POCZTA- 5.11.2020- II GRUPA

      Możliwość komentowania POCZTA- 5.11.2020- II GRUPA została wyłączona

WITAJCIE KOCHANI!

Mamy już czwartek. Mam nadzieję, iż spotkamy się w poniedziałek w przedszkolu 🙂

  1. Wysłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica:

„Poczta”

Autor: Bożena Forma

Dzisiaj zwiedzamy pocztę z panią,
grzecznie parami idziemy za nią.
Jesteśmy na miejscu, wchodzimy
dużymi drzwiami, nikogo nie potrącamy.

O! Jak tu pięknie! Wszystko oszklone,
popatrzmy w jedną i drugą stronę.
Szklane okienka wszędzie przed nami
z każdego miła uśmiecha się pani.

Ludzie blankiety w dłoniach trzymają
pieniądze wpłacają i wypłacają.
I wysyłają listy i paczki
starannie kleją pocztowe znaczki.

Z boku kabiny z telefonami
nie ma problemu z połączeniami.
Gdy włożysz kartę, wrzucisz żetony,
spokojnie dzwonisz hen w świata strony.

Ład i porządek wszędzie panuje
każdy wzorowo się zachowuje.

Źródło: rokwprzedszkolu.pl

2. Rozmowa na temat roli urzędu pocztowego– obejrzycie film edukacyjny.  Jak wygląda praca pracowników poczty?

3. Posłuchajcie historii o znaczkach pocztowych:

https://player.polskieradio.pl/kolejka

4.Przypomnijmy sobie nazwy figur:

5. Jeśli macie możliwość wydrukowania, można skorzystać z darmowego generatora puzzli  „Listonosz Pat” 🙂

https://www.activities.websincloud.com/puzzles/jigsaw/postmanpat/22.html

6. Zabawa ruchowo- ortofoniczna  „Listonosz”: Spacer po domu. Na hasło „jedzie listonosz” dzieci zatrzymajcie się i wypowiedzcie zdanie: „Już listonosz jedzie tru tru tru na rowerze”.

5. Listy i skrzynki- zabawa dydaktyczna z figurami:

Do przeprowadzenia zabawy potrzebne Wam będą:
12  kopert ze znaczkami , na których umieszczone są figury; (mogą to być zwykłe kartki z
narysowanymi figurami)
– Wykonajcie skrzynki na listy, zrobione z czerwonego brystolu i np.: szarej tekturki z figurami
 (na brystolu wycinamy „okienko”, po czym brystol i tekturkę sklejamy u dołu i po bokach);
wycięte figury: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt.
Dopasujcie ilustracje figur do poszczególnych skrzynek.
Następnie, nazwijcie figury zarówno na skrzynkach i obrazkach.
Sprawdźcie, czy listy zostały wrzucone do odpowiednich skrzynek. Raz jeszcze powtarzamy
nazwy figur, w celu ich utrwalenia. Poniżej, znajdziecie materiały, które możecie wykorzystać
podczas tworzenia pomocy do owej zabawy.
Nadszedł czas na zabawę swobodną 🙂
Udanej zabawy i mile spędzonego czasu!
Anna Smolarek, Anna Bugajska