ZABAWY- II GRUPA- 24.03.2020

      Możliwość komentowania ZABAWY- II GRUPA- 24.03.2020 została wyłączona

Kochani Rodzice!
Zanim wszystko wróci do normy spróbujmy zrobić to, co najlepsze dla naszych dzieci, czyli….bawić się razem! W jaki sposób? Doskonale wiecie! Jako nauczyciele chcemy jedynie nieco ukierunkować te zabawy, by kształcić konkretne umiejętności.

Pomyślcie jak będzie wyglądało Wasze DOMOWE PRZEDSZKOLE. O której godzinie będziecie wykonywać zadania? Byłoby cudownie, gdyby była to stała pora dnia. Urządźcie specjalny kącik do zabawy na ten czas. Ulubiony kocyk w zupełności wystarczy ·; -) Ułóżcie plan dnia dziecka, bo najmłodsi potrzebują rytuałów. Może narysujecie je wspólnie i przykleicie w ważnym miejscu w domu?
GRAMY W JEDNEJ DRUŻYNIE! RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ!

Rytuały – niezbędne w życiu dziecka i… Rodzica

https://www.babyboom.pl/maluszek/wychowanie/rytualy-niezbedne-w-zyciu-dziecka-i-rodzica

Rytuały w świecie dziecka, – dlaczego są tak ważne?

https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,9296ee6.html?fbclid=IwAR1WahbcXHqALaM7jg9KRFE1tdGBBzZkbP0q2MksIfDTeVilaUT6U5MwxUk

SPOTKANIE Z PANIĄ WIOSNĄ:

Dziecko rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem

rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie;

1) Zabawcie się w „Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domku przedmioty w kolorze zielonym- utrwalanie nazw kolorów/nauka kolorów -usprawnianie percepcji wzrokowej.

2) Jeśli dziecko potrafi – policzcie je razem i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny etc.) – zabawa matematyczna- liczenie na konkretach, tworzenie kategorii.

3) Jeśli to możliwe – ubierzcie się na spotkanie z Panią Wiosną na zielono – edukacja społeczna: dziecko wie, że na spotkanie trzeba zadbać o odpowiedni ubiór.

4) Zachęćcie dziecko do narysowania portretu pani Wiosny – dziecko wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem, itp ; jeśli dysponujecie drukarką – możecie wydrukować kolorowankę (zapytajcie dziecko czy ma ochotę kolorować, bo chłopaków niespecjalnie może zainteresować ; -) – usprawnianie ruchów palców i dłoni.

Wiosenne pudełko rozmaitości.

Poszukiwanie skarbów w pudle rozmaitości.

Pudło rozmaitości to prawdziwa uczta dla zmysłów. Do środka wkładamy przeróżne materiały związane z wiosną, mogą to być kawałki trawy, liści, kwiatek, kora z drzewa, piórka itp. Zadaniem malucha jest odgadnięcie, co dotyka i nazwanie.

Zabawy słuchowe

Następnie bawimy się w wyklaskiwanie sylab i ich liczenie. Który wyraz ma najwięcej a który najmniej sylab.

A na koniec zagadka np. Pachnie i rośnie na łące. Potem dziecko zadaje zagadkę rodzicom lub rodzeństwu.

5) Zatańczcie razem do piosenki Majki Jeżowskiej. Piosenka do odsłuchania na oficjalnym kanale Majki https://www.youtube.com/watch?v=2wgSEPqkPAI – zabawa ruchowa z muzyką; dziecko eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną.

Miłej zabawy❤

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

Opowieść ruchowa – Wiosenny spacer.
Inscenizacja według  utworu  W. Badalskiej „Dla kogo piosenka” w wykonaniu nauczycielki (wybór literatury H. Kruk wyd. I)

OPOWIEŚĆ RUCHOWA – WIOSENNY SPACER
Odeszła już zima (machanie rękami na pożegnanie), witamy piękną, słoneczną wiosnę (oklaski). Wszyscy maszerujemy, idziemy do lasu, aby na leśnej polanie szukać strumyka. Nadsłuchujemy śpiewu leśnych ptaków (odgłosy leśnych ptaków), rozglądamy się po lesie – słuchajcie, czy słyszycie, to chyba wiewiórki skaczą z gałęzi na gałąź, zabawimy się w nie (naśladowanie skakania wiewiórek). Maszerujemy dalej. Ciekawa jestem, czy niedźwiedzie obudziła już wiosna. Może uda się nam wypatrzyć niedźwiedzia przez lornetkę (dzieci patrzą przez lornetki). Czy słyszycie, to chyba niedźwiedzie obudziły się ze snu zimowego (marsz z przechylaniem się na boki). Niedźwiedzie powróciły do swoich legowisk, a my idziemy dalej. Dotarliśmy na leśną polanę (O… jest strumyczek). Podejdźmy pomału i ostrożnie blisko strumyka, do którego przychodzą wszystkie zwierzęta napić się wody. Musimy trochę odpocząć. Siadamy przy strumyku, ale ostrożnie, żeby nie zmoczyć nóg.

MASAŻYK RELAKSACYJNY „STRUMYCZEK”
Tu płynie strumyczek, (rysujemy na plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa) faluje, wiruje. (rysujemy na plecach dziecka linię falistą) Tu się srebrzy, tam ginie,(delikatnie drapiemy je po plecach, wsuwamy palce za kołnierz) a tam znowu wypłynie.  (rysujemy na  plecach linię prostą wzdłuż kręgosłupa) Wtem przemknęła wiewiórka, (delikatnie szczypiąc, wędrujemy po plecach na skos dłonią) zaświeciły dwa słoneczka, (zataczamy dłońmi koła na plecach) Spadł drobniutki deszczyk.(leciutko  stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole) Czy cię przeszedł dreszczyk? (niespodziewanie, delikatnie   szczypiemy je w kark).

Autor: mgr Renata Grzymek

Źródło: https://www.przedszkola.edu.pl/

A. Bugajska i Daria Ziejewska