Grupa III i IV
Dzień dobry. Serdecznie się z Wami witamy i do wspólnej zabawy zapraszamy.
- Na dobry początek przypomnijmy sobie piosenkę „Kłótnia wielkanocna.” Prosiłyśmy Was
w ubiegłym tygodniu abyście próbowali się jej nauczyć (tekst zamieściłyśmy w piątek 02.04.) w piosence występuje kurczątko, baranek i zajączek. Słuchając tej piosenki teraz wstańcie
i w rytm piosenki naśladujcie ruchem jak porusza się kurczątko (macha skrzydełkami), jak chodzi baranek (na czterech nogach), jak skacze zajączek.
2. Usiądźcie teraz wygodnie i obejrzyjcie film edukacyjny: „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym”.
Pytania do filmu:
- Jakie zwierzęta poznaliście na filmie?
- Które z poznanych zwierząt mieszka w stajni?
- Co nam daje kura?
- Od kogo mamy mleko?
- Które zwierzę ma ryjek?
- Gdzie mieszkają pszczoły”
- Czy zwierzęta są potrzebne człowiekowi? Jeżeli tak, to dlaczego?
3. „Co słychać na wsi?”
„Co słychać na wsi?”
Wanda Chotomska
Co słychać? – zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle – kle!
Na stawie: – Kwa – kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!
– Ko – ko – ko – ko – ko! – w kurniku.
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: – Miau…
A co słychać w domu,
Nie powiem nikomu!
Wykorzystując wierszyk proponujemy teraz zabawę w zgadywanki. Rodzic wymienia nazwę zwierzątka (takiego, które pojawiło się w wierszyku), a dziecko naśladuje jego głos, później rodzic naśladuje głos, a dziecko odgaduje jakie to zwierzę.
4. Poznaliśmy dzisiaj zwierzęta z gospodarstwa. Zobaczcie jak zapisuje się ich nazwy wielkimi
i małymi literami, podzielcie wyrazy na sylaby, porównajcie, które nazwy zaczynają się taką samą literą, niech rodzic pokazując kolejno nazwie wszystkie litery w wyrazie. Po zapoznaniu
z wszystkimi wyrazami możemy zadać dziecku zagadki – „co powiedziałem?” – rodzic wymienia głoski np. k – o – z – a, dziecko słuchając odgaduje nazwę:
KROWA krowa
KOŃ koń
OWCA owca
KOZA koza
KURA kura
ŚWINIA świnia
Źródło obrazków: pixabay
5. W poniższym zadaniu poznacie jeszcze więcej nazw zwierząt i liter. Patrzcie i słuchajcie uważnie:
6. Zapewne znacie wszyscy piosenkę „Wlazł kotek na płotek” spróbujcie ją teraz zaśpiewać głosem zwierząt. Zamiast wypowiadać słowa piosenki używajcie wyrazów dźwiękonaśladowczych: hau, miau, ko, kwi, me, itd
Wlazł kotek na płotek
i mruga,
ładna to piosenka,
nie długa.
Nie długa, nie krótka,
lecz w sam raz,
zaśpiewaj koteczku,
jeszcze raz.
7. Pokolorujcie teraz koguta wg kodu (rodzic na wydrukowanej karcie zaznacza każdą cyfrę pod obrazkiem odpowiednim kolorem zgodnie z opisem, dziecko samo odszukuje cyfry na obrazku i używa odpowiedniej kredki).
Źródło: https://www.e-kolorowanki.eu/
Zróbcie kurkę korzystając z poniższych sugestii. Pochwalcie się efektami swojej pracy.
Źródło: google.com
Jeżeli pogoda pozwoli wybierzcie się na spacer. Może spotkacie jakieś zwierzątko. Zróbcie zdjęcie i przyślijcie do nas. Życzymy wam miłego dnia i zapraszamy na jutrzejsze spotkanie.
Beata Kukieła, Joanna Szcześniak