Ryby w akwarium- 18.11.2021

      Możliwość komentowania Ryby w akwarium- 18.11.2021 została wyłączona

Temat dnia: Ryby w akwarium.

  1. Przywitajmy się dziś gimnastyką przy piosence:

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

2. Słuchanie wiersza „Akwarium Ani” Ewy Stadtmüller.

Czy to szklane pudełeczko…to akwarium?
Tak córeczko!
I kupimy rybki złote?
Jakie tylko masz ochotę!
To ja chciałabym welonki
z ogonkami jak zasłonki!
No i jeszcze te tygrysie…
To skalary zdaje mi się…
I roślinki – tatku miły,
żeby rybki się cieszyły.
To na pewno ich marzenie
Czy coś jeszcze?
Tak! Jedzenie!
Będę co dzień je karmiła.
A szybki będziesz czyściła?
Sama nie dam sobie rady.
Kup mi proszę glonojady!

3. Rozmowa kierowana na temat utworu:
– O czym jest wiersz?
– Jak nazywa się szklane pudełeczko?
– Jakie rybki chciała mieć Ania?
– Co do akwarium powinna kupić Ania?
– Kto będzie czyścił szybki w akwarium?

4.„Rybka” – zabawa przy wierszu. 
Złóż dłonie udając rybę i powtarzaj tekst:

Jedna głodna rybka mała
po akwarium wciąż pływała
aż robaczka w nim ujrzała
i zrobiła mniam.

Na słowa „i zrobiła mniam” otwórz dłonie jak ryba pyszczek i chwyć „jedzenie”.

5. Bawcie się wesoło przy muzyce ,,Baby Shrak Dance:

6. Zabawa zręcznościowa w łowienie rybek.

7. ,,Rybki”-zabawa oddechowa.

Dziecko ma przygotowaną w kubku wodę i słomkę. Wdycha nosem powietrze i wydycha do słomki ustami robiąc bąbelki.

8. Zakładamy akwarium” – wyjaśnienie pojęcia akwarium, obejrzenie filmiku: pt:„Ja założyć akwarium”, zapoznanie z wyposażeniem akwarium, rozmowa na temat, czego potrzebujemy, omówienie zasad opieki nad rybkami.

9. „W morskiej głębinie” – wzbogacenie wiedzy na temat podwodnego życia, rozwijanie słownictwa, nazywanie zwierząt występujących w słonych wodach. I tutaj zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku pt: ,,Podwodny świat zwierząt’’

10.,,Czy znasz kształty zwierząt morskich? Tutaj pomoże świetny filmik.

Ciekawe czy rozpoznasz kształty?  – WIELORYB, DELFIN, REKIN, OŚMIORNICA, MEDUZA, KRAB,KONIK MORSKI.

POWODZENIA

11.Zabawy matematyczne „Mieszkańcy akwarium”.

Dwa akwaria: wykorzystajcie rybki oraz akwarium z plików do pobrania. Wydrukujcie lub narysujcie drugie akwarium. W jednym akwarium ułóż kilka rybek, w drugim: tyle samo, o jedną (dwie, trzy) rybki mniej/ więcej. Możesz też w jednym akwarium położyć cyfrę (dla tych, co dobrze sobie radzą już bez kropek) a w drugim odpowiednią ilość rybek.

Rybki można również wykorzystać do układania rytmów (pokolorujcie wcześniej rybki) np. żółta rybka, zielona rybka, żółta itd.., zielona, zielona, czerwona, zielona, zielona, czerwona… itd.

Można pobawić się w łowienie rybek. Potrzebny będzie kij, jako wędka, do kija dowiązujemy sznurek na końcu  którego przyczepiamy magnes. Rybki muszą mieć spinacz biurowy przyklejony. Zróbcie łowienie  na czas, kto w tym samym czasie złowi więcej rybek.

Dla spragnionych rywalizacji proponujemy logopedyczne wyścigi. Każdy gracz ma jedną słomkę do napojów. Na stole rozkładamy wszystkie rybki. Zadaniem graczy jest przeniesienie jak największej ilości rybek do swojego akwarium zasysając rybki słomką ( ręce koniecznie za plecami!) Na koniec gracze przeliczają swoje rybki i porównują ich ilości.

12. Praca plastyczna: Rybki z łapek. Pełen opis pod linkiem:

https://dzieciakiwdomu.pl/2016/09/rybki-kukielki-z-piankowych-lapek-praca-kreatywna-dla-dzieci.html

Nie zapomnijcie przesłać zdjęć uwzględniających wykorzystanie naszych propozycji 🙂

13. Posłuchajcie bajki:

Życzymy miłego dnia i zachęcamy do zabaw na świeżym powietrzu.

 

Bardzo dziękujmy Dzieciom za zaangażowanie w wykonywane zadania. Rodzicom za wspólną troskę o edukację dziecka.

Anna Smolarek, Anna Bugajska