„Balet i opera nasze serca na teatr otwiera”- 15.04.2020r., gr. III i IV

      Możliwość komentowania „Balet i opera nasze serca na teatr otwiera”- 15.04.2020r., gr. III i IV została wyłączona

Witamy w czwartek 15 kwietnia gr. III i IV

Rozmawialiśmy już o filmie i teatrze, dzisiaj dowiemy się co to jest opera i balet.

1. Zanim zaczniemy nasze rozmowy o kulturze proponujemy wam muzyczną gimnastykę, przyda się ona każdemu artyście.

2. Co to jest opera?

Opera to taki rodzaj przedstawienia teatralnego, w którym aktorzy rozmawiają ze sobą śpiewając, a muzyka buduje nastrój opowieści.

Zobaczcie krótki fragment takiego występu

3. Poznajemy balet

Czy wiecie co jest na zdjęciach.

Źródło: pl.freepik.                                    To są: BALETKI

 

Źródło: Google. com              To jest PACZKA BALETOWA czyli TUTU

Źródło: Google. com                                    A to TRYKOT

  • BALETKI to buty dla baletnicy
  • TUTU – damski strój uszyty z tiulu,
  • mężczyźni tańczą w TRYKOCIE

Zapraszamy was teraz na fragment przedstawienia „Jezioro Łabędzie” Piotra Czajkowskiego, zaobserwujcie jak artyści tańczą, jak stawiają stopy, jakie ruchy wykonują rękami.

4. Żeby tańczyć tak jak artyści na filmie potrzeba wielu lat ćwiczeń. Zobaczcie teraz jak tańczy dziewczynka ze szkoły baletowej, która jest w waszym wieku. Spróbujcie naśladować jej taniec. Czy jest to dla Was łatwe, czy trudne zadanie?

Komu się udało? Czy ktoś nabrał ochoty, aby zostać baletnicą lub baletmistrzem?

5. Teraz propozycja, która nie wymaga specjalnych umiejętności. Postarajcie się zapamiętać tekst piosenki, a później zaproście do tańca mamę, lub tatę, a może starsze rodzeństwo?

Grozik
sł. i muz. tradycyjne

Poszło dziewczę po ziele, ( poruszamy się w parze po obwodzie koła – cwał boczny)
po ziele, po ziele, (zmieniają kierunek ruchu i dalej poruszamy się po obwodzie koła)
nazbierało niewiele, niewiele, hej! (na słowo „hej” –  zatrzymujemy się, stając twarzami
do siebie)
Przyszedł do niej braciszek, (tupiemy w miejscu)
połamał jej koszyczek! (klaszczemy w dłonie)
Oj, ty, ty! Oj, ty, ty! (grozimy palcem, na przemian prawej i lewej ręki)
Za koszyczek zapłać mi! (chwytamy się za ręce i wykonujemy obrót w  dookoła)
Oj, ty, ty! Oj, ty, ty!  Jw.
Za koszyczek zapłać mi! Jw.

Jeżeli zabawa Wam się spodobała to spróbujcie teraz zaśpiewać tę piosenkę w sposób operowy.

6. Na zakończenie mamy jeszcze dla was kilka zadań aktorskich:

Źródło: Pinterest

  • Poproś rodziców o małą charakteryzację, przyjmij baletową pozę i przyślij nam zdjęcie.

7. Karty pracy:

  • Który cień pasuje do baletnicy?

  • Wyklej plasteliną szablon litery B – taką literą zaczyna się wyraz BALET

  • Spróbuj samodzielnie pisać wielką i małą literę „O”  na taką literę zaczyna się wyraz OPERA

Dzisiaj to już wszystko. Dziękujemy wszystkim, którzy spędzili z nami czas. Zapraszamy na jutro.

Justyna Jaśkiewicz, Beata Kukieła, Joanna Szcześniak