Grupa II. 4.11.2020

      Możliwość komentowania Grupa II. 4.11.2020 została wyłączona

Witajcie w środę.

Mamy dla Was ciekawe zabawy. Zapraszamy.

W dalszym ciągu mówimy o pracy listonosza. Listonosz może dostarczyć odbiorcy list wtedy, kiedy posiada on znaczek pocztowy. Na zdjęciach przedstawiono, jak wygląda taki znaczek:

Zdjęcia znaczków pocztowych:

Znaczek pocztowy

Poproście rodziców, aby przygotowali dla Was ziemniaki i farby. Następnie należy przekroić ziemniaki na pół i wyciąć jakiś wzorek, gwiazdkę lub inny kształt. Zapraszam do stemplowania za pomocą ziemniaka na kartce papieru, może to być kolorowa kartka, jeśli taką macie.

Po pracy plastycznej chwilkę się poruszajmy, najlepiej w ogrodzie 🙂

  • Berek – najpopularniejsza zabawa wśród dzieci. Osoba, która jest berkiem musi złapać inną osobę. Dotknięcie oznacza, że miano „berka” przechodzi na kolejne dziecko.
  • Czerwono-zielone – osoba prowadząca trzyma w jednej ręce zieloną, a w drugiej czerwoną rzecz. Podniesienie zielonej rzeczy oznacza, że dzieci mają biec, czerwonej, że mają się zatrzymać. Ćwiczenie wpływa na rozwój fizyczny i koncentrację.

Zabawa rytmiczna Listonosz:

Jesteśmy listonoszami i będziemy rowerem rozwozić listy. Wsiadamy na rower i jedziemy, słuchamy przy tym muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymujemy się i pukamy do drzwi, kłaniamy się i recytujemy rytmicznie – dzień dobry pani, dzień dobry panu i wręczamy list, zabawę powtarzamy. Proponuję do zabawy zabrać coś, co będzie naśladowało kierownicę roweru i oczywiście dzieci mogą naśladować jazdę rowerem, kiedy leżą na plecach lub biegać po pokoju z kierownicą.

Ćwiczenia grafomotoryczne:

„Piszemy list do Pani Jesieni” Włączamy muzykę dzieciom i kreślimy do niej koła, zadanie wykonujemy jedną ręką i oburącz.

Teraz zapraszamy do zabawy z chustami, chusteczkami, wstążkami lub bibułą:

Improwizacja ruchowa „Muzyczny list do Pani Jesieni.” – taniec z chusteczkami, bibułami lub wstążkami wg własnego pomysłu do utworu A. Vivaldiego „Jesień”

Puzzle z pocztówek:

Poproście rodziców o pomoc, rodzic rozcina pocztówkę na 3 lub 4 części i waszym zadaniem będzie poskładanie tak przygotowanych puzzli. Możecie przykleić je na kartkę.

Teraz proponujemy wykonać kopertę na tacy z ryżem lub kaszą:

Mam dla ciebie propozycję, mam nową ofertę.
Narysujesz ze mną pięknie pocztową kopertę.
Na początek stwórz prostokąt. W nim się trójkąt chowa.
Co wierzchołek ma na dole. Koperta gotowa.

Teraz poznajmy niektóre zabawy dywanowe:

 

 

 

 

 

Anna Bugajska i Anna Smolarek