i drzewa

maliny i jagody zerwane prosto z krzaka zjadamy

po powrocie z lasu sprawdzamy, czy kleszcza na ciele nie mamy

po pikniku zostawiamy śmieci, butelki, papierka kawałek

rzucamy na suchą trawę z papierosa niedopałek

depczemy mech, kwiaty i zieloną trawę

kończymy naszą zabawę?

Myślę , że dobrze już wiecie, jak zachować się w lesie, ruszajmy więc w drogę

Zabawa ruchowa „Pracowite mrówki”.

Zadaniem dzieci jest przenieść na plecach z jednego końca dywanu na drugi poduszek

 

Kolorowanka

Kolorowanki Zdjęcia - Pobierz darmowe obrazy - Pixabay

Daria Ziejewska, Anna Bugajska