II GRUPA- 1.04.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 1.04.2020 została wyłączona

Kochane aktorki i aktorzy! Spisaliście się na medal! Wielkie brawa! Jestem po prostu zachwycona 🙂
Zadań na dziś nie ma. Brak. Zero.

Jak to nie ma?! Nieeee, żartowałam. Dziś jest prima aprilis, więc zrobiłam sobie małą próbę w nabieraniu 😉
PROPOZYCJE NA DZIŚ :

1) Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu. Rozruszajcie śmiechem Wasze buzie. Wyobraźcie sobie jak mógłby brzmieć śmiech: konia/myszki/świnki/kurczaczka i spróbujcie śmiać się jak wymienione zwierzątka.

2) Zamieńcie się rolami z mamusią/tatusiem. Przez dziesięć minutek rodzice zachowują się jak dzieci, a dzieci jak rodzice 🙂 Przy okazji przypomnijcie sobie jak nazywają się dzieci wiejskich zwierzątek
(można wykorzystać wiersz Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa- łaciate cielątko
Koza- rogate koźlątko
Owca- kudłate jagniątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Gąska- puchate gąsiątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko
Koza- rogate koźlątko
Owca- kudłate jagniątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Gąska- puchate gąsiątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę- łaciate cielątko
Kozę- rogate koźlątko
Owcę- kudłate jagniątko
Świnkę- różowe prosiątko
Kurkę- pierzaste kurczątko
Gąskę- puchate gąsiątko
Kaczkę- płetwiaste kaczątko
Znalazło mamę każde dzieciątko!

http://www.edukacja.edux.pl/p-16346-my-tez-mamy-swoje-mamy-…

3) Wyjdź na chwilkę ze swojego pokoju/salonu/kuchni. Mama/tatuś zrobi małego psikusa i zmieni położenie kilku przedmiotów. Ciekawe czy uda Ci się je wskazać i odłożyć na miejsce.

 

Anna Smolarek, Edyta Gagracz

 

Zapraszamy do rymowania na podstawie wiersza, miłej zabawy:

 „Rymy w zagrodzie”

Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach).

Raz na grzędzie bura kurka

nastroszyła swoje…( piórka)*

Inna kurka głośno (gdacze)*

Żółta kaczka pięknie…(kwacze).*

Baran po swojemu beczy,

koza w kozie z żalem…(meczy).*

Gniady konik w stajni hula,

pszczółki lecą wprost do…(ula).*

traktor w polu głośno huczy,

a na łące krówka…( muczy)*

gdy wróbelki nam ćwierkają,

dzieci rymy…( dobierają).*

Przypominamy sobie jak należy dbać o porządek wokół siebie i dlaczego to jest takie ważne. Pamiętacie na pewno kto „zjada śmieci”. Segregacja jest potrzebna aby nasze planeta miała się jak najlepiej i aby nam dobrze się żyło w czystym otoczeniu. Posłuchajcie, jak można pomagać, aby kosze na śmieci…

Przy sprzątaniu można sobie nucić tę piosenkę. Zachęcam Was i ja do pomocy Rodzicom, to świetna zabawa :

A. Bugajska i D. Ziejewska