II GRUPA- 07.05.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 07.05.2020 została wyłączona

Dzień dobry, dzień dobry:) Dziś „Malowanie muzyki”.

1. Ćwiczenia językowe.

Rodzic nazywa instrumenty przedstawione na zdjęciach, a dziecko próbuje nazwać muzy-ków, którzy na nich grają.

Np. flet – flecista,

skrzypce – skrzypek,

klarnet – klarnecista,

gitara– gitarzysta,

pianino – pianista…

2. Wysłuchajcie wiersza T. Fiutowskiej Żabki.

Przed groźnym boćkiem                                           Bociek nad nią stoi,

cztery żabki małe                                                       już otwiera dziób,

do stawu skakały.                                                      a ona do wody chlup!

Pierwsza hyc!                                                          Ona – myk,

Druga – hyc!                                                              ona – bryk,

Trzecia – hyc!                                                             bociek nie ma nic!

A ta czwarta – nic.

Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?

4. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

Naśladujcie głosy żab – głośno, cicho, w zależności od tego, jak trzyma rękę rodzic. Gdy podniesie ją do góry – dzieci mówią głośno: rege, rege, kum, kum, a gdy ją opuści – mówią cicho.

5. Wysłuchaj piosenki:

Naśladujcie ruchy żabek i bociana (skakanie i rechotanie żab, skradanie się bociana, ucieczka żabek, odejście bociana, zasypianie bociana na jednej nodze, rozglądanie się żabek, czy w pobliżu nie ma bociana).

6. Namalujcie farbami żabę lub bociana:)

7. Utrwalcie piosenkę „Śpiewaj tak jak on” i wykonajcie Kartę pracy, cz. 2, s. 36

Łączenie liniami zdjęć instrumentów ze zdjęciami, na których są ich powiększone fragmenty.

8.  Połóżcie się wygodnie na dywanie i spróbujcie nazwać dźwięki dochodzące z otoczenia:

9. Pobawcie się z rodzicami:)

10. Wysłuchajcie piosenki o nutkach i wykonajcie kartę pracy z kodowania:

11. KILKA KART PRACY DO WYBORU:

 

Z naszej „garści pomysłów” wybierzcie sobie zawsze to, co Wam się najbardziej podoba.

Miłej zabawy.

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

 

ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWE

1. Tańczę jak…
Najpierw przygotujemy sobie rekwizyty np: talerz, wodę w kubku, grzebień lub szczotkę do włosów. Tańczymy dowolnie przy muzyce. Kiedy muzyka milknie dajemy polecenia do wykonania np.
– Jesteś kelnerem, więc proszę talerz położyć na dłoni i tańczymy z talerzem.
– Zamieniamy się w malarza, kubek z wodą w rękę i tańczymy dalej.
– A teraz przemiana w fryzjera, więc grzebień na głowie i tańczymy. Podczas tańca staramy się żeby nic nam nie spadło ani się nie rozlało.

2. Muzyczna loteryjka
Taniec dowolny w rytm muzyki. Prowadzący co jakiś czas wyłącza muzykę, a dziecko wyciąga z pojemnika los i odczytuje polecenie, według którego dziecko tańczy po ponownym włączeniu muzyki np.
– tańczymy jak samoloty
– tańczymy machając „skrzydełkami”
– tańczymy trzymając się za kolana
– tańczymy klaszcząc nad głową
– tańczymy na jednej nodze
– tańczymy na palcach itp.

3. Dotknij
Na podłodze rozkładamy coś drewnianego, plastikowego, szklanego, papierowego, mokrego, miękkiego( mogą to być klocki, miski, zabawki itp.) Dziecko chodzi swobodnie przy dowolnej muzyce. Prowadzący daje hasła np ,,drewno’’, plastik, itd. Dziecko musi stanąć przy przedmiocie, który jest wykonany z danego tworzywa. Polecenia dajemy w tempie, dostosowanym do tempa dziecka.

Zachęcamy, aby poćwiczyć swoje tempo, sprawność, orientację no i oczywiście super się przy tym bawić.

4.Masażyki w takt muzyki

Zabawa rozluźnia, wycisza. Przygotuj koc, różne piłki (małe, duże, lekkie, nieco cięższe, z kolcami). Dziecko leży na kocu, na brzuszku, zadbaj by było mu ciepło i wygodnie. Dorosły masuje plecy, nogi, ręce dziecka, w takt muzyki. Podczas masażu różnicuj dotyk np. oklepywanie, pocieranie, ugniatanie oraz różną siłę docisku. Do masażu możesz wykorzystać różne piłki, w ten sposób maluch doświadczy różnorodnych doznań dotykowych

5.Dziecięce instrumenty

Spróbujcie z maluchem stworzyć waszą własną orkiestrę. Zabawa rozwija wyobraźnię, motorykę rączek, percepcję słuchową.
Perkusja- kilka garnków, patelni, drewnianych łyżek i perkusja gotowa.

Kolorowa perkusja dla starszych dzieci. Użyj szklanek, szklanych butelek lub słoików, wypełnij je różną ilością wody (warto do wody dodać trochę farby, będzie kolorowo). Zachęcamy dziecko, aby delikatnie uderzyło w ściany szklanki, na pewno zauważy, że dźwięki różnią się między sobą i stworzy niepowtarzalny utwór muzyczny.

Marakasy- wypełnij plastikowe butelki suszoną fasolą lub ryżem, możecie też do małych butelek wrzucić monety.

Miła i głośna zabawa gwarantowana 🙂

6. Nazwij instrumenty muzyczne, może jeszcze je pamiętasz

Zestawy instrumentów muzycznych

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 1 – Przedszkolankowo

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 2 – Przedszkolankowo

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 1 – Przedszkolankowo

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 2 – Przedszkolankowo ...

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 1 – Przedszkolankowo

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 1 – Przedszkolankowo

INSTRUMENTY MUZYCZNE – plansze zestaw 1 – Przedszkolankowo ...

Jesienna muzyka - Przedszkouczek.pl

Daria Ziejewska, Anna Bugajska