Wszyscy są, witam Was, zaczynamy – już czas!
Jestem ja, jesteś Ty. raz, dwa, trzy!
1. Przypomnijmy sobie piosenkę „Podajmy sobie ręce”:
2. Porozmawiajmy na temat tego utworu:
− Kto ma podać sobie ręce w zabawie i w piosence?
− O kim jest ta piosenka?
− Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?
− Czy wszystkie dzieci żyją w takich warunkach jak Wy?
− Co chcielibyście zrobić, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?
3. Przyjrzyjcie się zdjęciom dzieci z całego świata. Zobaczcie, jakie kolorową skórę i ubrania mają te dzieci. Są od nas inne, a jednak podobne? Czy to możliwe?
(Rodzice, pomóżcie dzieciom nazwać kontynent, z którego pochodzi dane dziecko, na dole zdjęcia jest podpowiedź;-)
4. A teraz spróbujcie dopasować mieszkańców do ich domów.
5. Poczytaj mi, mamo, tato… opowiadanie o Eskimosku.
Powiedzcie:
– Z kim zaprzyjaźnił się Eskimos Eniku?
– Kto jest największym wrogiem foki (z opowiadania)?
– Dlaczego Eskimos jest tak ciepło ubrany?
– Jak się nazywa domek Eskimosa?
– Wiecie, jakie zwierzęta mieszkają na biegunie?
6. A teraz trochę się poruszamy.
„Podróż na Grenlandię”- zabawa ruchowa. Na dywanie „gęsto” rozkładamy niepotrzebne kartki, gazety, itp. Dzieci chodzą po dywanie,tak aby nie dotknąć gazet (imitujących kry lodu). Podczas zabawy w rytm tamburyna (lub garnek+łyżka;) chodzenie możemy zmienić na lekki trucht.
„Pingwinek”- zabawa taneczna. Dzieci z rodzicami ustawiają się w kole, dzieci śpiewają znaną im piosenkę i poruszają się wg ustalonych reguł. (Chodzimy jak pingwin, kołysząc się na boki i naśladujemy ruchy zasłyszane w utworze).
7. Pewnie słyszałyście o Neli – małej reporterce? Obejrzyjcie reportaż o dzieciach i kobietach z dłuuuugimi szyjami.
https://vod.tvp.pl/video/nela-mala-reporterka,dalekie-plemiona-birmy,44335978
8. Na koniec kilka kart pracy do wyboru: