6.04.2021- NA WSI/ZWIERZĘTA, KTÓRE ZNAMY- I, II GRUPA

      Możliwość komentowania 6.04.2021- NA WSI/ZWIERZĘTA, KTÓRE ZNAMY- I, II GRUPA została wyłączona

NA WSI/ZWIERZĘTA, KTÓRE ZNAMY

Witajcie kochane przedszkolaki. W tym tygodniu będziemy się uczyć o gospodarstwie.

1.Na wsi- ale takiej starej!

Przyjemnie się to ogląda. Jeżeli wolicie zdobywać wiedzę oglądając – możecie skorzystać na przykład z tej opcji:

Dzieci próbują wskazać różnice i podobieństwa miasta i wsi. Możemy zadać pytania pomocnicze:

  • Jakie domy stoją w mieście, a jakie na wsi?
  • Gdzie jest więcej sklepów?
  • Gdzie jest więcej zieleni?
  • Gdzie są szersze ulice i większy ruch samochodowy?
  • Jakie zwierzęta mieszkają z ludźmi na wsi , a jakie w mieście?

2. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam zagadki i znajdźcie obrazek, który jest ich rozwiązaniem:

1. Jestem różowa, tłusta i kwiczę. kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)

2. Ptak jest ze mnie kolorowy i gulgotać wciąż gotowy. (indyk)

3. Ma skrzydełka dwa, mówi: kwa, kwa, kwa. (kaczuszka)

4. Spotkasz go w stajni albo zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)

5. Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)

6. Za każde jajko, małe i duże, podziękuj, proszę, gdaczącej… (kurze)

7. Jestem biała, jak wąż syczę, tyle razy, że nie zliczę i lubię chodzić gęsiego, czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)

8. Mam na sobie same loczki,futro białe jak obłoczki, a gdy czegoś mi się chce mówię tylko: me, me, me. (owca)

Zastanówcie się, czyj to dom?

 

3.  „Zgadnij, co to zwierzę?”- zagadki słuchowe.

4. Zabawa muzyczno- ruchowa:

5.  Pora na zabawy z użyciem kart o zwierzętach na wsi.

Pierwszy pomysł na zabawę to dopasowywanie cieni do obrazka. Możecie to zrobić w różnej formie. Możecie je porozkładać na podłodze i szukać albo rodzic trzyma obrazki, a cienie leżą na podłodze i mówi: „Co to za zwierzątko? (niech dziecko spróbuje najpierw odpowiedzieć, jeżeli nie zna, to może go trochę pokierujcie zadajcie zagadkę albo zapytaj jaki wydaje odgłos) następnie gdy już wiadomo co to za zwierzę zapytajcie: „Gdzie się podział jego cień?” – znowu daj dziecku trochę czasu. Jeżeli ma problem, podajcie jakieś znaki szczególne, np. rogi, czy zakręcony ogon itp. Możecie też potem zamienić się rolami, co sprzyja rozwojowi mowy, budowaniu zdań.

Można zadanie trochę utrudnić, dodając jeszcze kartonik z nazwą zwierzątka (najpierw przeczytać, potem poszukać obrazka i cienia, i tak do odnalezienia wszystkich).

Możecie też zaproponować im zabawę gdzie mają tylko obrazki i kartoniki z ich nazwami i układają je w odpowiednie miejsce.

Kolejna zabawa to dzielenie wyrazów na sylaby, przeliczanie sylab w wyrazie. Do tej zabawy przydadzą Wam się pomponiki, albo jak nie macie to nakrętki, czy też kulki zrobione z plasteliny albo kuleczki zrobione z waty, czy kartki papieru do zaznaczania ile sylab jest w danym wyrazie i dopasowanie do nich obrazka.

Oczywiście jeżeli wydrukujecie podwójnie karty to możecie zrobić z nich memory, a jeżeli wydrukujecie po kilka razy, możecie układać rytmy, gdzie np. rodzic mówi nazwę zwierzęcia, bądź układa przed nim, a dziecko ma za zadanie ułożyć, potem musi dokończyć rytm samemu, dzięki temu ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową.
Możecie zmieniać, udoskonalać a przede wszystkim dobrze się bawić 🙂

Oto karty do zabaw:

         podpisy pod obrazkami

6. Wykonajcie kartę pracy str. 8

Możecie także lepić zwierzątka z plasteliny:

Dla chętnych do wyboru- narysuj po śladzie:

7. Gimnastyka:

8. Pora na zabawę swobodną i pobyt na dworze 🙂

JAK ZWYKLE CZEKAMY NA WASZE FOTORELACJE.

POZDRAWIAMY

Anna Smolarek, Anna Bugajska, Katarzyna Ratajczyk