GRUPA I i II- 27.05.2020

      Możliwość komentowania GRUPA I i II- 27.05.2020 została wyłączona

Witamy Was w środę. Dziś „Piosenka dla rodziców”.

1. Wysłuchajcie wiersza I. Landau Wiersz dla mamy.

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne…

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!

2. Wykonanie portretów mamy i taty na nadmuchanych balonach.

Dzieci nadmuchują balony. Zawiązują je kolorowymi sznurkami (samodzielnie lub z pomocą rodzica), rysują kolorowymi markerami: na jendym – portret mamy, a na drugiej – taty.

3. Wysłuchajcie wiersza L. Marjańskiej Jak rysować tatę.

Tatę wielkiego rysować trzeba,

choćbyś rysować miał cały dzień.

Niech jak szczyt góry sięga do nieba,

niech jak dąb rzuca ogromny cień.

Tata podobny jest do olbrzyma,

co na ramionach cały dom trzyma.

A że jest droższy ci od skarbu,

namaluj tatę złotą farbą.

4. Karta pracy, cz. 2, s. 47

5. Wysłuchajcie piosenki:

6. Bo rodzina to podstawa:

7. Ćwiczenia z mamą/tatą
Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:
rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

8. Wybierzcie się na rodzinny spacer.

Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

Z niecierpliwością czekamy na Wasze rodzinne zdjęcia 🙂

9. Dodatkowe karty pracy do wyboru:

ANNA SMOLAREK

10. Posłuchajcie piosenki: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=UdqAA9DzwAE

 

„Żaby kumkają od rana,

że dzisiaj święto ma mama.

My mamę bardzo kochamy,

życzenia mamie składamy.

 

Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!

Bądź zawsze zdrowa i kochaj nas.

Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!

Bądź zdrowa i kochaj nas!”

 

Żaby rechocą od rana,

Że swoje święto ma tata.

My tatę bardzo kochamy,

życzenia tacie składamy.

 

Żyj drogi tato, żyj nam sto lat!

Bądź zawsze zdrowy i kochaj nas.

Żyj drogi tato, żyj nam sto lat!

Bądź zdrowy i kochaj nas!

 

A teraz coś, co na pewno wszyscy lubicie. Mama lub tata wykonują masaż, oczywiście potem zmiana i Wy masujecie rodziców. Przypominamy sobie masażyki:

Kanapka

Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.

 

 

List do babci

Kochana babciu (Piszemy palcem na plecach dziecka).
KROPKA (naciskamy plecy w jednym miejscu)
Piszę Ci, że mamy w domu kotka (kontynuujemy pisanie).
KROPKA.
Kotek chodzi (kroczymy palcami).
kotek skacze („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach),
kotek drapie (delikatnie drapiemy dziecko po plecach),
kotek chrapie (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie).
I choć straszny z niego psotek (łaskoczemy dziecko po plecach)
bardzo fajny ten mój kotek (przytulamy dziecko).

 

Słoń na wycieczce

Szedł sobie słoń na wycieczkę, (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
z tyłu na plecach miał teczkę, (rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową (rysujemy trąbę)
i kiwał na boki głową. (ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki)
Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce. (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
Tak ociężale jak… słonie (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
szedł sobie wolniutko po drodze.

 

Pisze Pani na maszynie

Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho lewe),
Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).
Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

Zwierzaki

Szedł świerszcz po ścianie w czerwonym żupanie,
A świerszczyk po drzwiczkach w żółtych rękawiczkach (dotykamy palcami po ręce i nodze).
Idzie rak nieborak, jak uszczypnie będzie znak (dotykamy dłonią po ręce i delikatnie szczypiemy).
Idzie myszka do braciszka, tu wskoczyła, tu się skryła (dotykamy palcami po ręce i chowamy dłonie pod paszki).
Szedł chłop przez bór niósł ze sobą wór (całą dłonią dotykamy rączki dziecka).
Pytałem go o grosz, a on mnie cap za nos (dotykamy dłonią po ciele i chwytamy za nos dziecka).

Narzędzia

Tu podkóweczka tu, tu, tu (rysujemy palcem na stopie dziecka kształt podkowy)
Tu gwoździczek tu, tu, tu (delikatnie kłujemy palcem dziecko w stopę)
I młoteczkiem: puk, puk, puk (delikatnie pukamy w stopę dziecka)
I pilniczkiem: pitu pitu, pitu (jeździmy dziecku po stopie palcem “szlifujemy pilnikiem gwoździe”).

Pizza

Najpierw sypiemy mąkę (Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni)
i zgarniamy ją (brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające),
lejemy oliwę (rysujemy palcem falistą linię),
dodajemy szczyptę soli (lekko je szczypiemy)..
no… może dwie, trzy.
Wyrabiamy ciasto (z wyczuciem ugniatamy boki dziecka),
wałkujemy (wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści w górę i w dół),
wygładzamy placek (gładzimy plecy) i na wierzchu kładziemy:
pomidory (delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki),
krążki cebuli (rysujemy koła),
oliwki (naciskamy palcem w kilku miejscach),
później … (dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy),
posypujemy serem (szybko muskamy po plecach opuszkami palców obu dłoni)
i… buch! do pieca (Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji).
Wyjmujemy i kroimy: (Kroimy plecy brzegiem dłoni)
dla mamusi, dla tatusia, dla babci, dla brata
dla Matyldy… a teraz (dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy).
Polewamy keczupem (kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami)
i… zjadamy… mniam, mniam, mniam.

A. Bugajska, D. Ziejewska