Zapraszamy Was do zabaw. Miłego dnia 🙂
- Jak papugi – ćwiczenia ortofoniczne.
Rodzic mówi: Jesteśmy papugami i wszystko dokładnie powtarzamy. Rodzic wypowiada sylaby, które dzieci starają się wiernie powtórzyć:
ma – ko – czu
fi – ra – szu
go – ze – żu
dem – bom – chu
si – wa – gu.
Powtarzamy 2 – 3 razy.
- Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne
Ćwiczenia z małymi butelkami wody i ściereczkami. (wszystkie ćwiczenia powtarzamy kilkakrotnie).
– Przekładamy wodę z ręki do ręki z przodu, następnie z tyłu za plecami, z ręki do ręki w górze nad głową, w dole z przodu na wysokości bioder.
– Kładziemy niedużą ściereczkę na głowie i wykonujemy skłon głowy w przód, ściereczka spada na podłogę, podnosimy ją i wykonując przysiad znowu kładziemy na głowie, powtarzamy kilka razy zmieniając kierunek ruchu, skłon do tyłu i na boki.
– Przekładamy butelkę raz pod jednym, raz pod drugim kolanem.
– Prawa noga ugięta i uniesiona w górę kładziemy ściereczkę na ugiętym kolanie i utrzymujemy równowagę przez 6 sekund, rodzic liczy, zmiana nogi – pozycja jak wyżej, tylko kładziemy ściereczkę na stopie.
- Papuga – kolorowanie obrazka. Wybieramy sobie jeden obrazek:
4. Koci masażyk.
Mały kotek biega (szybkie przebieranie palcami po plecach).
Mały kotek drapie (lekkie drapanie).
Mały kotek mlaska i mleczko mu się śni (opukiwanie opuszkami palców).
Mały kotek śpi (kręcenie spirali palcami).
- Które zwierzęta można hodować w domu – zabawa.
Rodzic demonstruje serię obrazków przedstawiających zwierzęta i zadaje dzieciom pytanie: Które zwierzęta można hodować w domu? Po udzieleniu odpowiedzi nauczyciel pobudza myślenie dzieci zadając pytania:
Dlaczego można to zwierzę hodować?
Jak należy je żywić?
W jaki sposób opiekować się nim itp.
Dlaczego tego zwierzęcia nie można hodować w domu?
Karty pracy dla Was:
Pozdrawiamy A. Bugajska i A. Smolarek