Gr. II Słoń i Małpa 3.02.2022

      Możliwość komentowania Gr. II Słoń i Małpa 3.02.2022 została wyłączona

Witam Was serdecznie.

Zapraszam do zabaw wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Mam nadzieję, że czas pobytu w domu minie nam szybko, zabawy będą przyjemne i dowiecie się wiele ciekawych rzeczy.

  1. Zabawa ruchowa

Jakie zwierzę chodzi tak, jak ja? – zabawa naśladowcza. Demonstrujemy serię 3 obrazków przedstawiających zwierzęta afrykańskie i naśladujemy ich sposób poruszania się:

lew – chód na czworakach, skradanie się;

małpa – dynamiczne przeskakiwanie z nogi na nogę;

hipopotam – wolne chodzenie na dwóch nogach.

Rodzic kolejno pokazuje obrazki, a dziecko naśladują sposób poruszania się zwierząt. Zabawę powtarzamy 2 – 3 razy.

  1. Słoń – kolorowanie obrazka  – doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania.

 

 

  1. Oglądanie bajki.

Oderwiemy się na chwile od tematu i obejrzymy sobie jedną z naszych ulubionych bajeczek.

Jeśli już oglądaliśmy ten odcinek, to proszę poszukajcie innego, który Was zainteresuje 🙂

 

  1. Co słychać w Afryce? – słuchanie głosów zwierząt oraz ich naśladowanie – ćwiczenie aparatu mowy poprzez naśladowanie głosu zwierzęcia (lwa, słonia, małpy, papugi). Dzieci zapoznają się z głosami zwierząt afrykańskich (w oparciu o film )

 

 

  1. Zoo – konstruowanie z klocków – poszerzanie doświadczeń technicznych;

Dzieci mogą tworzyć dowolne konstrukcje indywidualnie lub z rodzeństwem/rodzicami.

  1. Żyrafy – zabawa ze wspięciem na palce. Dzieci chodzą swobodnie. Na określony dźwięk, np. dzwoneczka, wspinają się na palce z rękoma uniesionymi ku górze.
  2. Zwierzęta afrykańskie – rozmowa o tych zwierzętach na podstawie załączonych ilustracji.
  1. Przy wodopoju – zabawa ruchowa. Dziecko pracuje z rodzicem lub rodzeństwem,  jedna osoba z pary jest dużym zwierzęciem – rodzicem,  a druga małym zwierzęciem – dzieckiem. Dzieci swobodnie chodzą po pokoju, a na hasło „krokodyl” szybko dobierają się w pary: rodzic – dziecko.
  2. Małpki małe i duże – liczenie, określanie wielkości i kolorowanie.

Liczymy małpki duże, a potem małe. Kolorujemy wybrany obrazek.

  1. Taniec wesołych małpek – swobodne improwizacje ruchowo – taneczne przy muzyce mechanicznej.

 

 

  1. Masażyk

 

Idzie zebra: raz, dwa, trzy (kroczący ruch palcami i trzykrotne stuknięcie jednym palcem)

Biegnie zebra: raz, dwa, trzy (klepanie dłonią i trzykrotne stuknięcie jednym palcem)

Pędzi zebra: raz, dwa, trzy (jednoczesne uderzanie opuszkami wszystkich palców i trzykrotne stuknięcie jednym palcem)

Skacze zebra: raz, dwa, trzy (koliste ruchy dłońmi i trzykrotne stuknięcie jednym palcem).

Zdjęcia prac dzieci proszę przesyłać na mój Messenger.

Pozdrawiam 🙂 A. Bugajska