ZADANIA 20.03.2020- II GRUPA

      Możliwość komentowania ZADANIA 20.03.2020- II GRUPA została wyłączona

SZANOWNI RODZICE!
Jutro obchodzimy Światowy Dzień osób z Zespołem Downa. Mam dla Was bajki psychoedukacyjne „Bajki bez barier”, których zadaniem serii jest przybliżenie problematyki różnych niepełno-sprawności i schorzeń. Pozwoli to lepiej zrozumieć dzieciom zdrowym problemy, z którymi borykają się dzieci z zespołem Downa. Tekst ukazuje życie chłopca, który jest wyjątkowy, ponieważ urodził się z zespołem Downa. Mikołaj wyróżnia się na tle innych dzieci, również ze względu na swój wygląd, specyficzny dla zespołu Downa.

LINK DO BAJKI:

Swiatelko_Zesp.Downa_strony1

Bajka pochodzi ze strony swiatelkodladzieci.pl

oraz https://drive.google.com/file/d/1j8dbb4M4gNrMmi6koT94Bnz9TwBmo75M/view?fbclid=IwAR1HqrErydK1UDPsUj-TTiWS0s-Y1QSaudOt-hAWLYS8fChoX0STuqZVNAQ

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2923519297671294&set=gm.2581050248820874&type=3&theater

ANNA SMOLAREK

2. Gąsiennicowe wyzwanie

Gąsienice narysowane markerem na kartkach formatu A3, kółeczka wycięte z kolorowych kartek 
1. Nauka kolorów – układam kółka, dziecko mówi kolory; co ważne – później zamiana! dziecko układa wzór, a dorosły mówi kolory , jeżeli kolory mamy opanowane, zaczynamy zabawę  z sekwencjami.
2. Układamy sekwencje z kolorowych kółek na swojej karcie i prosimy, aby dziecko odtworzyło wzór na swojej karcie. Zawsze zaczynamy od dwóch kolorów, najlepiej ulubionych. Stopniowo zwiększamy liczbę kolorów i kombinacji. Nie trzeba sztywno trzymać się ilości kół na karcie, można układać dłuższe sekwencje.
3. Gąsieniczkę wykorzystuję też przy liczeniu i prostych zadaniach matematycznych (zliczanie w zakresie 10).

Co ćwiczymy :
motorykę małą,
koordynację wzrokowo-ruchową,
myślenie logiczne,
umiejętność matematyczne,
nazewnictwo kolorów

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Daria Ziejewska

 

3.Pomysły na zabawy sensoryczne dla przedszkolaków:

Makaron, kasza, ryż

Makaron jest znakomity do przesypywania i segregowania. Wypełniona nim butelka, puszka i zakręcony słoik to świetny instrument. Polecam również do wykonywania instrumentów: kasze, ryż. Nawlekając makaron na sznurek robimy naszyjniki lub inne ozdoby. Możemy pomalować je farbami i udekorować brokatem.

Balonowe stempelki

Do różnokolorowych baloników nalewamy odrobinę wody i po zabezpieczeniu wody w środku, mamy stempelki. Przygotowujemy farby i można rozpocząć zabawę. Jak malować balonami? Odbijać pieczątki, używać jak szerokiego pędzla albo toczyć po papierze jak piłkę.

Cukiernia

Wykonanie ciastolinowych ciastek to może być świetna zabawa. Możemy wykonać też inne „słodkości”. Będą one miały różne kolory, kształty. Do zabawy przydadzą się takie rzeczy jak do ciast, np. wałek, wykrawaczki. Aby nadać jeszcze ciekwszy wygląd ciasteczkom dosypujemy ziarenka maku, sezamu.

Domowa ciastolina:

  • 2 szklanki mąki,
  • 1 szklanka soli,
  • 2 łyżki oleju roślinnego,
  • 2 płaskie łyżki proszku do pieczenia,
  • 1,5 szklanki gorącej wody.

Wszystkie składniki mieszamy i intensywnie ugniatamy aż się połączą, a masa zrobi się elastyczna. Ciastolinę można zabarwić, dodając do podzielonej na części masy barwniki spożywcze.

Udanej zabawy:)

Źródło: dziecisawazne.pl

A. Bugajska