Witam Was serdecznie.
Zapraszam do zabaw wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Mam nadzieję, że czas pobytu w domu minie nam szybko, zabawy będą przyjemne i dowiecie się wiele ciekawych rzeczy.
- Zabawa ruchowa
Jakie zwierzę chodzi tak, jak ja? – zabawa naśladowcza. Demonstrujemy serię 3 obrazków przedstawiających zwierzęta afrykańskie i naśladujemy ich sposób poruszania się:
lew – chód na czworakach, skradanie się;
małpa – dynamiczne przeskakiwanie z nogi na nogę;
hipopotam – wolne chodzenie na dwóch nogach.
Rodzic kolejno pokazuje obrazki, a dziecko naśladują sposób poruszania się zwierząt. Zabawę powtarzamy 2 – 3 razy.
- Słoń – kolorowanie obrazka – doskonalenie sprawności motoryki małej i zachęcanie do starannego kolorowania.
- Oglądanie bajki.
Oderwiemy się na chwile od tematu i obejrzymy sobie jedną z naszych ulubionych bajeczek.
Jeśli już oglądaliśmy ten odcinek, to proszę poszukajcie innego, który Was zainteresuje 🙂
- Co słychać w Afryce? – słuchanie głosów zwierząt oraz ich naśladowanie – ćwiczenie aparatu mowy poprzez naśladowanie głosu zwierzęcia (lwa, słonia, małpy, papugi). Dzieci zapoznają się z głosami zwierząt afrykańskich (w oparciu o film )
- Zoo – konstruowanie z klocków – poszerzanie doświadczeń technicznych;
Dzieci mogą tworzyć dowolne konstrukcje indywidualnie lub z rodzeństwem/rodzicami.
- Żyrafy – zabawa ze wspięciem na palce. Dzieci chodzą swobodnie. Na określony dźwięk, np. dzwoneczka, wspinają się na palce z rękoma uniesionymi ku górze.
- Zwierzęta afrykańskie – rozmowa o tych zwierzętach na podstawie załączonych ilustracji.
- Przy wodopoju – zabawa ruchowa. Dziecko pracuje z rodzicem lub rodzeństwem, jedna osoba z pary jest dużym zwierzęciem – rodzicem, a druga małym zwierzęciem – dzieckiem. Dzieci swobodnie chodzą po pokoju, a na hasło „krokodyl” szybko dobierają się w pary: rodzic – dziecko.
- Małpki małe i duże – liczenie, określanie wielkości i kolorowanie.
Liczymy małpki duże, a potem małe. Kolorujemy wybrany obrazek.
- Taniec wesołych małpek – swobodne improwizacje ruchowo – taneczne przy muzyce mechanicznej.
- Masażyk
Idzie zebra: raz, dwa, trzy (kroczący ruch palcami i trzykrotne stuknięcie jednym palcem)
Biegnie zebra: raz, dwa, trzy (klepanie dłonią i trzykrotne stuknięcie jednym palcem)
Pędzi zebra: raz, dwa, trzy (jednoczesne uderzanie opuszkami wszystkich palców i trzykrotne stuknięcie jednym palcem)
Skacze zebra: raz, dwa, trzy (koliste ruchy dłońmi i trzykrotne stuknięcie jednym palcem).
Zdjęcia prac dzieci proszę przesyłać na mój Messenger.
Pozdrawiam 🙂 A. Bugajska