Witamy powracające ptaki 24.03.2020- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Witamy powracające ptaki 24.03.2020- gr. III i IV została wyłączona

Witajcie kochani 24 marca, za oknami piękna słoneczna pogoda, zielenią się krzewy, rozkwitają pierwsze wiosenne kwiaty, a ptaki swym śpiewem zachęcają nas do zaczerpnięcia świeżego powietrza. Dziś proponujemy wam zabawy związane z powracającymi na wiosnę ptakami. Zachęcamy również do zabawy w małych ornitologów. Jeśli macie taką możliwość wyjdźcie
na swoje podwórka, rozejrzyjcie się i sfotografujcie ptaki odwiedzające wasze okolice. Czekamy
na wasze fotorelacje i gorąco ściskamy :).

Zadania na dziś:

  1. Wiosna idzie

(E. Szelburg-Zarembina)

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!

(żródło: Plac Zabaw, WSiP, trzylatek)

Pytania do wiersza:

  • Jakie ptaki występowały w wierszu?
  • Co robiły ptaki?
  • O czym mówiły?
  • Następnie pokazujemy ilustracje ptaków ( źródło: https://slideplayer.pl/slide/836314/ ), rozmawiamy z dziećmi na temat ich wyglądu i wyjaśniamy, że są to ptaki które powracają do nas na wiosnę z ciepłych krajów.

2. „Ptasie odgłosy”– zabawa słuchowa . Dzieci słuchają uważnie nagrania głosów ptasich. Nazwę ptaka mogą powiedzieć sylabizując. Głównym celem jest dopasowanie dźwięku do fotografii ptaka.  (źródło: Chomikuj.pl)

3.  „Wywiad z bocianem”-  krótka bajeczka edukacyjna.

4.”W  bocianim gnieździe” –  układanie historyjki obrazkowej i  rozmowa na jej temat po uprzednim zdobyciu informacji z filmu i ilustracji przedstawiającej bociana. (Źródło: BLIŻEJ PRZEDSZKOLA 2.197/2018)

Rodzic pokazuje pierwszą ilustrację. Dziecko próbuje ustalić, co wydarzy się dalej. Układa ilustracje zgodnie z chronologią starając się opowiedzieć przebieg zdarzeń, zwracając uwagę na szczegóły zawarte na ilustracjach.  Po ułożeniu historyjki rozmawiamy z dzieckiem:

  • Jak wygląda bocianie gniazdo?
  • Z czego jest zbudowane?
  • Gdzie bociany zakładają swoje gniazda?
  • Jakiego koloru pióra ma bocian?
  • Jak wygląda?
  • Jak wyglądają bocianie pisklęta?
  • Jak się zachowują?
  • Czterolatkom proponujemy dodatkową kartę pracy umieszczoną
    w załącznikach.

5. Praca plastyczna „Bocian”- do wykonania pracy będą potrzebne koła o wymiarach:

  • 5 małych kół o promieniu 3 cm (3 białe i 2 czarne)
  • 1 duże koło o promieniu 6 cm
  • reszta materiałów  widoczna na pierwszym zdjęciu

Joanna Szcześniak, Justyna Jaśkiewicz, Beata Kukieła