Jaka dziś pogoda? 18.06.2020r.- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Jaka dziś pogoda? 18.06.2020r.- gr. III i IV została wyłączona

Witajcie kochani w czwartek 18 czerwca 🙂

Przez ostatnie dni poznaliśmy kolory lata, zjawisko burzy i tęczy a dziś
zgłębimy wiedzę na temat  pozostałych zjawisk przyrodniczych i dowiemy się co to takiego pogoda.

1. Powitanka -rymowanka” –  Dzieci i rodzic stoją w parach naprzeciwko siebie.

Podaj mi rękę, podaj mi drugą, (podają sobie ręce)
w kółku obróćmy się, (obracają się)
skoczmy wysoko, (Jeden raz podskakują na obu nogach, trzymając się za ręce)
klaśnijmy w dłonie, (wyprostowane dłonie trzymają na wysokości twarz)
tak przywitajmy się. (i delikatnie uderzają nimi o dłonie rodzica/dziecka stojącego naprzeciwko
w
rytmie wypowiadanych słów)

2. „TRUSKAWKA”- poproście rodziców o przeczytanie wiersza i spróbujcie odpowiedzieć
na pytania dotyczące jego treści.

„Truskawka”
D. Strzemińska – Więckawiak

Przyjrzyj się dobrze truskawce,
Która rośnie na rabatce.
Jest czerwona i dojrzała,
W pestkach jest maleńkich cała.
Ma poziomkę w swej rodzinie,
I ze smaku w świecie, słynie
Latem są truskawek zbiory-
Możesz robić z nich przetwory-
Soki, konfitury,dżemy,
Delikatne musy, kremy.
Myj owoce zanim zjesz,
I się zdrowiem swoim ciesz.
W smaku swoim są wprost wyśmienite –
Oczywiście te umyte.

(żródło: Plac Zabaw, WSiP)

Rozmowa w oparciu o treść wiersza:

  • O jakim owocu była mowa wierszu?
  • Jakiego koloru jest truskawka?
  • Czego dowiedzieliście się o truskawce?

TRUSKAWKI

  • Jaki owoc ma w swojej rodzinie truskawka?

POZIOMKA

  • Co należy zrobić z owocami przed zjedzeniem?
  • Dlaczego należy myć owoce?
  • Dlaczego powinno się jeść owoce?
  • Wymieńcie owoce które mają czerwony kolor.
  • Po obejrzeniu truskawki i poziomki spróbujcie znaleźć różnice i podobieństwa.

(źródło obrazków: pixabay.com)

Truskawki, poziomki i inne owoce potrzebują odpowiednich temperatur aby dojrzały i miały przepiękny kolor i smak dlatego dziś porozmawiamy również o POGODZIE.

3. „Co to jest pogoda?”- obejrzyjcie, krótką bajeczkę.

4.”Zjawiska atmosferyczne”– obejrzyjcie prezentację, która przedstawia zjawiska atmosferyczne występujące w przyrodzie.  Poproście rodziców o odczytanie tekstu.

5. „Jaka jest pogoda?”- naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli. Poniżej znajdują się symbole zjawisk atmosferycznych, nazwijcie je, a rodzic powie Wam w jaki sposób będziecie się poruszać podczas pokazania odpowiedniego symbolu.

Słoneczna pogoda- słońce (swobodny bieg)
Wir powietrza – wiatr ( stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)
Słońce za chmurami- zachmurzenie (powolny chód)
Chmura z kroplami-  opady deszczu (marsz z daszkiem z rąk nad głową)
Chmura ze śnieżynkami- opady śniegu ( rzucanie się śnieżkami)
Chmura z błyskawicą- burza (kucnięcie, objęcie rękoma kolan)

6.” Pogodowe zagadki dla przedszkolnej gromadki”-  poniżej umieszczamy podpowiedzi
w formie obrazków.

7. „Kalendarz pogody”-  Poznaliśmy wszystkie zjawiska pogodowe występujące w przyrodzie. Teraz chciałybyśmy abyście założyli w domu kalendarz pogody i tak jak w przedszkolu zaznaczali w nim jaka pogoda będzie towarzyszyła nam od przyszłego tygodnia czyli od poniedziałku do niedzieli. Do stworzenia takiego kalendarza potrzebujemy symboli pogody oraz kalendarza, który będziemy wypełniać. Poproście rodziców aby pomogli wypełnić Wam gotowy kalendarz (materiały w załączniku) bądź stworzyć własny. Kalendarz podzielony jest na siedem dni i w każdym dniu zaznaczamy pogodę wklejając odpowiednie obrazki. Najlepiej zróbcie to przed snem- zaznaczcie jaka była pogoda danego dnia np. słońce- temperatura wysoka- zachmurzenie.
Gdy już zapełnicie cały kalendarz pochwalcie się nim i przyślijcie nam zdjęcia. Powodzenia!

8. „Dojrzała truskawka i wiśnia”- praca plastyczno – techniczna. Spróbujcie wykonać truskawkę  bądź wisienkę według instrukcji pokazanej w filmikach.
3- latki mogą alternatywnie wykonać pracę z Wyprawki nr 42.

Życzymy Wam miłego dnia 🙂

Joanna Szcześniak, Justyna Jaśkiewicz, Beata Kukieła