„Podajmy sobie ręce” w gr. I – 20.05.20

      Możliwość komentowania „Podajmy sobie ręce” w gr. I – 20.05.20 została wyłączona

Wszyscy są, witam Was, zaczynamy – już czas!

Jestem ja, jesteś Ty. raz, dwa, trzy!

1. Przypomnijmy sobie piosenkę „Podajmy sobie ręce”:

2. Porozmawiajmy na temat tego utworu:

−  Kto ma podać sobie ręce w zabawie i w piosence?

−  O kim jest ta piosenka?

−  Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?

−  Czy wszystkie dzieci żyją w takich warunkach jak Wy?

−  Co chcielibyście zrobić, żeby dzieci na całym świecie były szczęśliwe?

3. Przyjrzyjcie się zdjęciom dzieci z całego świata. Zobaczcie, jakie kolorową skórę i ubrania mają te dzieci. Są od nas inne, a jednak podobne? Czy to możliwe?

(Rodzice, pomóżcie dzieciom nazwać kontynent, z którego pochodzi dane dziecko, na dole zdjęcia jest podpowiedź;-)

4. A teraz spróbujcie dopasować mieszkańców do ich domów.

Domy są różne

5. Poczytaj mi, mamo, tato… opowiadanie o Eskimosku.

Powiedzcie:

– Z kim zaprzyjaźnił się Eskimos Eniku?
– Kto jest największym wrogiem foki (z opowiadania)?
– Dlaczego Eskimos jest tak ciepło ubrany?
– Jak się nazywa domek Eskimosa?
– Wiecie, jakie zwierzęta mieszkają na biegunie?

6. A teraz trochę się poruszamy.

„Podróż na Grenlandię”- zabawa ruchowa. Na dywanie „gęsto” rozkładamy niepotrzebne kartki, gazety, itp. Dzieci chodzą po dywanie,tak aby nie dotknąć gazet (imitujących kry lodu). Podczas zabawy w rytm tamburyna (lub garnek+łyżka;) chodzenie możemy zmienić na lekki trucht.
„Pingwinek”- zabawa taneczna. Dzieci z rodzicami ustawiają się w kole, dzieci śpiewają znaną im piosenkę i poruszają się wg ustalonych reguł. (Chodzimy jak pingwin, kołysząc się na boki i naśladujemy ruchy zasłyszane w utworze).

7. Pewnie słyszałyście o Neli – małej reporterce? Obejrzyjcie reportaż o dzieciach i kobietach z dłuuuugimi szyjami.

https://vod.tvp.pl/video/nela-mala-reporterka,dalekie-plemiona-birmy,44335978

8. Na koniec kilka kart pracy do wyboru:

Do jutra, dzieciaki!!!
K. Ratajczyk & A. Bugajska