Maszyna rolnicza…16.04.2020 r- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Maszyna rolnicza…16.04.2020 r- gr. III i IV została wyłączona

Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was

Ręce w górę, mały skok, teraz w górę hop, hop, hop!

Dzień dobry w czwartek 16 kwietnia.

Naszym hasłem przewodnim na dziś jest:

(źródło: https://bambooleo.pl/traktor-new-holland-82000)

TRAKTOR

  • Spróbujcie wyraźnie jak umiecie powiedzieć: TRAKTOR, a teraz powtórzyć jeszcze raz dzieląc na sylaby i klaszcząc: TRAK – TOR – ile razy klaskaliście ? – 2 razy, bo wyraz traktor ma dwie sylaby.
  • Przyjrzyjcie się uważnie wyrazowi TRAKTOR i spróbujcie go odszukać pomiędzy innymi wyrazami:

TRAKTOR        POLE         KOMBAJN        ŻYTO

ROLNIK          TRAKTOR          PŁUG

TRAKTOR           OWIES                       TRAKTOR

Jeżeli udało Wam się odszukać 4 wyrazy to brawo – macie bystre oczka.

  • A kto do wykonywania swojej pracy używa traktora ? – oczywiście rolnik. Posłuchajcie teraz piosenki „Olek i traktorek”

Jakie prace z pomocą traktora wykonał Olek? Traktor to bardzo ważny pomocnik rolnika. W zestawieniu z odpowiednimi maszynami może orać, bronować, siać, przewozić różne towary.

  • Jaką maszynę ciągnie traktor na zdjęciu? – ciągnie pług, którym orze pole
  • Posłuchajcie teraz wierszyka, a może uda wam się go zapamiętać?

 Traktor

Cezary Piotr Tarkowski

Stoi traktor na podwórzu,

Zabłocony cały w kurzu.

Latem pełni ważną rolę,

Bo wyjeżdża często w pole,

Ciągnie, orze i bronuje

Bardzo ciężko tam pracuje.

(źródło: WSiP Plac Zabaw)

  • Jakie odgłosy wydaje traktor? Spróbujcie naśladować : pach, pach, pach; ter, ter, ter;
  • A teraz pokażcie jak traktor jedzie – dziecko porusza się w rytm wypowiadanych przez siebie odgłosów traktora, naśladuje trzymanie kierownicy.
  • Popatrz na obrazek. Czy umiesz nazwać figury, z których zrobiony jest traktor? Czy oba koła są tej samej wielkości? Na obrazku widać dwa koła, a ile kół ma prawdziwy traktor?

(źródło: http://pani-mrowka.blogspot.com/)

  • A może uda ci się wspólnie z rodzicami policzyć ile jakich figur ukryło się na tym obrazku? (w tej zabawie dziecko ćwiczy spostrzegawczość wzrokową)

(Źródło: https://www.smerfowa-kraina.)

  • Który z pojazdów poniżej to traktor? Spróbuj narysować drogi wszystkich pojazdów.

(Źródło: https://www.ambelucja.pl/)

  • A teraz możecie jeszcze poćwiczyć swój języczek, żeby ładnie mówić

(Źródło: https://domologo.pl/)

  • I jeszcze zabawa w rymowanki – rodzic czyta dziecko mówi co jest na obrazku.

(Źródło: https://www.nauczycielskiezacisze.pl/)

 

  • Jeżeli rodzice mają możliwość wydrukować kartę pracy to zróbcie z poniższego obrazka puzzle (pociąć obrazek na 4 równe części) aby dziecko mogło układać. Jeżeli nie ma takiej możliwości można zrobić puzzle z dowolnego obrazka, pocztówki itp.

\\

(Źródło: http://www.kleurplaten.nl/)

Dziękujemy Wam za spędzony dzisiaj z nami czas. Zapraszamy na jutro. Pochwalcie nam się zdjęciami z Waszych aktywności.

Justyna Jaśkiewicz, Beata Kukieła,  Joanna Szcześniak