Kurza rodzina… 01.04.2020 r- gr. III i IV

      Możliwość komentowania Kurza rodzina… 01.04.2020 r- gr. III i IV została wyłączona

Witajcie kochani 1 kwietnia !

Dziś obchodzimy Prima aprilis, dzień żartów, psikusów, celowego wprowadzania kogoś w błąd, nabierania kogoś. Jesteśmy ciekawe czy wy już komuś uczyniliście psikusa, jeśli nie to macie na to cały dzień :). Powodzenia!  Do końca tygodnia pozostajemy w tematyce wiejskich zwierząt dla tego dziś proponujemy wam zabawy z ……… no właśnie z kim? Przekonajcie się sami. 🙂

1. Na początek dnia zapraszamy was do obejrzenia krótkiego wierszyka pt.; „Kura
i Kogut”
– drodzy rodzice nie odchodźcie od ekranów ponieważ będziecie lektorami. 😊

Pytania jakie możemy zadać dzieciom po obejrzeniu i wysłuchaniu wierszyka:

  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
  • Co nam daje kura gdy ją ładnie poprosimy?
  • Co się wykluwa z jajek?
  • Jak inaczej nazywamy małe pisklaczki?
  • Jak nazywa się „mąż” kury?
  • Jakie zadanie spełnia kogut w rodzinie?

Czy  wiecie już o kim dziś będziemy rozmawiać?

2. „Kurki trzy”- zabawa ze śpiewem. Teraz troszeczkę się poruszamy. Drodzy rodzice zanim włączymy piosenkę przeczytajcie tekst i powiedzcie dzieciom jakie ruchy będziemy wykonywać do określonych zwrotek.

„Wyszły w pole kurki trzy”

  1. Wyszły w pole kurki trzy
    i gęsiego sobie szły.
    Pierwsza przodem, w środku druga, (Chodzimy po pokoju ustawieni jedna osoba za drugą)
    trzecia z tyłu oczkiem mruga.             
    I tak sobie kurki trzy                           
    raz dwa! raz dwa! W pole szły.          

2. A pod stogiem ziarnka są,              (Kucamy i stukamy palcami w podłogę)
    zjadły kurki ziarnek sto.                                                                                                                                    Myśli sobie każda kurka:
    „Po co wracać na podwórko?
    Smaczne ziarnka tutaj są,
    nie na próżno więc się szło”.

3. Chłop szedł miedzą do swej wsi (Tworzymy kółeczko i chodzimy po obwodzie koła)
    i zobaczył kurki trzy.                       
   Krzyknął: „Pozwól kurze grzędy,     
   ona wnet Ci wlezie wszędy!”

4. Klasnął w dłonie: raz, dwa, trzy   (Zatrzymujemy się , klaszczemy trzy razy, rozbiegamy się        miejscu i wypłoszył kurki trzy!        po pokoju)   

  (źródło:  Razem w przedszkolu, WSiP)        

  • Teraz Wstańcie i spróbujcie zainscenizować poniższą piosenkę z melodią.

3. Znajdź 4 różnice między obrazkami– ćwiczenia na spostrzegawczość.

(źródło: https://www.dla-dzieci.com.pl)

4.”Zaczarowane  jaja”-  Zadaniem  dziecka  jest  wybieranie  odpowiedniego  klocka  „jajka”
i ułożenie  go  według  instrukcji  widocznej  na  wieczku  wytłaczanki.  Uwaga! Nie  upuście  jaja! 🙂 Do  dzieła!

Potrzebne wam będą:

  • klocki
  • wytłaczanka po jajkach
  • kuchenne szczypce
  • kartka z kolorowymi kwadratami bądź innym wzorem. 
    (inspiracja zaczerpnięta z grupy na Facebooku: Ratunku Zostałem nauczycielem przedszkola)

5.  „Kura na grzędzie”- nauka rysowania kury krok po kroku.

_(źródło: KidsArtnCrafts)

Joanna Szcześniak, Justyna Jaśkiewicz,  Beata Kukieła