14.04.2021- BUDUJEMY RAKIETĘ- I, II GRUPA

      Możliwość komentowania 14.04.2021- BUDUJEMY RAKIETĘ- I, II GRUPA została wyłączona

Witajcie!

Dziś „Budujemy rakietę”

Na początek zapraszam do zabawy przy muzyce:

1.Dzisiaj wybierzemy się w kosmos rakietą.

Czy wiecie jak wygląda rakieta? Ułóżcie puzzle, a się przekonacie.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/227948-kosmiczna-rakieta

Stoi na stacji kosmicznej rakieta,
Ciężka, ogromna, mocna jak atleta,
Cała wibruje, nerwowo się kiwa –
Kosmos ją wzywa.

Firma z Gdyni wystrzeli w kosmos pierwszą polską rakietę

Aby wybrać się w podróż podróż kosmiczną musimy się odpowiednio przygotować, tak jak robi to ASTRONAUTA.
Astronauci zanim wylecą w kosmos, zakładają odpowiednie ubrania. Popatrzcie jak wygląda strój astronauty.

Bardzo dobrze mu się wiedzie,
do pracy rakietą jedzie.
Na podbój kosmosu i planet,
i w galaktyki nieznane. (astronauta)

2. Rozmowa z dzieckiem:

– Kogo nazywamy astronautą?
( człowieka, który odbywa loty kosmiczne w kosmos, bądź się do nich przygotowuje);
– Czym tam podróżuje?
(rakietą, statkiem kosmicznym);
– Jak myślicie, po co astronauci latają w kosmos?
(chcą badać przestrzeń kosmiczną, są ciekawi świata, znajdującego się poza Ziemią, szukają planet na których mogłoby rozwijać się życie, szukają innych zasobów naturalnych, badają, czy istnieją inne formy życia poza naszą planetą);
– Jak jest ubrany, gdy wybiera się w taką podróż?

Kombinezon –  umożliwia bezpieczne wyjście i pracę człowieka w przestrzeni kosmicznej.  Zapewnia możliwość komunikacji oraz odpowiednie zapasy tlenu i wody. Zapewnia również  bezpieczeństwo w zetknięciu z warunkami panującymi w kosmosie – chroni przed wysoką temperaturą, promieniowaniem kosmicznym;
Hełm – wewnątrz hełmu krąży tlen, żeby zapobiec parowaniu ciemnej osłony na twarz;
Plecak – zawiera zapas powietrza do oddychania oraz urządzenia podtrzymujące życie;
Rękawice – są silikonowo-gumowe, dzięki takim rękawicom astronauta może bezpiecznie dotykać różne przedmioty i urządzenia.

3. Pokażcie palcem, które rakiety lecą w tą samą stronę:

 

4. Kosmiczny masażyk. Rodzic czyta i wykonuje masażyk na plecach dziecka, potem możecie zamienić się rolami.

Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka, co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek

5. „Leć rakieto”. Rodzic czyta wiersz „Leć, rakieto!” Marii Terlikowskiej.
W trakcie jego słuchania, dziecko porusza rakietą i wodzi za nią wzrokiem.

Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety.
Leć, rakieto, szybko leć! Gwiazdkę z nieba chcemy mieć!
Leć, rakieto, zawieź nas do dalekich, do dalekich gwiazd!
Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela!
To jest jazda, co się zowie, aż się trochę kręci w głowie! 

6.  „Balonowa rakieta”- eksperyment.

Zamiast żyłki, można użyć zwykłej nitki, a do słomki przymocować rakietę, którą wcześniej wykonało dziecko.

7. „Rakieta”- zabawa przy muzyce:

Obejrzyjcie filmik i pobawcie się razem z dziećmi na nim występującymi:

 

8. Orkiestra astronautów- klaśnij/tupnij:

Rodzic wyklaskuje dowolny rytm.
Dziecko powtarza uderzając papierową kulą o podłogę lub dłoń.

9. Warto obejrzeć:

 

10. Karta pracy:

11. Wykonajcie rakietę kosmiczną wykorzystując rolkę po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym, z butelki.

12. Karty pracy dla chętnych:

13. Zabawy dowolne.

Rodzicu, zachęć dziecko do zbudowania rakiety z klocków.
Zainicjuj zabawę w wysyłanie zabawki w kosmos.

Wspólnie:
– porozmawiajcie o tym, w kogo zamieni się zabawka, która wyruszy rakietą w kosmos (kosmonauta, astronauta),
– co jest astronaucie potrzebne, by mógł lecieć w kosmos?
– odliczajcie przy starcie rakiety ( od 0 – 10 i od 10 – 0 ),
– wymieniajcie planety, jakie mija rakieta w trakcie swojego lotu
– porozmawiajcie o tym, czy dziecko chciałoby kiedyś polecieć w kosmos, na jaką planetę i dlaczego.

UDANEJ ZABAWY!!!

POZDRAWIAMY

Anna Smolarek, Katarzyna Ratajczyk, Anna Bugajska