„Poznajemy wiarę we własne siły”- 12.04.2021r., gr. III i IV

      Możliwość komentowania „Poznajemy wiarę we własne siły”- 12.04.2021r., gr. III i IV została wyłączona

Witamy grupę III i IV w poniedziałek 12 kwietnia

1. Na dobry początek proponujemy zabawę „Pingwin” – znacie ją z przedszkola.

„Taniec pingwina”- Mp3

Och jak przyjemnie i jak wesoło, ( ręce na biodrach, rytmicznie maszerujemy)
w pingwina bawić się, się, się (na słowa: się, się, się – trzy podskoki)
Raz nóżką w prawo, raz nóżką w lewo (prawa noga do boku, lewa noga do boku)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy ( skok do przodu, skok do tyłu, trzy podskoki w miejscu)

2. Posłuchajcie teraz Legendy o Smoku Wawelskim.

Pytania po zapoznaniu z legendą:

  • Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w Krakowie?
  • W jaki sposób Skuba zgładził potwora?
  • Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan?

W Krakowie pod Wawelem legendarny smok ma swój pomnik

Źródło: http://www.odkryjmalopolske.pl/

3. Zabawa ruchowa „Smok do pieczary” – proponujemy dziecku, żeby spróbowało naśladować groźnego smoka (ociężałe poruszanie się, groźna mina, smocze jęki). Na hasło:
smoku do pieczary! dorosły się odwraca , a dziecko chowa się, dorosły go szuka. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie – zapytajmy dziecko, czego nie lubi robić
z braku wiary w siebie, dlaczego w niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i coś zrobić jakie uczucia temu towarzyszą (obawa, że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową
lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje). Starajmy się wytłumaczyć dziecku, że każdy ma prawo do pomyłek i niepowodzenia, że warto pokonywać wstyd i nieśmiałość i próbować
bo w taki sposób się uczymy. Należy uczulić dziecko, że nie powinniśmy się naśmiewać
z niepowodzeń innych bo oni tak samo jak my mają swoje lęki i obawy, lepiej okazać zrozumienie i pocieszyć – „następnym razem będzie lepiej”.

5. Skuba, który pokonał smoka był szewcem – szył i naprawiał buty.

Źródło: https://www.slideshare.net/

Dzisiaj bardzo rzadko, lub wcale nie chodzimy po buty do szewca tylko kupujemy je w sklepie. Mamy różne rodzaje butów. Patrząc na obrazki:

  • postaraj się nazwać wszystkie buty i podzielić nazwy na sylaby
  • wskaż buty na lato i na zimę
  • powiedz, które są dla mężczyzn, które dla kobiet, a które dla dzieci
  • które buty pasują na plażę, a które na deszcz?

Źródło obrazków: pixabay

6. Poćwicz teraz swoje bystre oczko i poszukaj, butów do pary:

 

Teraz spróbuj samodzielnie narysować, namalować lub ulepić z plasteliny najgroźniejszego smoka. Pochwal się jak Ci się udało przysyłając nam zdjęcie i zmykaj na dwór. Jutro znowu się spotykamy.

Beata Kukieła, Justyna Jaśkiewicz, Joanna Szcześniak